Hoe vervoer ik het beste 2 kittens op een 2 uur durende rit?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Gast

Hoe vervoer ik het beste 2 kittens op een 2 uur durende rit?

Bericht door Gast »

Ik hoop dat deze vraag hier hoort, want dat wist ik niet zo goed.
Over 3 weken krijgen we van kennissen 2 kittens. Nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste aan kon pakken. De kittens zijn dan 9,5 week oud.

Het is een reis van 1:45 uur. Best lang dus (ze komen uit duitsland). Hoe kan ik deze reis zo aangenaam mogelijk voor de beestjes maken. Kunnen ze samen in een vervoersbak of ieder een eigen? Ik heb ook nog een konijnenkooi staan (zo'n tralie/binnenkooi). Vroeger hebben we daar de kitten van mijn ouders ooit mee opgehaald. Deze is denk ik wat groter dan zo'n kattenvervoersbak en daarbij dus helemaal open. Ze kunnen dan dus alles zien. Ik weet alleen niet of dat nou juist een voordeel of een nadeel is.
Alle tips zijn welkom!!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi, wat leuk dat je twee kittens krijgt :grin:

Ik denk dat het voor hun fijner is als ze met z'n tweetjes in de box
zitten. Dat vinden ze wat vertrouwder denk ik.

Je hebt kans dat ze het geeneens erg vinden, de autorit.
Lady van mij gaf geen kick in de auto, ze lag heerlijk te slapen :lol:
En nu valt 1.45 uur nog wel mee hoor.

Wel zou ik onderweg een keer stoppen om te kijken of ze willen drinken.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ok dank je wel.........
ik zat inderdaad over die open kooi te twijfelen, want dan zien ze juist van alles en kunnen ze bang worden. Ik koop dus maar gewoon een kattenreisbak en dan een lekker kleedje erin ofzo....
Tja, ik las altijd dat katten heel erg hekel hebben aan autorijden, dus dan lijkt bijna 2 uur me wel lang ;). Maar als ik het zo hoor valt het dus wel mee.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja hoor, dat valt echt mee! Quinto piepte wel in de auto, die hebben we later ook op schoot genomen. Xandor heeft de hele weg liggen slapen en Yoran en Zody hebben we met de trein mee naar huis genomen en ook die hebben het grootste deel van de tijd lekker liggen slapen.

Wij hebben onze 2 kittens uit Leeuwarden gehaald, was ook een reis van een kleine 2 uur. Onze kittens waren toen 12 weken en wij hebben ze samen in een reismand gelaten. Dit omdat ze al die tijd samen gezeten hadden en wij hoopten dat ze daardoor wat steun aan elkaar zouden hebben en dat was ook het geval. Ze zochten elkaar steeds op en gingen over elkaar heen liggend liggen slapen. Ik denk dat het rustiger voor ze is als ze juist niks kunnen zien, dan kunnen ze er ook niet bang voor worden.

Misschien hebben ze daar nog wel een oude handdoek of doek die ze je dan mee willen geven? Dan zit hun eigen geur er nog aan. Bij Xandor kregen we ook zo'n doek mee en dat is heel lang voor hem de plek geweest waar hij zich terugtrok als hij bang was omdat het vertrouwd was.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bedankt voor alle reacties. We hebben gewoon een reisbak voor katten gekocht. Het is een aardig grote. Waarschijnlijk blijven ze hier gewoon samen in passen, ook als ze groot zijn. Dus dat is gewoon heel handig.

Ik heb het een beetje vergeleken met de "normale" plastic reismandjes die je normaal ziet (m'n ouders hebben er ook zo een). Deze is toch super veel ruimer en ook een stuk hoger. Maar we zien wel..... in principe hoeven ze nergens heen, alleen eens per jaar naar de dierenarts (als het goed is) en misschien een keer als we op vakantie gaan. Dus tegen die tijd zien we wel weer.

Nog een week wachten......pffff (moeilijk!!!!)
Gesloten