Veel slapen en pus in oogje

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gesloten
Anonymous

Veel slapen en pus in oogje

Bericht door Anonymous »

het valt mij op dat mijn kat van 2,5 jaar (noa) de afgelopen week, extreem veel slaapt.... oke katten zijn lui, maar nu valt het zo op, weinig naar buiten enz...
nu zag ik net dat ze ook een beetje een geel pussig ook had, ik ga wel naar de dierenarts denk ik, maar misschien heeft iemand er hier antwoordt op??? zou dit met elkaar te maken kunnen hebben, of zou het gewoon een luie kat zijn...


groetjes tamara
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Gele pus wijst meestal op een ontsteking in het oog. Dat zou goed samen kunnen hangen met het vele slapen. Zeker even naar de dierenarts gaan dus.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ik heb gebelt en ass zegt inderdaad even langs komen, krijg dan waarschijnlijk een oogdruppel en antibiotica, ziel hoor arm beest.... ik wil m dan het liefst altijd meteen helpen.....
hoop wel dat ze die antibiotica in vloeibare vorm hebben, want denk niet dat ik er pillen in krijg!!!

bedankt voor de reacties in ieder geval!!!

groetjes
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als je pillen meekrijgt, kun je die tussen twee lepels fijnwrijven en opzuigen met wat onverdunde ranja. Dan spuit je het zo in het bekkie :wink: Pil in een beetje leverpastei werkt meestal ook uitstekend.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Het ligt er wel aan wat het is hoor, als het bitter is dan werkt het niet maar de meeste pillen kunnen we ze zo geven. En op antibiotica zijn ze gek! Dan likken ze het zelfs van de brokken af voor ze die op gaan eten :smile: Nu lijken het net een stel sukkels maar verder zijn ze, helaas voor ons, ontzettend slim!
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

nou ze heeft een dikke spuit in d'r nekvel gehad en een oogzalf die 4 x per dag gegeven moet worden....
en vrijdag moet het weer over zijn, anders terug komen, het was best heftig zegt ie, want het was erg rood erom heen.... hij keek ook nog met een vloeistof maar er was gelukkig niks beschadigd!

iedereen bedankt voor de adviezen en tips namens Afbeelding en mij!!!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

maar goed dat je meteen gegaan bent dan, als het nu al zo heftig was!
Dat met die vloeistof hebben ze bij Xandor ook gedaan ja, dan kunnen ze goed zien of er beschadigingen aan het oog zijn.
Nu maar duimen dat het vrijdag inderdaad over is, dat is best snel trouwens!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Nu ben ik geen DA, maar het lijkt verdacht veel op wat Norris en Luna 3 weken geleden ook hebben gehad. Oogje beetje dik en er kwam wat pus uit. Inderdaad ook veel slapen. Dat was een oogvliesontsteking. We kregen toen een speciale oogzalf en binnen 3 dagen was het weer voorbij.
Die oogzalf was bij Luna erg makkelijk te gebruiken, maar Norris moesten we toen echt onder een handdoek doen, omdat hij het hele huis bij elkaar gilde en enorm tegensputterde...
:pdtmat: Gone with the wind
Anonymous

Bericht door Anonymous »

wilde nog even vertellen dat het oog van noa zo als weer over is hoor!! heeft nog wel een kleine slaapkop, erin zitten, maar druppel niet meer sinds gisteren... ik kijk het morgen nog even aan en anders toch nog een bezoekje!!!
Gesloten