Slecht eten of overgeven na voeding

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gast

Slecht eten of overgeven na voeding

Bericht door Gast »

Mijn kitten van 4,5 maand heeft last van diarree en moet van de dierenarts een week lang rijst met kip eten (vandaag begonnen). De kip is geen probleem, maar de rijst eet ze omheen. Ik heb de kip is hele kleine stukjes, ongeveer zo groot als een rijstkorrel, door de rijst gedaan, maar de rijst blijft liggen. Heeft iemand misschien wat tips om de rijst lekkerder te maken zonder dat dit invloed zou kunnen hebben op haar diarree?
bedankt
Anonymous

Bericht door Anonymous »

wat mams altijd met layka doed (die dit dus ook heeft) die pureert alles..... dus dan word alles fijn en eten ze het op... probeer het eens

gewoon alles in de blender dus ;)
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi!!

Je kan ook een beetje bouillon maken en dat over de rijst en de kip gieten of de rijst in bouillon koken (kan dat eigenlijk?? Ik meende het ergens gelezen te hebben). Dat zal de rijst wat meer smaak geven en misschien wil je kleintje het dan wel eten!!

Veel succes ermee en beterschap voor de kleine!!

Groetjes, Muis
Gast

gaat goed

Bericht door Gast »

Het gaat vandaag een stuk beter. Volgens mij kreeg ze door dat er geen ander eten kwam. Ze zoekt nog steeds de kip eruit maar in plaats van alleen de kip te eten neemt ze nu een hap zodat ze ook rijst eet.

We hebben van de DA ook antibiotica en iets gekregen om haar poep vaster te maken. Hopelijk zijn we er snel vanaf.

Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik de rijst maar in het water van de kip ga koken, dan moet er wel wat kip smaak aan komen en het scheelt weer een pan om af te wassen.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Mijn kat heeft wisselende eetlust

Bericht door rian »

Mijn kat Luna heb ik pas een week, maar ik ben er nog niet uit hoe en wat ze het liefste eet. Toen ik haar zaterdag ging halen, at ze meteen die dag veel whiskas brokjes. De dag erna kreeg ze natvoer, ook van whiskas en dat ging ook op.

De rest van de dagen ook, maar op woensdag heeft ze bijna niks gegeten. Toen stonden er alleen brokjes. Op donderdagmiddag, toen ze nog steeds niets had gegeten van de brokjes, heb ik haar natvoer gegeven en toen viel ze me zowat aan. Ze heeft die middag en avond anderhalf bakje natvoer opgegeten.

Vrijdag heeft ze weer bijna niets gegeten, zaterdag ook niet, maar toen ging ze 's avonds, toen ik naar bed ging en de wanhoop nabij was omdat ze maar niet wilde eten, rustig voor haar bakje met brokjes zitten en begon te eten. Niet veel, maar ze at gelukkig wel.

Vanochtend hoorde ik haar weer brokjes eten, maar ook weer niet veel. Misschien heeft ze last van haar tandjes, dat kan natuurlijk ook.
Maar ik heb haar dus natvoer, brokjes, catmilk, van Whiskas en van felix gegeven, maar ze eet gewoon bijna niets. Als het dinsdag ochtend nog zo is ga ik naar de dierenarts :sad:
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Hoi Rian...

Gewoon de hele dag een bak met brokjes laten staan hoor..

Je Luna vind brokjes gewoon minder lekker, en legt de link, als ik geen brokjes eet, dan krijg ik vlees...
en ze verwacht dit en laat daarom alles staan..

Gewoon even geen vlees geven, als ze honger krijgt eet ze de brokjes wel..
en t is heus niet zielig als ze geen vlees krijgt, t is juist beter...

Ik gaf mijn jongens toen ze klein waren ook elke dag vlees, en brokjes maar de brokjes bleven staan,..

Omdat vlees oftewel natvoer slecht is om elke dag te geven heb ik hier de brokken laten staan, en als ze doorhebben dat dat is wat ze krijgen eten ze t wel...

Bij mij krijgen ze alleen sweekends of soms door de week natvoer, en zijn hier nu aan gewend en eten de brok gewoon op...

Mocht je t idee hebben dat ze de brok niet lekker vind meng het eens met een ander soort brok door.

Ik heb hier perfect wat ze lekker vinden, maar meng daardoor Purina one wat het nog lekkerder maakt, en ze zo van alles voldoende binnenkrijgen.

Succes!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Dankje wel voor je antwoord, malou!

Maar het is niet helemaal waar, want toen er natvoer bij haar eten stond, at ze dat ook niet, ze at gewoon niks.
Op dit moment is ze echter wel natvoer aan het eten, het bakje dat ze gisteren niet aanraakte. ik heb er gisteren aluminiumfolie om heen gedaan en dat is ze nu volgens mij helemaal aan het opeten.

Ik probeer vanaf morgen overdag alleen brokjes en 2 keer in de week s avonds natvoer, en 1 keer in het weekend. s Kijken of mevrouw dan wel eet wat de pot schaft!

Toch raar dat ze soms hele dagen niets eet en dan ineens weer wel...snap er niets van...
Toch vertrouw ik het niet helemaal, ik reageer misschien wat overdreven, maar wil gewoon dat het helemaal goed gaat met Luna!
Ze is namelijk helemaal niet speels vandaag en gisteren en de dag daarvoor ook minder.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Als je het niet vertrouwd en ze ook niet echt speels is, is het denk ik verstandiger om eens bij de dierenarts langs te gaan. Die kan dan wel zien of er daadwerkelijk wat aan de hand is of dat ze nog moet wennen. Haar brokjes mengen met kokend heet water zodat het zacht wordt kan ook wel helpen.
groetjes Sharon
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Ik weet niet hoe oud Luna is maar het kan heel goed dat ze aan het wisselen is van haar tandjes en hier last van heeft. Remi eet altijd alles op en heeft sinds gisteren ook z'n brokjes laten en ik zag gisteravond dat z'n nieuwe hoektanden aan het doorkomen zijn en vermoed dat het hiervan is want vlees eet hij wel gewoon, zij het iets minder gulzig dan anders.

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

mischien is ze het eten niet gewend wat ze nu krijgt?en nieuwe indrukken van een andere omgeving,geluiden en andere mensen kan ze ook wel even van slag van wezen.maar pas iid wel op dat ze niet te kieskeurig word,miss heb die periode ook gehad dat ze alleen maar die kleine blikjes gourmet at,ja was nog gek dat ik het gaf ook tot redney erbij kwam toen ben ik echt overgestapt op ander voer want dat werd wel een btje erg kostbare zaak zo.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gast

Kater eet nauwelijks na z'n hele leven Alopectyl te hebben geslikt

Bericht door Gast »

Hallo,
Onze kater van 13 heeft z'n hele leven Alopectyl geslikt (dat is een hormoonpil tegen Alopetia, een huidaandoening).
Sinds kort zijn we daarmee gestopt omdat we 's wilden zien hoe het zonder die pillen ging maar tegelijkertijd is 'ie praktisch gestopt met eten.
Nou heeft 'ie nog wel wat reserves want een van de bijwerkingen van die pillen was dat 'ie ontzettend dik werd, maar ik vraag me af hoe lang dit kan blijven doorgaan.
Hij eet echt maar een paar hapjes per dag en taalt verder niet naar eten.
Voor de rest is er geen verandering in z'n gedrag merkbaar.
Begin tamelijk radeloos te worden, heb echt alles geprobeerd wat en kater normaal gesproken lekker vindt maar hij wil gewoon niet.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Groetjes van Simone.
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

He Simone,
mijn gesteriliseerde poes heeft ook alopectyl gehad (ik geloof nu niet meer, ze woont bij mijn ouders). Wat was precies die huisaandoening? Bestond dat uit het kapotlikken van de huid (buik in geval van mijn poes)? Bijna op een dwangmatige manier? Swiebertje ging er ongelofelijke hoeveelheden van eten, werd immens en is nu op dieet maar is eigenlijk nog gigantisch. Ik kopieer je berichtje even en stuur het naar mijn vader. MIsschien kan hij er wat mee en dan geef ik je zijn reactie door. Ok?
Groetjes, Elsje
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Elsje,
Tommie (de betreffende kater) kreeg kale plekken en etterige bulten met korstjes.........likken en krabben deed 'ie eigenlijk niet zo.
Hoop dat je vader me iets wijzer kan maken, lief van je !
Groetjes van Simone.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Zat er een corticosteroïden (bv prednison) in zijn medicijnen? Daar krijgen ze een overdreven eetlust van. Misschien dat hij nu gewoon wat minder trek heeft nu bij niet dat als stimulans heeft?

groetjes
Danielle
Gast

Bericht door Gast »

Zal het eens nakijken Danielle maar van "weinig trek" is inmiddels ook geen sprake meer, zeg maar "geen trek" , snik.......en poepen doet 'ie ook al drie dagen niet meer, maar da's natuurlijk ook logisch als er niks in je maag zit...
En als het nou een makkelijke kater was kon je 'm zo meenemen naar de dierenarts maar dat is 'ie niet, hij kan hard bijten als iets 'm niet zint.
Voor de rest is er nog steeds niks aan 'm te merken, dat 'ie ziek zou zijn ofzo....hij speelt en slaapt, alleen eet niet.........
Groetjes van Simone
Plaats reactie