Stronghold

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Heb net nog een keer de bijsluiter gelezen maar daar staat toch echt maandelijks - dat is zover ik weet om de 4 weken. :roll: Wil het nu wel ff zeker weten...iemand?

groetjes Hilde
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Ik denk toch dat ik het maar 2x per jaar blijf geven omdat ik hier 2 lastige katers heb die geen ontwormpilletjes willen slikken (zelfs niet met behulp van dierenarts + assistente) en voor de vlooien maar gewoon Frontline want tenslotte zegt de dierenarts niet voor niks dat je het niet te vaak moet gebruiken. :zwaaien:
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hilde, als je het ook als ontworming gebruikt, moet het inderdaad maandelijks (althans, tijdens het vlooienseizoen).
Maar als je daarnaast ontwormt met pasta o.i.d., gebruik je het dus alleen als ontvlooier, en dan volstaat 1x per zes weken. Ik ontworm de kittens elke drie weken met Flubenol, twee dagen achter elkaar. Daarom kan ik dus de Stronghold wat beperken :wink:
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Aaahh ok! Ik gebruik inderdaad Stronghold omdat het ook tegen de wormen is en Millie buiten zoveel muizen vangt (en eet...) :wink: Apart ontwormen en ontvlooien is bij haar niet te doen en van die druppel merkt ze niks!

Bedankt!


groetjes Hilde
Gesloten