Twee weken geleden ben ik verhuisd naar een nieuwbouw wijk. Kater Flip is natuurlijk mee! De eerste week was die erg van slag van zijn nieuwe omgeving. Ik denk dat dit komt doordat echt alles nieuw was, de meubels, vloer etc..etc. We hebben een aparte kamer voor hem ingericht waar hij 's avonds lekker kan slapen en overdag ook als hij dit wil. In zijn kamertje staat wel nog de oude vertrouwde katenpaal. Nu twee weken verder miauwt hij ontzettend veel, je wordt er echt gestoord van. Ik geef hem dan aandacht en knuffel veel met hem. In het oude huis was hij gewend om naar buiten te gaan. Hij kwam alleen maar overdag buiten. 's avonds hield ik hem altijd binnen vanwege de gevaren (ik ben een schijterd wat dat betreft). Nu denk ik dat hij zoveel miauwt omdat hij naar buiten wil. Ben al twee keer met het tuigje gaan wandelen in de tuin. Maar dan merk ik dat hij graag verder wil kijken dan zijn eigen tuin....dus effe naar de buren etc. Ik vind het zielig om hem zo te zien....maar ben bang dat het nog te vroeg voor hem is om alleen naar buiten te laten gaan (dus zonder tuigje). Op het forum heb ik meerdere artikels hierover gelezen...bijv. dat je zesweken moet wachten. Wat vinden jullie zal ik de gok wagen of nog even wachten?
Groetjes van Mary en Flip