eerste poep van kittens

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

eerste poep van kittens

Bericht door Kattenvrouwtje »

Mijn kittens zijn nu 4 weken oud en een paar dagen geleden hebben ze voor het eerst 'zichtbaar' gepoept. Het was een oranje/rood/geel/bruine (snappen jullie het nog!? :lol: ) dunne drap (soort diaree). Moeders likt het wel op maar als er teveel komt kan ze het kennelijk niet zo snel oplikken vandaar dat ik het op mijn tapijt zag liggen.
Ik had de dierenarts gevraagd of dat zo dun hoorde te zijn en die zei mij het even in de gaten te houden omdat het diaree kon zijn door de medicijnen (tegen niesziekte). Nou heeft een vriend van mij kittens van 1 week ouder en die had dezelfde 'eerste poep' gehad en die kittens zijn kerngezond dus krijgen geen medicijnen... :???:
Zijn kittens draaien inmiddels een echt drolletje. Bij mij is het nog steeds dun maar ze eten nog alleen melk en pap. Ik ben nu aan het oefenen met brokjes.

Was die dunne drap nou normaal of toch niet?
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo,

Ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was.
Bij kittens is diarree heel normaal. Ze hebben vaak nog wat gevoelige darmen. zeker als ze alleen nog maar vloeibaar voedsel krijgen.
Je moet wel opletten dat ze genoeg drinken, omdat er anders kans op uitdroging bestaat. Dat kun je testen door het nekvel wat op te lichten; Het vel moet dan binnen 1 seconde weer terug zakken. Blijft het te lang staan, dan zou ik direct naar de DA gaan. Die zal ze dan een infuus geven. Ik zou nu zo langzamerhand wel overgaan op kittenbrokjes.
Dat kunnen ze makkelijk aan. Eerst steeds meer mengen, dan de melk weglaten. Die overgang moet zon 10 dagen duren minstens.
Heel veel suc6 ermee!

Groetjes Eva
En een kopje van Woody :grin:
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Hoi Eva (en Woody :lol: ; is hem dat op de foto?)

Nog bedankt voor je reactie!
Ik maakte me inderdaad al weer veel te snel zorgen en inmiddels gaat het allemaal prima. Ze gaan inmiddels zelfs al keurig op de kattenbak! Geweldig is dat hoe snel ze dat door hebben! :shock:
Ze eten ook al af en toe brokjes maar moeders melk blijft toch favoriet! :wink:

Groetjes,
Martine
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nee haha, maar zou hem wel willen hebben hoor!
Ik heb zelf een dikke blauwe kater!
Echt een gek beest! Speelt verstoppertje, schooit als een gek en hij luisterd!! Jaja echt waar. Hij luisterd goed naar zijn naam, komt als je hem roept en gaat zelfs op commando zitten!!

Groetjes Eva
Gesloten