Plassen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gesloten
Gast

Plassen

Bericht door Gast »

Mijn oudere poes,10 jaar,heeft een paar maaden geleden voor het eerst in jaren(was geleden van toen ze zeer klein was) in huis op een kussen geplast.

Dat vonden we zeer raar,aangezien ze voor de rest perfect zindelijk is.Maar we beschouwden dit als een ongelukje.


Nu heeft ze deze week opnieuw in huis geplast.


Kan het zijn dat mijn poes door haar ouderdom een probleem begint te krijgen met haar blaas?Ik heb juist de onderwerpen over blaasgruis gelezen,maar zij vertoont daar geen symptomen van.

Ze is een 10 jaar,en weegt een 3 à 4 kg.Haar eetgewoontes zijn nog steeds hetzelfde,maar ze drinkt blijkbaar een beetje meer als anders,maar nu niet noemenswaardig meer.Wel wordt de kattenbak meer gebruikt.Vroeger deed ze haar behoeftes meer in de tuin.

Heeft iemand een idee wat er met mijn poesje aan de hand is?
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Nee ik kan het je niet zo zeggen maar als een kat plots afwijkend gedrag vertoont dan kan dat ook altijd een medische reden hebben. Ik zou dan ook morgen direct naar de da gaan.
Succes!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Dralnu,

Het kan zijn dat ze een blaasontsteking heeft.
Of stress. is er iets in de kamer verandert of iets bijgekomen??
Misschien is de kattenbak niet altijd helemaal schoon.
Of ze heeft door de ouderdom last van haar nieren.
Dat komt nogal eens voor. Ze drinken dan veel en plassen veel. Ook vermageren ze dan ook wel. Ik zou even proberen wat urine op te vangen; of opnemen met een spuitje en langs de DA gaan.
Veel succes ermee!

Groetjes Eva
Gesloten