Liggen in kattenbak als die net verschoond is.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Sofie
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jul 2004 12:39
Locatie: Sneek

Liggen in kattenbak als die net verschoond is.

Bericht door Sofie »

Hallo, daar ben ik weer.

Sofie gaat telkens in de kattenbak liggen als hij net verschoond is. Dan gaat ze er ook wat in graven (ze doet verder niks) en daarna gaat ze languit liggen.

Toen het warm was deed ze het wel vaker, het grit was vast lekker koel, maar nu dus telkens als ik hem net helemaal verschoon is.

De dag daarna is het over, als ze hem eenmaal bevuild heeft. Ik schep hem overigens elke dag uit.

Waarom doet ze dit? Iemand een idee?

Groetjes Linda en Sofie (lekker zo'n schone, frisse kattenbak!)
I love those naughty eyes!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

:lol: Ik vind het wel grappig hoor!

Misschien vind ze het fijn om in een holletje te liggen?
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Sofie
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jul 2004 12:39
Locatie: Sneek

Bericht door Sofie »

Misschien, maar ik denk het niet.

Dan zou ze ook in het holletje van haar krabpaal moeten willen liggen, lijkt mij. Dat deed ze in het begin telkens omdat ze er nog niet bovenop kon komen. Maar sinds ze erop kan klimmen, ligt ze er telkens op ipv in.

Groetjes Linda en Sofie
I love those naughty eyes!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik heb wel eens gehoord dat er een stofje wordt toegevoegd in kattenbak korrels wat ze lekker vinden ruiken.

Dus misschien vind ze dat wel.

Of ze is gewoon dolblij met haar schone bak :wink:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Er in liggen? Nee dat komt mij niet bekend voor. Zelf gebruik ik geurverdrijver omdat ze met zijn twee op 1 bak gaan. En ook ik schep het iedere dag eruit en roer het om. Wel moeten ze altijd (en soms allebei tegelijk ook nog) er direct na verschonen op. Krijg soms niet eens de kans de deksel erop te doen.

Wellicht zoals hierboven beschreven zit er een geur aan die ze lekker vindt en waarmee ze zich wil vermengen. Eenmaal bevuild overheerst er natuurlijk de geur van de ontlasting dus dan is het niet lekker meer.

Als je het hinderlijk vindt eventueel overstappen op ander merk/soort kattegrit?

Groetjes,
Brenda
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik denk inderdaad dat ze het voor de geur doen. Quinto kan ook niet wachten tot ik de bak weer op zijn plek zet nadat ik hem schoongemaakt heb. Hij gaat er dan heerlijk een tijdje in zitten graven, doet daarna zijn behoefte en gaat weer. Maar hij zit er dan duidelijk langer in dan normaal.
Ik heb ook wel eens gehoord dat een kat altijd in de kattenbak ging liggen slapen, dus het kan nog gekker :wink:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Sofie
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jul 2004 12:39
Locatie: Sneek

Bericht door Sofie »

Hahahaha, dat is helemaal prachtig!!

Ik heb trouwens toevallig sinds vorige week ander grit, dus het maakt haar blijkbaar niet uit welk grit erin zit.

Groetjes Linda en Sofie
I love those naughty eyes!
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Hihi, grappig!
Hier doet Teddy het in een lege kattenbak, als ik hem net afgewassen heb en er nog grit in moet doen. Dan gata hij lopen rollen op zijn rug en echt er lekker languit in liggen.

Al het grit erin zit is t niet meer zo interessant. Wel staan hier Linus en Teddy te popelen om gelijk hun behoefte erin te doen :edoh: .
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Onze poes doet dat ook heel soms, id kattebak liggen
Ze kan zich daar lekker ingraven tijdens verstoppertje spelen met de andere katten
En onze poezen gaan ook vaak direct na verschonen hun behoefte doen, soms zelfs tijdens het uitscheppen.. :shock: :smile:
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Hier gaan ze ook meteen op een schone kattebak. Maar er in liggen dat doen ze niet.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Als ik de kattenbak verschoon, krijgt Amy spontaan hele hoge nood meestal, soms nog voordat het grit erin zit, heeft ze haar plas al gedaan. De opvangkittens die ik had lagen wel eens in de schone kattenbak te spelen.
Ik heb vroeger ooit een poesje gehad die van haar eerste kitten beviel in de kattenbak die net schoongemaakt was.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Zet een stel kittens in een bench, zonder mandje en je kunt er op wachten dat ze allemaal in de kattenbak gaan liggen.
Moederpoezen liggen ook vaak in de kattenbak (hoeft niet eens schoon te zijn :shock: ), daar zit hun eigen geur aan en daarmee maken ze dus een 'nest'.
Ik denk dat Sofie dus een nest creeërt, maar dat dat anders ruikt zodra het ook als kattenbak dienst gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ik heb hier ook een ongeduldige kat naast me als ik de kattenbak verschoon :lol:. Ik kan hem nog niet terugzetten of hij zit er al in. Best grappig.

Maar wat ik ook eens heb gehoord... Als je je kattenbak met javel (bleekwater) uitkuist dat katten het een heerlijke geur vinden en als ze het ruiken, gaan ze graag in die geur rollebollen :roll:. Hoe ze het toch lekker ruiken vinden hé :???: ;-).
Ik zou het anders ook niet echt weten waarom die dat doet. Het zal inieder geval wel iets met hun geur te maken hebben denk ik ;-).
Laatst gewijzigd door Angie op 03 okt 2004 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb hier ook 2 katten die het heerlijk vinden als ik de kattebak schoonmaak. Ik schep het elke dag uit en soms moet ik wachten, want als ik halverwege ben zitten Sita en Noor er gewoon bij hun behoefte te doen (in sommige gevallen niet erg fijn als je er net met je neus boven staat). Als ik klaar ben en er wat nieuwe korrels bij strooi springt Sita als een gek in het rond achter die korrels aan en gaat er vaak ook in liggen. Ze zijn nu beide 4 maanden en toen ik ze pas had gingen ze er af en toe ook met hun tweetjes in liggen: raar hoor!
leonie78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:21

Bericht door leonie78 »

Ik zag het mijn kitten daarnet ook doen. Languit in de bak, beetje wentelen, en er weer uit. Hij vindt t blijkbaar erg prettig om weer een schone bak te hebben :D
Gesloten