Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

De meeste katten eten in het begin best veel van dit voer en zullen misschien even overgeven ervan. Ze vinden het erg lekker.
Als ze eraan gewend zijn eten ze er stukken minder van dan van bijvoorbeeld Whiskas.
Sisje, ik heb hier zowel RC hair and skin als orale care van Hills. Is er ook een tandbrok van RC? Je kan dus diverse bakjes voer aanbieden.

Suzan, ik ben ook erg nieuwsgierig naar d merken die jij noemt. Is dit biologische voeding, waar te koop en ook in grootverpakking? Is het brok, blik of vers?

Bella.
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 15 aug 2004 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Suzan schreef:

Hallo allemaal,

Eigenlijk zijn er dus drie kwaliteitsklasses op droogvoergebied:
- de soorten uit de supermarkt;
- de premium merken van de dierspeciaalzaak;
- het droogvoer van de merken als Yarrah, Bandit, Felidea die als enigen stellen dat zij niet het voor menselijke consumptie afgekeurd materiaal gebruiken. De anderen komen niet verder als 'de beste grondstoffen' en dan vraag ik me altijd af: "Welke beste grondstoffen, waarvan?"

Ik vind het leuk voor m'n dieren om af en toe wat te knabbelen te hebben, maar ik voel er niets voor om hen iets voor te zetten waarvan ik bang ben dat het op langere termijn in meer of mindere mate schadelijk voor hun gezondheid zal zijn


Hallo allemaal,

Ik kan er helaas nog niet zoveel over vertellen. Zoals ik al schreef, vind ik het leuk om m'n dieren af en toe wat droogvoer te geven, maar omdat ik ervan overtuigd ben dat de grondstoffen incl. de toevoegingen niet deugen, krijgen ze er niet veel van. Mijn dieren leven van vers vlees
van Carnibest en van wat ik zelf voor hen in elkaar draai.
Via een ander forum ben ik achter het bestaan van Felidea gekomen en eerdaags komt er/komen er proefzakjes. Ik hoop dat dat een succes is en samen met de gedroogde zaken van Bandit en Yarrah heb ik dan een droog knabbeltje waarmee ik hun lever en nieren niet al te zeer belast.

Maar wanneer ik dat spul binnen heb en er wat over te melden heb, zal ik aan jullie denken. Ik hoop dat ik me dan niet vergis. Ik zit op verschillende emaillijsten en kattenfora. Gelukkig heb ik aan de achtergrondskleur een steuntje om me niet te vergissen.

En sorry voor het onoverzichtelijke mailtje. Het lukte me niet om de quote goed te krijgen :-(

Groetjes,

Suzan
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Thanx, beter gelezen :wink:
Ik wacht je berichten af.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Ona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 feb 2003 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Ona »

Bij mij krijgen de katten One van Purina. Dit is het betere voer uit de supermarkt. Toen ik m'n eerste kat kreeg was hij bijna 7 weken en toen gaf ik hem gewoon Whiskas junior. Dit vond hij heerlijk. Op een gegeven moment ben ik over gestapt naar een premiumvoer, namelijk Technical. Dit vond hij ook heel lekker en hij deed het er goed op. Hij wilde even later ook geen Whiskas meer. Uiteindelijk heb ik een keer wat anders geprobeerd. De supermarkt is heel dichtbij en ik hoorde van een vriendin dat haar katten het heel goed doen op Purina. Dit heb ik geprobeerd en werd erg goed ontvangen. :lol: Sindsdien ben ik niet meer overgestapt. Het is lekker makkelijk en ook nog goed. Het premiumvoer uit de supermarkt zeg maar.
Groetjes, Liora

I pur therefore I am (Descattes)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

[quote="Suzan
Via een ander forum ben ik achter het bestaan van Felidea gekomen en eerdaags komt er/komen er proefzakjes. Ik hoop dat dat een succes is en samen met de gedroogde zaken van Bandit en Yarrah heb ik dan een droog knabbeltje waarmee ik hun lever en nieren niet al te zeer belast.

Maar wanneer ik dat spul binnen heb en er wat over te melden heb, zal ik aan jullie denken.[/quote]

Ik heb al wel wat te melden. De Felidaebrokjes gingen erin als koek. Groot succes en ik ben ook maar even naar de natuurwinkel gegaan voor wat Yarrah blik en brokjes. Zelfs mijn koekiemonster, degene die alleen vers eet wanneer ik er geur- en smaakstoffen, blikvoer uit de supermarkt dus, doorheen prak, at met smaak van de brokjes én het blikvoer.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hoe duur en in welke hoeveelheid is het verkrijgbaar. Voor mij van belang ivm een grote groep.

Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Daar kan ik je helaas weinig over vertellen. Ik geef mijn groep van tien katten en twee honden de soorten voer die in mijn beste weten goed voor hun is. Ik gebruik allerlei soorten door elkaar heen en brokjes geef ik alleen als traktatie.
En omdat ik ook niet iedere dag helemaal verantwoord eet, junkfood is best lekker, krijgen ze dat hier dus ook, maar met mate.
De basis is hier vers vlees van Carnibest, maar zaterdag wordt het hier weer smikkelen en smullen. Dan haal ik voor 1 euro een kilo kipafval bij de poelier. De katten eten het vlees ervan af, knagen en passant hun gebit schoon en krijgen ook wat kraakbeen binnen en wat overblijft wordt met graagte door de honden verorberd. Dan kom ik met m'n dweilstok langs en iedereen is tevreden :-)
tineke19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2004 17:13
Locatie: België

Bericht door tineke19 »

Suzan schreef: Ik kan er helaas nog niet zoveel over vertellen. Zoals ik al schreef, vind ik het leuk om m'n dieren af en toe wat droogvoer te geven, maar omdat ik ervan overtuigd ben dat de grondstoffen incl. de toevoegingen niet deugen, krijgen ze er niet veel van. Mijn dieren leven van vers vlees
van Carnibest en van wat ik zelf voor hen in elkaar draai.
Via een ander forum ben ik achter het bestaan van Felidea gekomen en eerdaags komt er/komen er proefzakjes. Ik hoop dat dat een succes is en samen met de gedroogde zaken van Bandit en Yarrah heb ik dan een droog knabbeltje waarmee ik hun lever en nieren niet al te zeer belast.
Hoi Suzanne,
waar heb jij je Felidae vandaan? Ik weet tot hiertoe maar 1 plaats waar ik het kan bestellen, maar proefpakjes of een winkel waar ik er om kan lijken wel eens handig... Ook al om de prijs eens te vergelijken.

Ook een adres voor bibi of carnibest (online? want ik ben van België) lijkt me handig (al moeten ze dat dan wel gekoeld kunnen leveren natuurlijk :???: ). Die rare katten van mij lusten bijna geen vlees, maar ik ben er wel al lang naar op zoek voor m'n fretjes.

groetjes
Wendy
Anonymous

Bericht door Anonymous »

tineke19 schreef: Hoi Suzanne,
waar heb jij je Felidae vandaan? Ik weet tot hiertoe maar 1 plaats waar ik het kan bestellen, maar proefpakjes of een winkel waar ik er om kan lijken wel eens handig... Ook al om de prijs eens te vergelijken.
Die Felidae, de proefpakjes, heb ik via hun site aangevraagd en ik neem aan dat je dat ook zo kunt bestellen of verkoopadressen kunt vinden. Via Google vond ik ook nog een andere site waar je het kon bestellen. Om te hoge portokosten is het vaak wel zo voordelig om wat meer te bestellen.
tineke19 schreef: Ook een adres voor bibi of carnibest (online? want ik ben van België) lijkt me handig (al moeten ze dat dan wel gekoeld kunnen leveren natuurlijk :???: ). Die rare katten van mij lusten bijna geen vlees, maar ik ben er wel al lang naar op zoek voor m'n fretjes.
Carnibest en Bibi Petfood hebben eigen sites met verkoopadressen. Het is volgens mij alleen mogelijk om het zelf af te halen.
Veel succes met de speurtocht.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik had over dit merk gelezen op een ander forum en daar gaven ze zojuist de link aan iemand die ook proefzakjes wilde bestellen. Als een forum nog een sponsor nodig heeft - we maken genoeg reclame :-)

http://www.canidae-eu.com
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Heeft iemand ervaring met het merk 'Prins Cat Kitten'? Dit geef ik mijn Kittens nu en ze eten er normaal van. heb zelf de indruk dat het misschien wel erg luxe is want een pak van 3 kilo kost 18,95 euro!
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Ona schreef:Bij mij krijgen de katten One van Purina. Dit is het betere voer uit de supermarkt. Toen ik m'n eerste kat kreeg was hij bijna 7 weken en toen gaf ik hem gewoon Whiskas junior. Dit vond hij heerlijk. Op een gegeven moment ben ik over gestapt naar een premiumvoer, namelijk Technical. Dit vond hij ook heel lekker en hij deed het er goed op. Hij wilde even later ook geen Whiskas meer. Uiteindelijk heb ik een keer wat anders geprobeerd. De supermarkt is heel dichtbij en ik hoorde van een vriendin dat haar katten het heel goed doen op Purina. Dit heb ik geprobeerd en werd erg goed ontvangen. :lol: Sindsdien ben ik niet meer overgestapt. Het is lekker makkelijk en ook nog goed. Het premiumvoer uit de supermarkt zeg maar.
One van Purina komt uit de felix fabriek, ik weet niet of je dit al was opgevallen.
Ik zelf heb er dan nog maar weinig vertrouwen in....
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
klaasenfroukje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:07
Locatie: Geeste (Varloh)

Bericht door klaasenfroukje »

Wij gaven onze katten altijd supermarkt huismerk droogvoer en 2/3 keer per week felix blikvoer.
Laatst hebben we brokjes bij een supermarkt in Duitsland gehaald waar ze alle 3 lyrisch van waren.
Ze hebben op 'hun'kamer een bak met (nederlandse) brokjes staan waar ze de hele dag bij kunnen. (had die nederlandse zak nog boven staan, dus waarom zou ik met die andere zak heen en weer lopen?!?) De duitse brokjes stonden in de keuken waar ze alleen overdag bij konden... we werden uit onze slaap gehouden omdat ze persé deutsche Brekkies moesten hebben.... (Het schijnt dat ze in Duitsland meer vlees toevoegen aan het droogvoer!?!)

En nu is gebeurt waar we al bang voor waren; de duitse Brekkies zijn op... en we zitten met 3 verontwaardigde katten die van hun brokjes eten alsof het spruitjes zijn...

Dit weekend gaan we weer naar Duitsland... dus meteen maar een grote voorraad Brekkies halen... de kat is koning.. :smile:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Of... het is niet het extra vlees maar extra geur-, kleur- en smaakstoffen. Het verhaal gaat dat er juist extra van die stoffen worden toegevoegd om dieren er verslaafd aan te maken, net zoals er extra verslavende stoffen aan sigaretten worden toegevoegd. Dieren zijn net mensen en de ene is er gevoeliger voor dan de andere :-)
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Wij geven RC kitten34 gemengd met Whiskas Junior en dat vinden ze heerlijk. Hun vacht glanst er erg mooi van. Ik vind het ook helemaal niet zo duur hoor. We zijn voor ons eten veel meer kwijt!
:pdtmat: Gone with the wind
Gesloten