jaloers?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

jaloers?

Bericht door mickey »

Ik heb een poes van zo'n 9 maanden, ze kwam bij ons wonen toen ze 12 weken was. De opvoeding is erg goed gegaan en het is een heel lief beest. Omdat ik de eerste weken thuis was na haar komst, is ze meer op mij gericht dan op mijn vriend. Maar de afgelopen dagen lijkt het wel of ze jaloers is. Als ik haar aan het aaien ben en mijn vriend komt binnen, dan begint ze tegen me te blazen. Het is steeds als ik dan ook aandacht voor hem heb, maar ze gaat tekeer tegen mij.
Kan het ook iets anders zijn?
En hoe moet ik dit straffen?
Ze is 2 maanden terug gesterilliseerd, dus het kunnen geen "hormonen" zijn.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Misschien zijn jullie op het moment minder thuis waardoor ze die aandacht op dat moment zo heel hard nodig heeft dat ze het zo opeist? Je hoort inderdaad wel eens dat katten jaloers zijn maar dan is dat meteen al zichtbaar dus moet er toch iets veranderd zijn waardoor ze er nu ineens last van heeft. Het eerste waar ik aan dacht was inderdaad hormonen maar dat kan dus niet. Misschien is het een optie om er een poes bij te nemen zodat ze haar energie daar bij kwijt kan?
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

We hebben nog andere kat en er zijn veel katten in de omgeving, waar ze haar energie bij kwijt kan. Verder zijn we de laatste tijd wel vaak thuis geweest.
Zou het misschien het weer kunnen zijn? Ik merk dat ze het er erg moeilijk mee heeft en ze is ook veel buiten. Of "schijnhormonen", ik weet niet of zoiets bestaat? Je hoort toch wel eens over krols gedrag terwijl alles er al uit is, zou dat het kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik weet dat katers inderdaad soms wel krols gedrag blijven vertonen ondanks dat ze gecastreerd zijn. En nu er buiten natuurlijk een hoop krolse dieren rondlopen zou ik me er wel iets bij voor kunnen stellen ja.
groetjes Sharon
Gesloten