Gewond/dik pootje van mijn poes!

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Anonymous

Gewond/dik pootje van mijn poes!

Bericht door Anonymous »

Twee dagen geleden zag ik dat mijn poes aan de onderkant van haar pootje iets van een klein sneetje had, maar ik heb er (shame on me) verder niks mee gedaan.
Gisterochtend was haar pootje wat dikker en heb ik het dus toch maar een beetje geprobeerd schoon te maken, maar ze vond dat niet echt fijn.

Toch lijkt ze er verder geen last van te hebben, de teenkussentjes zijn volgens mij ook niet echt beschadigd. Maar haar pootje is nog wel iets dikker en ik vraag me af of ik toch naar de dierenarts moet gaan?
Of gaat zoiets vanzelf over?

Hoeveel dagen zouden jullie het geven?
Ik vind het namelijk vervelend om naar de dierenarts te gaan, vooral voor haar dan natuurlijk (ze kruipt dan helemaal in een schulp) en ga dus liever niet voor iets onschuldigs!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik zou de dierenarts eerst eens opbellen en het hem voorleggen. Misschien kan hij je wel een zalf aanraden, dat je dat eerst kan uitproberen. Maar ik zou er persoonlijk wel wat mee doen.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb eigenlijk meteen na het plaatsen van mijn berichtje al de dierenarts opgebeld, maar die is er pas vanaf 12.00 uur, die ga ik straks dus nog een keer proberen.

Ik was benieuwd of mensen hier toevallig ook wat wisten, omdat mijn poes verder gewoon heel vrolijk is (ze eet ook goed) en niet heel moeilijk loopt, maar wel af en toe haar pootje optilt.
Het is ook niet overdreven dik, mijn man zag het niet eens;-)

Maar bedankt voor jullie snelle reactie!
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Waarschijnlijk is er vuil in het sneetje gekomen en is de wond gaan ontsteken. Als de ontsteking vanzelf openbreekt en de pus (vuil) er alsnog uit kan geneest het vanzelf wel weer maar gebeurd dat niet dan moet je toch even naar de dierenarts om het eventueel open te laten snijden en een antibiotica kuurtje te halen.
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gesloten