wandelen met poes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

wandelen met poes

Bericht door freija »

Hallo,
onze poes is nu ongeveer twee jaar oud en wij hebben sinds kort een bos ontdekt niet al te ver bij ons uit de buurt (wij wonen in Brussel). Pitou kan buiten want we hebben een groot terras waar ze niet vanaf kan dus 't is ook nog heel veilig, maar nu zouden we graag met haar af en toe eens in het bos gaan wandelen. Is dit te doen om het nu nog aan te leren en zo ja hebben jullie tips hoe we dat kunnen aanleren om haar aan een tuigje te laten lopen? Alvast bedankt voor de tips! groetjes, Freija.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou dan zou je eerst eens moeten bekijken hoe ze bij jullie achter op het tuigje reageert. Het probleem is alleen dat je met een kat niet zo kan lopen als met een hond. Een kat wil haar eigen weg bepalen terwijl een hond achter je aanloopt. Een ander ding wat ik persoonlijk eng vind is dat je niet weet wat je tegenkomt. Mensen met honden, hoe vindt ze dat en in veel bossen hier wordt ook paard gereden, kan me zo voorstellen dat ze daar ook niet aan gewend is. Als ze thuis schrikt zal ze naar binnen schieten maar ja waar schiet ze heen als ze daar ergens van schrikt.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Als ze ergens van kan schrikken, kan het erg gevaarlijk zijn. Omdat ze niet weg kan, is de kans groot dat ze in jullie gaat klimmen!

Daarbovenop komt wat Shaz ook al zei: wandelen met een kat moet je niet als echt wandelen bekijken. Het kan wel een kwartier duren voor je 50 meter verder bent :razz:. Ze gaan niet zomaar de kant op die jij wilt.
Je kan haar natuurlijk wel gewoon 'uitlaten', maar van echt wandelen zal niet veel in huis komen vrees ik...

Succes,
sKatje
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

al bedankt voor jullie antwoorden. Het tuigje op zich vindt ze blijkbaar geen probleem, wanneer ik er echter de leiband aan vast maak wordt het paniek, ik vrees dat ik m'n plan dan maar moet opgeven. Wij zijn gisteren zelf nog eens gaan wandelen, en er lopen toch wel veel honden in het bos ook, aangezien ze echt nog bijna nooit in contact is gekomen met ander katten of honden zal ze misschien inderdaad te hard schrikken. We laten haar maar lekker op ons terras en op de daken van onze buren rollebollen, vindt ze blijkbaar toch ook leuk.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

al bedankt voor jullie antwoorden. Het tuigje op zich vindt ze blijkbaar geen probleem, wanneer ik er echter de leiband aan vast maak wordt het paniek, ik vrees dat ik m'n plan dan maar moet opgeven. Wij zijn gisteren zelf nog eens gaan wandelen, en er lopen toch wel veel honden in het bos ook, aangezien ze echt nog bijna nooit in contact is gekomen met ander katten of honden zal ze misschien inderdaad te hard schrikken. We laten haar maar lekker op ons terras en op de daken van onze buren rollebollen, vindt ze blijkbaar toch ook leuk.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

al bedankt voor jullie antwoorden. Het tuigje op zich vindt ze blijkbaar geen probleem, wanneer ik er echter de leiband aan vast maak wordt het paniek, ik vrees dat ik m'n plan dan maar moet opgeven. Wij zijn gisteren zelf nog eens gaan wandelen, en er lopen toch wel veel honden in het bos ook, aangezien ze echt nog bijna nooit in contact is gekomen met ander katten of honden zal ze misschien inderdaad te hard schrikken. We laten haar maar lekker op ons terras en op de daken van onze buren rollebollen, vindt ze blijkbaar toch ook leuk.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

je weet ook nooit hoe die honden reageren. ik vind dat best schattig als ik mensen met hun poes zie wandelen. al zie je dat wel niet veel hier. maar ik zou het niet durven. en ik heb al eens geprobeerd van er mee te wandelen en de oudste laat zich gewoon op haar zij vallen en ik kon haar zo over de vynil trekken.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Nanet

Bericht door Nanet »

Ik denk niet dat het een goed idee is om met een poes in het bos te gaan wandelen. Het is inderdaad niet zoals wandelen met een hond. Een kat gaat liever zelf op onderzoek uit dan dat hij wordt meegenomen naar onbekend terrein. Teveel nieuwe indrukken waar hij niet op is voorbereid. Ik denk dat hij beter af is als hij gewoon lekker in en om het huis op onderzoek uitgaat. Tenzij hij vrijwillig met je meeloopt op veilig terrein en bij "gevaar" zonder problemen zijn weg weet te vinden. Aan een tuigje zal hij zichzelf niet makkelijk in veiligheid brengen (wat zijn eigen gevoel betreft).
Gebruikersavatar
constance
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2004 19:37
Locatie: Roosendaal

wandelen met de kat

Bericht door constance »

Hallo!
Ben nieuw op het forum en dit onderwerp had gelijk mijn aandacht omdat ik sinds ongeveer 2 maanden door mijn bengaal Bennie (bijna 1 jaar oud) uit wandelen word genomen. Hij heeft geen gewoon tuigje, maar een "walking jacket"; dit is als het ware een brede band stof met daaraan een bandje dat om de nek gaat en 2 bandjes om de buik. Het schijnt dat katten zich dan toch veiliger voelen. Ik merk in ieder geval aan Bennie dat hij het naar z'n zin heeft, want zodra ik mijn jas aantrek en die van hem tevoorschijn haal, staat ie bij de achterdeur om naar buiten te kunnen gaan. hier nog de link naar de amerikaanse site voor de walking jackets:
http://www.hdw-inc.com/walkingjackets.htm

groetjes, Constance
Anonymous

Bericht door Anonymous »

hallo jasper is de kat van mijn zus karin en als die het tijgje zien rent hij heel snel naar de deur dan weet hij dat hij naar buiten mag :grin: :lol:
Gesloten