Katten kunnen niet meer met elkaar overweg

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Gast

Katten kunnen niet meer met elkaar overweg

Bericht door Gast »

Hallo,

Ik heb drie katten: Juno, Speedy en Salto. Omdat Salto zwanger was heb ik haar naar een vriend gebracht zodat zij rustig kon bevallen. Ze is moeder van twee kittens en ze verblijft sinds kort met haar kittens weer bij mij. Maar....tussen Juno, Speedy en Salto botert het absoluut niet meer. Ik heb Salto de eerste avond en nacht met haar kittens boven in een kamer geplaatst om ze wat te laten wennen. Deze morgen heb ik de deuren opengezet. Ze blazen en ze vechten. Momenteel laat ik Salto opnieuw in de kamer met haar kittens. Ik hoop dat als de kittens weg zijn (binnen een week of 2) dat ze elkaar opnieuw zullen verdragen. Ik vraag me echter af of ze elkaar nog kennen. Wat te doen??????
Nannan
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Geef ze eens de kans om weer aan elkaar te wennen. Salto is zo lang (voor kattentijd dan) weggeweest. Ruikt niet meer hetzelfde en komt dan ook nog eens met twee nieuwe katjes. Het moeten weer vriendjes worden!

Geduld. Het komt allemaal weer goed.
Groetjes Gerda
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Salto's moederinstincten zullen nog werken, dus verdedigt ze haar kittens. Daarom jaagt ze de anderen weg.
Wacht tot de kittens weg zijn en als Salto dan eventueel gesteriliseerd wordt, is het daarna een goed moment om ze weer bij elkaar te laten. Wel pas na een paar dagen doen, dan kan ze eerst herstellen.
Tot die tijd zou ik ze uit elkaar houden en Salto rust geven.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik denk inderdaad dat ik ze beter nog wat gescheiden hou tot de kleintjes het huis uit zijn en ze gesteriliseerd is.
Zou ik ze dan beter alle drie tegelijkertijd aan elkaar laten wennen of eerst om beurten?

Bedankt voor de hoopgevende antwoorden!

nannan
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik zou het rustig aan opbouwen. Even afzonderen in een aparte (slaap)kamer en dan de anderen er één voor één bij laten.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten