Lang binnen en dan toch naar buiten..

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Gaat ze inmiddels eigenlijk naar buiten, Rian?
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Nee nog niet, zodra het lekker weer is EN het weekend is zodat we erbij kunnen blijven, dan gaat ze naar buiten. Ik hou jullie op de hoogte!!
Mauw
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Nou eerder dan verwacht: vandaag is Luna eventjes buiten geweest. Ze ging eerst in onze eigen tuin snuffelen, maar al snel zat ze bij de buren en de overburen en nog in een andere tuin. Bang is ze dus helemaal niet. Ik kreeg zowat een hartverzakking toen ze zo snel weg ging, ik dacht: 'die komt niet meer terug', en ik ging weer naar binnen. Maar even later was ze alweer terug en had mijn vriend haar te pakken. We hadden niet veel tijd vandaag, we moesten weg, dus de volgende keer (misschien morgen als het mooi weer is) proberen we het langer!
Mauw
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Vandaag ging ze weer naar buiten en nu voor een paar uurtjes! Ze heeft meteen een nieuw vriendje erbij: Poekie, het katertje van de buren. Hij is ook zwart-wit, dus het lijken net broer en zus.

De hele ochtend hebben ze liggen spelen, achter elkaar aanrennend en elkaar uitdagend. Luna had er op een gegeven moment genoeg van en ging weer naar binnen. Poekie wilde haar achterna, maar dat moest zich hij met wat geblaas en een uithaal van haar pootjes maar uit zijn hoofd zetten.

Luna was een echte bitch en keek arrogant naar Poekie en bleef maar uithalen enzo...haha, maar goed ben blij dat ze zich in ieder geval zal verdedigen als het er ooit op aankomt.

De rest van de dag heeft ze totaal uitgeput overal liggen slapen, zo moe was ze van het op en neer ge-ren. Poekie is nog diverse malen komen kijken waar ze bleef, en bleef dan geduldig voor onze grote glazen schuifpui zitten wachten. Maar Luna is nu nog steeds aan het slapen....
Mauw
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Klinkt zeer bekend, wel buiten vriendjes, maar absoluut niet hun eigen territorium delen. Volgens mij gaat dat helemaal goedkomen met Luna als ik dat zo lees en vindt ze het heerlijk buiten.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Wat doet ze het dus goed buiten :grin:. Ze lijkt het me inderdaad heerlijk te hebben buiten. En zeker nu dat het goede weer terug gaat beginnen, is het nog leuker ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

He Rian,

Klinkt zeker allemaal erg bekend en ze doet het zeker goed, nog steeds trouwens.? want je laatste bericht is namelijk van Maart.

Ik ben zelf ook zo'n schijterd..bij mij heeft het ook meer als een half jaar geduurt voor dat ik ze naar buiten heb gelaten..aan de ene kant wel goed, want dan zijn ze een beetje het speelse kwijt..niet dat ze nu niet overal achteraan gaan...

Maar ik laat ze ook alleen buiten als ik er ben en ik ga meestal ook al na een half uur weer kijken of ik ze zie, erg he...maar ja...ik ben als de dood dat er iets met ze gebeurt, zal nog wat worden als ik ooit kinderen heb...

Succes ermee,...groetjes Josette
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Hallo,
pitou ging ook naar buiten (daken onveilig maken en op ons balkon) en is dus vrijdag niet meer teruggekomen. Gelukkig is ze gevonden drie straten verderop en hebben de vinders haar teruggebracht, nu wonen wij in Brussel dus ik kreeg zowat een hartziekte als ik hoorde dat ze op straat had gelopen (was er vrij zeker van dat ze nooit beneden zou geraken, want drie hoog en al helemaal niet aan de straat) en nu durf ik haar eigenlijk niet meer buiten laten, denken jullie dat ze nu haar lesje geleerd heeft of toch niet?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mijn katten waren het eerste jaar ook alleen maar binnen, nu we sinds 2 maanden ergens anders wonen gaan ze wel naar buiten. maar ik vind het doodeng hoor! Ik ben echt bang dat ze worden aangereden ofzo. Maar ik zie dat ze het erg leuk hebben buiten en lekker hun ei kwijt kunnen, binnen zijn ze meteen een stuk rustiger. En tot nu toe blijven ze in de buurt.Dus ik vind het erg moeilijk om ze binnen te houden. Straks verhuis ik naar een nieuwbouwwijk, dus dan moeten ze voorlopig weer blijven, hopen dat dat gaat lukken.

Maar Rian als je haar naar buiten doet, zou ik ook beginnen met haar aan een tuigje naar buiten te doen. En als je het zonder tuigje doet. ervoor zorgen dat je altijd iets heb om haar te lokken. Die van mijn komen altijd op het gerammel van een zakje snoep af een laser lichtje af.

Groetjes Danitsja
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Hoi allemaal,

Luna gaat nog steeds naar buiten en inmiddels ook zonder tuigje. Ze blijft alleen in onze tuin of die van de naaste buren. Ik weet ook niet hoe ze toen dan zo ver weg is kunnen gaan, maar daar probeer ik niet meer aan te denken. In het begin hebben we haar steeds een snoepje gegeven als ze terug kwam als we haar roepen en dat heeft nu nog steeds als effect dat ze hard aan komt hollen (soms niet meteen maar altijd binnen tien minuten) als we haar fluiten.

Wel grappig, er zijn meer mensen hier in de buurt met katten en iedereen heeft zijn eigen fluittoon om z'n kat te roepen!
Mauw
Gesloten