Vreemd gedrag kittens

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Anonymous

Vreemd gedrag kittens

Bericht door Anonymous »

Hoi, sinds een paar dagen heb ik twee kittens. Het zijn beide mannetjes. Ze komen uit hetzelfde nest en kunnen heel goed met elkaar overweg! Leuk spelen enzo, en samen slapen. Het enige wat opvallend is, is dat kat 1 vaker bij mij op schoot springt en ook spint als ik hem aai. Kat 2 is nog wat banger en neemt minder vaak het voortouw. (Ik noem ze maar even kat 1 en kat 2, want ze hebben nog geen naam :oops: )
Maar vanmiddag was er iets vreemds. Ik was even boven en de kittens waren in de woonkamer. Toen ik weer beneden kwam zat kat 2 op de ene stoel, en kat 1 op de andere. Ik hoorde dat er achter het huis een kat wegrende dus ik ging beter kijken. En jawel, ik had het raam open staan er er stonden een paar vochtige kattenpootjes (het regende) in de vensterbank. Dat kon overigens niet van mijn katjes zijn, want die kunnen nog niet zo hoog springen. Dus die andere kat was binnengeweest. Toen ik beter keek, zat kat 2 helemaal te trillen, hij was heel bang. Ik ging hem aaien, en terwijl hij dat normaal nog niet zo snel toelaat, deed ie dat nu wel.
Even later stond de ene kitten aan de ene kant van de kamer, en de ander in de andere hoek. Ze stonden allebei helemaal met hun vacht overeind, jeweetwel, helemaal bol hun rug. En te trillen. Ik begreep er niks van! Toen begon kat 2 een lange tijd een soort jankgeluid te maken. En kat 1 gromde soms terug. En daar stonden ze zo tegenover elkaar, wel een kwartier lang denk ik. Een paar keer liep ik naar ze toe om te aaien, als wat afleiding ofzo (ik wist ook niet wat ik moest) maar daar reageerden ze niet op. Een tijdje later ben ik maar weer naar boven gegaan.
Toen ik weer terugkwam, ging het nog precies hetzelfde. Kat 1, die vaker naar mij toe komt, ging tussen mijn benen staan, als beschutting ofzo. Maar allebei nog steeds met hun haren overeind en te trillen, alsof ze elkaar ieder moment konden aanvallen.
Weer een tijdje later heb ik ze hun 'avondmaal' gegeven en was het even over. Maar na het schoonlikken stonden ze weer tegenover elkaar. Kat 1 probeerde kat 2 te likken (vriendschappelijk) maar kat 2 reageerde daar heel fel op. En zo ging het dus nog een tijdje door. Ze reageerden absoluut niet op mij als ik even aaide ofzo, of als ik met een touwtje (waar ze zo fan van zijn) heen en weer ging. Dus ik liet het maar...
Ik moest werken dus ik ging er maar vandoor, niet met een fijn gevoel want ik vond het zo vreemd! Maargoed. Toen ik op mijn werk kwam bleek ik verkeerd ingepland :???: en kon ik weer naar huis. En wat zag ik bij thuiskomst: meneer 1 en meneer 2 gezellig saampjes op de luie stoel alsof er niks aan de hand was. En nu zijn ze weer gezellig aan het spelen. Maar in totaal hebben ze geloof ik bijna twee uur trillend tegenover elkaar gestaan, alsof ze elkaar ieder moment konden aanvallen.
Wat betekende dit? Is het normaal? Of zou het soms met die ene kat die vermoedelijk binnen was geweest te maken hebben?
Het is een beetje een lang verhaal, maare, dankjewel!!

Oja, misschien is het handig om dit erbij te vertellen: ze zijn zo'n negen wekend oud/jong.
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Floddertje,

Je hebt natuurlijk niet gezien wat er precies gebeurd is, en daarom is 't een beetje koffiedik kijken waar 't aan ligt. De voor hun supergrote kat is binnengeweest. Dat alleen moet al heel eng voor ze zijn geweest. Dat ze boos zijn op elkaar kan ik ook niet begrijpen. Toen Bambino bang was, gromde Péqueño ook wel eens tegen hem. Dus 't kan wat met de grote kat te maken hebben.

Salukes,

Paul
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dankjewel Paul. Daar heb je gelijk in, ik weet niet waardoor het komt. Voortaan zal ik i.i.g. het raam op een kiertje laten (i.p.v. wijd open ;)) zodat er geen andere kat naar binnen kan komen!
Doeidoeiii.
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

Ik heb ook 2 jonge katertjes (ondertussen 16 week) en die doen het ook als spel vaak. Lopen ze met dikke staarten en kromme rug zijwaarts naar elkaar toe en dan blazen,janken of grommen ze. Meestal eindigt het in naar elkaar toerennen en op het laatste moment allebei hoog springen ( :arrow: botsing!! :shock: ) en dan stoeien maar. Ze halen wel uit maar als je een hand er tussen duwt blijkt het dat ze geen nagels gebruiken (of in elk geval nauwelijks) en maar zachtjes bijten. (overigens duurt de vijandigheid nooit 2 uur, dan zijn ze namelijk al weer ingestort... de luilakken... :razz: )
Uiteindelijk gaat het bijten over in likken en liggen ze in no-time weer boven op elkaar te pitten. (soms herhaalt het ritueel zich eerst nog een paar keer.)
Het komt ook voor dat ze elkaar achterna zitten. Dan heeft 1 van de 2 zo veel indruk op de ander gemaakt dat deze de benen neemt. Is leuk om te zien, minder leuk voor de bank.... :roll: De een valt de ander zelfs aan als die ligt te slapen, toenadering kan dan dus zeker een uitdaging zijn!! Als ze dit blijven doen kan je het waarschijnlijk wel toeschrijven aan spel.

De heren reageren hier ook niet op ons als we ze proberen af te leiden van het gegrom. Tenzij je ze natuurlijk eten geeft :roll: :wink:

.
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Mijn poezemeiden hebben ook wel eens zoiets gehad, maar dan niet 2 uur lang.
Het was toen we in de tuin waren (zij nog in tuigjes), en er een buurkat op de schutting kwam zitten. Daar schrokken ze zo van dat er inderdaad door mij niet tot ze door te dringen was. En daarna toen de ene zich omdraaide, schrok ze zich een hoedje van de ander. Misschien gewoon een heel erg niet-pluis gevoel waardoor ze even niet meer weten hoe of wat en wie enzo. Of ze beseffen ineens dat hun speelkameraadje eigenlijk ook zo'n eng ander beest is? Ik weet het niet.
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gesloten