# Niesziekte: toch nieuw kitten?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

# Niesziekte: toch nieuw kitten?

Bericht door yana »

Een vraagje aan jullie; we hebben nu 3 katten, maar ik zie een 4e wel zitten.
Maar ik twijfel, ivm het 'ziekteverleden'van onze huidige katten.
We hadden er eerst nog 1, de 1e kat die we erby haalden, nieste wat.
Verder geen uitvloeiing of andere symptomen.
zij heeft kuurtjes gehad, maar ze niest nog af en toe.
2 Weken na haar aankomst, werd de poes die we hadden ziek; WEL verhoging, geen uitvloeiing, heeeeeel af en toe een nies. Na 1 kuur was zij genezen.
De 2e poes die we erby namen werd ook na 2 weken ziek:snotteren, af en toe nies/hoest.GEEN koorts en gewoon speels en levendig.
Diverse kuurtjes gehad maar het kwam steeds terug.
De DA was ervan overtuigd dat het een bacterie was (door kleur uitvloeiing).Een kweek laten maken: er zat geen bacterie (meer)in.
Nu is ze aan prednisonkuur en dat gaat goed, zo goed als schoon neusje.
Volgens de DA had ze wel niesziekte-achtige symptomen, maar niet de echte niesziekte.
Nu denkt hij meer aan een wondje in de neus/een poliepje, die irriteert.
(waardoor ze niest, wat weer irriteert, enz).
Is het nu wel verstandig om tzt er een 4e by te nemen?
Ik moet er niet aan denken dat die dan ook ziek wordt, of erger.
De andere poesjes is nu niks mis meer mee verder.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat kan je wel doen maar dan zou je moeten wachten tot je kitten minimaal 13 weken is en dus beide entingen gehad heeft en de hier van is 'bijgekomen'. Op het moment dat ze ge-ent zijn kunnen ze alleen nog maar een milde vorm van de niesziekte krijgen. Ik zou daarnaast dan wat colloidaal zilverwater over het eten gooien. Xandor heeft niesziekte gehad en af en toe komen de verschijnselen weer op en dan geef ik hem een paar dagen wat zilverwater en dat is voor hem net genoeg om er overheen te komen. Dit mag je alleen niet samen met een antibiotica geven.
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Het laatste blijkt niet meer te kloppen, Shaz: colloidaal zilver mag toch wel gecombineerd worden met ab. Ik zelf gebruik zilverwater om vieze neusjes schoon te maken en doe er bovendien wat van door het drinkwater.

Ik zou inderdaad de kitten twee keer laten enten voordat het arriveert. Zo heb je de minste kans op ziekte bij het diertje.
Gesloten