Pleuritis
- annastasia
- Huiskat
- Contacteer:
Pleuritis
Bij onze Devon is gisteren pleuritis geconstateerd. Het is een borstvlies ontsteking en hij heeft nu een kuurtje Clavubactin voor 10 dagen en als dat niet helpt wordt het voor hem een lijdensweg. Hij is nog geen 1 jaar oud en was een wild kitten.
Heeft iemand hier ervaring mee of gehad?
Heeft iemand hier ervaring mee of gehad?
Anna&Cats 
Geen paniek, niets is onder controle.

Van de ziekte op zich weet ik er alleen wat van bij mensen. Ik kan wel een (medische) uitleg geven: de pleura zijn de vliezen die longen van borstbeen scheiden. De longen zijn ingepakt in de pleura met daartussen het pleuravocht. Een pleuritis wil zeggen dat de vliezen ontstoken zijn. Dat veroorzaakt druk op de longen en daardoor benauwdheid.
Clavubactin is een medicijn dat bij longontstekingen e.d. gegeven wordt, dus het lijkt mij logisch dat hij dit middel krijgt.
Als het niet aanslaat, zou men nog predniso(lo)n kunnen geven en kijken of de infectie daar op reageert. Als dat niet zo is, dan zullen de pleura verkleven waardoor de kat het voortdurend benauwd heeft.
Een pleuritis is bij mensen een pijnlijke ziekte; ik weet niet of dat voor katten ook geldt en of Devon niet geholpen is met pijnstilling naast de kuur.
Ik hoop dat de kuur aanslaat en dat Devon gauw beter wordt!
Clavubactin is een medicijn dat bij longontstekingen e.d. gegeven wordt, dus het lijkt mij logisch dat hij dit middel krijgt.
Als het niet aanslaat, zou men nog predniso(lo)n kunnen geven en kijken of de infectie daar op reageert. Als dat niet zo is, dan zullen de pleura verkleven waardoor de kat het voortdurend benauwd heeft.
Een pleuritis is bij mensen een pijnlijke ziekte; ik weet niet of dat voor katten ook geldt en of Devon niet geholpen is met pijnstilling naast de kuur.
Ik hoop dat de kuur aanslaat en dat Devon gauw beter wordt!
- annastasia
- Huiskat
- Contacteer:
Hoi Stella ik heb al een 50 ml fles pas besteldStella schreef:Anna, stuur je adres even in een pb. Dan krijg je van mij een klein flesje Colloïdaal zilver en kun je kijken of hij daar van opknapt.

Vind het heel lief aangeboden en je kunt natuurlijk niet alle klanten onthouden.
Ik geef alle katten hier één keer daags wat door het eten, ook om weerstand op te bouwen.
Devon klinkt naar ons idee al minder benauwd, dus ik blijf goede hoop houden.
Anna&Cats 

- annastasia
- Huiskat
- Contacteer: