angstig gedrag

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gast

Bericht door Gast »

Weet je..ik heb nu zoveel verdriet en ik heb het echt helemaal gehad. Net mailde de vrouw van Nerretje dat ze de kat morgen naar een man doet die in de buurt woont. Beetje maf verhaal... De man wordt opgenomen in het ziekenhuis voor 2 weken. Die vrouw gaat 2 weken de kat eten geven en kijken hoe het gaat..dus Nermin gaat eerst 2 weken het nieuwe huis verkennen en daarna komt die man erbij. Ze kende de man via marktplaats zei ze. Ik weet niet wat er van waar is. Ik weet ook niet precies wat ik van die vrouw nog moet geloven. Toen wij kwamen voor Nerretje bleef haar vriend weg omdat het anders te druk voor Nermin zou zijn.. Ik denk dat er meer aan de hand is met Nermin. Ik weet het niet. Klinkt raar..maar ik wil gewoon dit afsluiten. Ik ben een te zachtzinnig persoon om een kat in een bech te zetten en ze spuitjes te geven. Ik vind het al heel erg om dat te zien als de dierenarts het doet. Ik durf de kat dan ook niet vasttehouden, dat moest de assistent doen.Ik ben misschien een watje maar ik vind nogal snel iets snel zielig.
Ik hoop maar dat het verhaal wat die vrouw verteld waar is, dat zo Nermin aan het huis kan wennen. Ik hoop het voor Nermin. Die vrouw had wat eerlijker tegen me moeten zijn. En misschien nermin al weg moeten doen voordat ze ging verhuizen.Nu heeft Nerretje ineens teveel te voorduren gehad.
Hee allemaal bedankt voor het meedenken en de steun.
Groetjes van anja
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Die spuitjes zijn van die voerdingetjes die je in de bek geeft hoor. En een bench kan voor een kat juist een groot gevoel van veiligheid geven; alle nieuwe dieren gaan hier eerst in een bench met doeken er overheen zodat ze rustig kunnen wennen.

Ik vind het een vaag verhaal van die mevrouw en vind dat de kat er de dupe van is. Afschuwelijk voor de poes! Ik begrijp dat jij het even gehad hebt, maar haar verhalen vind ik eng en zelf zou ik de dierenbescherming vragen er eens een kijkje te nemen.
Ik begrijp dat jij het af wilt sluiten, maar dat doe je toch nooit helemaal omdat je met de poes meeleeft.

Ik hoop dat deze poes nog een mooie tijd tegemoet gaat, ik heb diep medelijden met haar.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Anja, wat een zielig verhaal. Ik heb zo met je te doen!! Je moet je zeker en vast niet schuldig voelen. Spijtig dat Nerreke niet meer bij jou kan komen, want zo te horen had ze dan een goed baasje gehad ;-). Wat die mevrouw allemaal zegt, klinkt wel vreemd als je het nader bekijkt en zo raar dat dan haar vriend net weg was :???:
Het zou niet zielig zijn als je die spuitjes moest geven en als je haar in die bench moest houden. Ze zou er zeker tot rust kunnen komen en je kan haar laten wennen aan je. Het is tenslotte ook voor haar eigen goed hé? Maar je had je er zelf goed bij moeten voelen uiteraard ;-).
Ik hoop dat het voor Nerreke toch nog goed gegaan is!
Voor wanneer is het dat ze naar haar nieuwe huisje gaat?
Veel sterkte nog voor je!!
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gesloten