kitten in pleeggezin?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Anonymous

kitten in pleeggezin?

Bericht door Anonymous »

Ik heb sinds gisteren een kitten van een dag oud onder mijn hoede. Hoewel ik met alle liefde hem zelf zou willen verzorgen, vraag ik me af of het misschien niet beter is om hem in een pleegnestje te plaatsen. Kan dat eigenlijk zomaar? En hoe oud zouden de andere kittens dan maximaal mogen zijn?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Lucyanne,

Wat goed dat je je hebt ontfermd over een kitten! Heb je al contact opgenomen met een dierenarts?

Misschien kun je ook contact opnemen met Emma Boom, ook op dit forum. Zij vangt o.a. weeskittens op. Kijk maar op haar site: http://www.stichtingstamgasten.nl/

Sterkte en succes,
Marije
Gast

Bericht door Gast »

wij hebben hetzelfde gehad. We hebben alles geprobeerd en leken de kitten te gaan verliezen. Toen heb ik contact opgenomen met de DA en die had wonder boven wonder een nestje wat 1 dag jonger was en die bestond uit 1 kitten. Onze kitten mocht erbij! moederpoes accepteerde het en het gaat nu hardstikke goed met de kleine remi.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Heb je al een ide hoe je het gaat doen Lucyanne? Ik ben mee benieuwd of je een oplossing gevonden hebt. Je vind niet altijd zomaar ineens een nestje waar ie bij kan.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Lucyanne, op dit moment zijn er veel nestjes. De kitten kan redelijk lang bij een nestje in, zoalng de moeder zoogt en het nest niet te groot is.
Neem eens contact op met je dierenarts en met de dierenambulance; vaak weten zij wel of er een nestje in de buurt is. Ook Stichting SOS voor Huisdieren Friesland weet nog wel eens nesten; ik heb daar ook eens kittens bij een pleegmoeder gelegd (de moeder gaf 13 weken na de bevalling nog steeds melk, dus het was goed te doen)

Veel succes! Mocht je vragen hebben, dan mag je me natuurlijk altijd mailen of bellen.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik hoop dat je snel een moederpoes kan vinden. Laat je het nog even weten?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Sorry dat ik een hele tijd niet geantwoord heb. Ik vond het te moeilijk om bij dit onderwerp te kijken. Het kittentje heeft het namelijk niet gered. Waarschijnlijk te jong, nooit bij de moederpoes gedronken, te lang buiten gelegen. Ik weet het niet precies, maar ben er wel erg verdrietig om geweest dat hij het niet heeft gehaald. :cry:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Natuurlijk ben je daar verdrieitg om Lucyanne! De kans dat een zo klein kitten het redt, is maar 10% Bovendien is het weer onstabiel geweest wat een extra complicerende factor is.

Verdrietig zijn vind ik terecht en begrijpelijk, maar ik hoop dat je je niet schuldig voelt. Ik hou me altijd vast aan het verhaal (kom ik weer aan met mijn verhaal :cool: ) dat een dier dat door mensen is liefgehad, en sterft, terug mag komen als een gezond en speels dier. Dus door jouw goede zorgen mag dit kitten straks een heel nieuw leven krijgen, met moeder, met fijn thuis en zonder zorgen en pijn.

Ik hoop dat je je daar wat aan vast kunt houden.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dank je, dat is een mooie gedachte! Het kittentje heeft in zijn laatste uurtjes tenminste nog warmte en liefde gehad, dat heb ik hem in ieder geval wel kunnen bieden. Maar toch blijft het zwaar. :sad: Maar daar zul jij wel alles van af weten. Petje af hoor Emma, dat je elke keer weer voor die kittentjes klaar staat! Erg knap! Ik weet niet of ik het je na zou kunnen doen. :???:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik snap dat je te verdrietig was om hier te kijken!
Maar zoals je zelf al zei nu heb je in ieder geval nog liefde en warmte kunnen geven, dat is toch heel wat beter dan eenzaam en koud sterven. Sterkte met je verdriet!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Lucyanne, veel sterkte hoor!!
Het is begrijpelijk dat je veel verdriet hebt! Je hebt het zelf ook liefgehad. Hij zal zeker met liefde vertrokken zijn naar de regenboog en daar zal hij je wel dankbaar voor zijn!!
Het is normaal dat je er verdriet van hebt... Zoiets moet je verwerken en is niet altijd gemakkelijk.

Ik wens je nog veel sterkte Lucyanne en je mag hier alles van je af schrijven.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Lucyanne, het komt hard aan als een kittentje naar de regenboog gaat, dus je verdriet is volkomen terecht. Ik hoop dat je steun kunt halen uit het idee dat je er voor hem was toen hij je nodig had. Sterkte.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten