Harde buik kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Harde buik kitten

Bericht door snouska »

Hallo allemaal,

Als deze vraag al eens gesteld is, sorry. Maar ik kon er niks over vinden.
Ons kitten (8 weken) heeft een ontzettend harde buik. Dit trekt ook niet weg als hij een tijd niet gegeten heeft. Hij voelt zich prima en gaat ook goed op de bak. Hij heeft wel nog steeds last van niesziekte. Heeft iemand enig idee of dit normaal is of zal ik toch de DA ernaar moeten laten kijken?

Groetjes Anouschka
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

Hi Anouschka,

Ik heb hier geen ervaring mee. Maar als ik dit zo lees zo ik voor de zekerheid toch maar naar de DA gaan. Dan weet je in ieder geval zeker of er iets is of dat je je geen zorgen hoeft te maken. Maar misschien weet iemand anders hier nog een beter antwoord op.

Marinka
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Anouschka, is de kitten ontwormd? Zo ja, wanneer en waarmee? Meestal is dat de oorzaak van een dikke, harde buik.

Misschien werd de kitten nog wat gemasseerd door de moeder. Kun je de buik wat masseren, met de klok mee?
Als ze nog medicijnen tegen niesziekte heeft, kan dat wat diarree veroorzaken. Ik geef maar een paar voorbeelden, maar ik zou eerst eens de ontworming bekijken.
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Bericht door snouska »

We vonden het toch de moeite waard om even naar de dieranarts te gaan, mede omdat ze (zie topic poes is niet meer..... is een kater) nog erg veel nieste.
Het blijkt dat alleen in haar neusje nog wat bacterien rommelen, we hebben nog wat antibiotica gekregen. Voor de rest was de da erg tevreden, ze zat goed op gewicht, is nieuwsgierig en erg alert. Dus dat komt wel goed.
Over haar buik kon de da weinig zeggen, het voelde nu goed aan. Waarschijnlijk heeft ze gewoon veel te veel gegeten en dat had twee dagen nodig om te zakken. :oops:
Tja we willen haar gewoon verwennen, maar te veel is natuurlijk ook niet goed!!

Groetjes, Anouschka
Xenobinol
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2004 17:00

Bericht door Xenobinol »

Mijn kitten had vroeger ook een harde opgeblazen buik, ondanks de ontworm keurtjes die ik hem gaf.
Eten, eten en nog eens eten, dat kon ie heeel goed.
Toen ik hem liet enten, heb ik het aan de DA nagevraagd en die zij dat alles in orde was, wat ook zo was, want nu is het een mooie slanke tijger geworden :-)
Gesloten