Hoe weet je nou wanneer en of je je kat buiten kan laten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Hoe weet je nou wanneer en of je je kat buiten kan laten?

Bericht door rian »

Hoi allemaal,

in het voorjaar zou ik het leuk vinden als Luna naar buiten kan. Dan is het wat lekkerder weer en is ze alweer een tijdje bij ons.
Maar wanneer weet je nou dat ze niet weg gaat lopen? :???:

Ik weet dat dat misschien moeilijk te zeggen is, maar ik ben een beetje bang dat ze niet meer terug komt..! :sad:

Hoe gaat dat, de eerste keer en waren jullie er ook een beetje bang voor?

Rian
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ow ok, sorry niet goed genoeg gekeken. Ik ga het meteen lezen!
Dankje!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Als een kat een goed thuis heeft, zal deze nooit weglopen en altijd zijn weg naar huis vinden. Ikzelf heb mijn 'buitenkatten' na twee weken buiten gelaten, eerst in de tuin en er bij blijven, later gewoon zijn gang laten gaan. En hij stond 's avond netjes voor de achterdeur.

Ondanks dat ik er vrijwel van overtuigd was dat hij thuis zou komen, heb ik toch bij iedere kat die ik de eerste keer naar buiten deed, de hele dag in de rats gezeten. Normale reactie toch ?

Groeten, Femmy
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ja ik denk ook wel dat het een normale reactie van mij is, maar het probleem is dat onze tuin niet dicht is en ze dus waarschijnlijk meteen overal heen kan.

Maar inmiddels zegt iedereen ook in mijn omgeving dat ze echt wel terug zal komen. Ze heeft het immers erg goed bij ons EN (heel belangrijk) ze krijgt bij ons eten!

Ben haar nu al steeds aan het beloven dat ze binnenkort naar buiten mag, maar ja dat verstaat ze natuurlijjk niet....
Anonymous

Bericht door Anonymous »

rian schreef:...

Ben haar nu al steeds aan het beloven dat ze binnenkort naar buiten mag, maar ja dat verstaat ze natuurlijjk niet....
Daar kun je nog een paar keer raar van opkijken.

Als ik tegen Dokus zeg dat als ik terug kom dat hij naar buiten mag dan staat hij ook klaar bij de achterdeur als ik thuis ben hoor!
Ook als ik beloof dat ik de kattenbak de volgende dag schoon ga maken en ik doe het dan niet, dan mag ik gaan hopen dat mijn plantjes niet kapot gaan.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi!

Misschien nog een tip voor je:
Als je de poes voor het eerst naar buiten doet, zul je zien dat ze het zelf ook wel een beetje eng vindt.
Zorg daarom wel dat ze altijd naar binnen kan als het te eng voor d'r wordt. Dat is heel belangrijk.
Als je geen kattenluik hebt, moet je haar ook niet buitenlaten terwijl je voor lange tijd weggaat. (werken ofzo) Want als ze in paniek is moet ze wel naar haar veilige plekje kunnen.....

Succes!! :smile:
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Hoi Marjan,

Luna is inmiddels een aantal keren buiten geweest, zie het topic (Dit is nou Luna!!) en ze vond het inderdaad behoorlijk eng! Dat zie je wel aan d'r koppie! Ik heb de schuifpui een klein stukje open laten staan gedurende de tijd dat ze buiten was en inderdaad, ze vluchtte regelmatig weer terug naar binnen!

Op een gegeven moment liep ze gewoon weer naar binnen en ging ze op de bank liggen, maar een andere keer heb ik haar bij de buurman uit het huis moeten vissen!
Mauw
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Wij hebben onze Dora vandaag voor het eerst buiten gehad. En ik stond honderden angsten uit. Ze is door het kattenluikje naar buiten gegaan en heeft eerst even rondgesnuffeld, daarna heeft ze een tijdje in het gras gespeeld en gejaagd op vliegende insecten. Op een gegeven moment kwam er een rood katertje bij ons in de tuin. Eerst waren ze allebei bang, maar na een tijdje begon ze met elkaar te spelen. Totdat er nog een kater aan kwam die ook een stuk groter is dan haar en haar echt achter na zat. Ze wist toen echt niet hoe snel ze weer door het luikje naar binnen moest komen. En nu ligt ze dus op het bed te slapen.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik vond het ook best eng om mijn poezen buiten te laten.
Maar zoals je ziet, Luna komt de drempel niet eens over :grin: :grin:
Afbeelding
Nouja, soms loopt ze wel even de tuin in hoor, maar nooit naar een andere tuin en ze is ook nooit langer dan 10 minuten buiten.

Minerva gaat wel meer naar buiten, maar ook zij blijft vrijwel altijd in het zicht en gelukkig komt ze (tot nu toe altijd :wink: ) als ik roep.
Gesloten