Ineens blazen naar mij en raar miauwen!

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ik zit me nu misschien allerlei rare dingen in mijn hoofd te halen, maar toch: wat vinden jullie?

Ik denk dat ze, omdat ze overdag alleen is, eigenzinnig aan het worden is en haar eigen willetje wil doordrijven. Overdag kan ze doen hoe ze het wil, dan dus ook s avonds als wij er zijn. Misschien dat ze daarom af en toe zo vinnig reageert?

En ook nog dit: s ochtends, meestal rond 5 uur (ja je kan de klok er echt op gelijk zetten!) komt Luna altijd bij mij op mijn hoofdkussen liggen. Ik vond het altijd wel speciaal dat ze dat doet, maar doet ze dat nou omdat ze graag bij mij ligt, of omdat dat hoofdkussen wel lekker ligt? Bij mijn vriend ligt ze niet, daar ligt ze in het begin van de nacht, aan zijn voeteneind.

Sorry misschien voor mijn rare getwijfel, maar ik denk soms dat ze mij niet meer zo aardig vind........:-((
Mauw
Gebruikersavatar
Anzjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2004 23:02

Bericht door Anzjie »

Ik kan me heel goed indenken dat je twijffelt hoor.
Kan het niet zijn dat ze nog last heeft van het steriliseren?? Als ik het goed begrepen heb is dat nog maar 13 dagen geleden.
Sommige poezen zijn er misschien iets langer door van streek.

En ben er van overtuigd dat ze je nog steeds lief vind hoor :smile:
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

rian schreef:Ik zit me nu misschien allerlei rare dingen in mijn hoofd te halen, maar toch: wat vinden jullie?

Ik denk dat ze, omdat ze overdag alleen is, eigenzinnig aan het worden is en haar eigen willetje wil doordrijven. Overdag kan ze doen hoe ze het wil, dan dus ook s avonds als wij er zijn. Misschien dat ze daarom af en toe zo vinnig reageert?

En ook nog dit: s ochtends, meestal rond 5 uur (ja je kan de klok er echt op gelijk zetten!) komt Luna altijd bij mij op mijn hoofdkussen liggen. Ik vond het altijd wel speciaal dat ze dat doet, maar doet ze dat nou omdat ze graag bij mij ligt, of omdat dat hoofdkussen wel lekker ligt? Bij mijn vriend ligt ze niet, daar ligt ze in het begin van de nacht, aan zijn voeteneind.

Sorry misschien voor mijn rare getwijfel, maar ik denk soms dat ze mij niet meer zo aardig vind........:-((
Rian, ik krijg sterk het gevoel dat jij je kat 'menselijke' eigenschappen toedicht, maar een kat blijft nou eenmaal eigenzinnig en niet altijd te begrijpen. Als een kat 's nachts bij je komt liggen vindt hij/zij dat gewoon prettig. Probeer je niet al te veel zorgen te maken.

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Daarnet lag ik op de bank en Luna kwam er bij liggen, ze stond eerst rechtop en liet zich toen met een plof languit vallen. Ze ademde heel erg zwaar, of in ieder geval haar buikje ging hard op en neer, maar ze snorde wel. Ik had het nog nooit gezien dat haar buik zo snel en diep op en neer ging. Ik vroeg ' gaat het goed met je?' en ze grijpt zo mijnhand, begint ontzettend boos met haar achterpoten tegen mijn pols te trappen en haar oren gingen weer plat naar achteren.

Ze lijkt een compleet andere kat dan! Even later ging ik hier achter de computer zitten en komt ze er weer aan om kopjes te geven en te spinnen. Zou het iets te maken kunnen hebben met haar ademhaling? Dat ze zich daarnet helemaal niet lekker voelde ofzo?

Of hoort dit ook weer bij die eigenzinnigheid...??
Mauw
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Een beetje raar is het wel, dat ze het zo plotseling doet. Maar misschien heeft het inderdaad nog met haar sterilisatie te maken? Of is er misschien iets anders waardoor ze zich niet lekker kan voelen?

Ik denk dat ze je nog wel lief vindt hoor, juist ook als ze 's nachts bij je op het kussen komt liggen.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Dat doen 2 van de 3 katten hier ook en dat is niet boos, maar dat is spelen of echte liefde. Ze doen het trouwens ook bij elkaar. Als ze echt bijten uit kwaadheid gaan die achterpootjes niet mee!
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Rian, hier heb ik het tegenovergestelde bijna. Onze oudste kat Gipsy is altijd heel afstandelijk geweest, je mocht haar wel aaien, maar niet te lang, want dan pakte ze je, en al helemaal niet aaien over de buik. Ze heeft ook maar 2 of 3 keer op m'n schoot gezeten (en ze wordt deze maand al 9 jaar). Ook de honden, ze zijn nu 7 en 6 bijna, had ze nooit geaccepteerd, altijd blazen en grommen, waar Kaminka altijd weer blaffend op reageerde. Dus ze kwam nooit in de kamer, alleen bijkeuken of de slaapkamers boven. Maar opeens, een maand of 4 geleden, veranderde ze, ze blies en gromde niet meer naar de honden, die dus nu ook niks tegen haar doen, je kunt haar al veel beter aaien, ze komt dagelijks in de woonkamer en gaat of in de vensterbank zitten soezen, of ze ligt op mijn SCHOOT, als ik bij de pc zit, ik ben zeer vereerd, dan blijf ik ook maar héél lang zitten, want daar moet ik natuurlijk van genieten he, en ze spint om het leven. Eindelijk, na bijna 9 jaar, is ze socialer geworden, onbegrijpelijk. Ik hoop voor je dat jouw Luna zich ook gauw weer als haar ouwe zelf gaat gedragen.
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gesloten