Niet kauwen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Meisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2004 21:38
Locatie: Sfeervol Antwerpen

Niet kauwen

Bericht door Meisje »

Mijn kat van 9 maanden kauwt praktisch niet op haar harde brokjes. Ik geef alleen premium voeding en heb zowel kleinere als grotere brokjes geprobeerd. Ze likt er eerst aan en als het brokje dan wat zachter is, dan slikt ze het in één keer door. De kleinere brokjes (bv. Iams Kitten) slikt ze gewoon in één keer door zonder eerst zacht te maken. Met haar gebit is volgens de DA alles in orde. Ik heb nu wel een beetje schrik dat ze niet aan voldoende voedingsstoffen/eiwitten/etc. komt. Ik heb dat al op diverse forums gelezen, dat als een kat niet kauwt, dat er dan een bepaald gedeelte van de voedingsstoffen niet goed wordt opgenomen in het lichaam. Heeft iemand een oplossing of een idee?
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Dit topic is verplaatst naar Gedrag, omdat het hier niet gaat om de voeding, maar om de manier waarop de meeste katten eten.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wat je kan proberen is er kokend heet water overheen gooien, dat laten weken, even met een vork een beetje prakken en dan geven. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord dat de voedingsstoffen dan niet voldoende binnen zouden komen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Brokjes vallen in water uit elkaar. Het is dus logisch dat hetzelfde gebeurt in de sappen van de maag. Dan maakt wel of niet kauwen geen fluit uit. De voedingsstoffen worden gewoon opgenomen.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse (& Blink)
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gesloten