Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer, grit, etc.)

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annemieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jan 1970 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer, grit, etc.)

Bericht door Annemieke »

Onder dit topic vind je een 'consumentenhoek' waarin men berichten kan plaatsen m.b.t. prijzen en kwaliteitvergelijkingen van o.a. dierenartsen, voeders en kattenbakvulling.

Dierenartsen
Hierbij kun je o.a. denken aan consultkosten, kosten van castraties/sterilisaties, tandsteenbehandelingen en overige behandelingen. Wanneer je kat aan iets is geholpen, kun je hier in het kort de kosten vermelden, waar en door wie de behandeling is gedaan en wat je bevindingen hierbij zijn (tevreden/ontevreden).

Kattenbakvulling en/of andere artikelen
Hierbij kun je kijken naar de kosten en de kwaliteit. Heb je goedkope kattenbakvulling waarbij je heel vaak moet verschonen zodat het nog duur is of is dan de duurdere vulling uiteindelijk goedkoper? Krabpalen die na 2 dagen al uit elkaar liggen of speelgoed waar niet mee gespeeld wordt.

Voer
Hoe is de conditie van de kat bij het gebruik, welk merk voer en wat zijn de kosten? Het gaat hier dan niet alleen om gewoon voer, maar ook over dieetvoer (bijv. bij een bepaalde ziekte) of voor met een bepaalde uitwerking (bijv. minder ontlasting, minder geur, haarbalregulators, binnen of buitenkatten, actief of minder actieve katten, etc.)

Belangrijk
Probeer hier geen discussies te houden (open hiervoor gewoon een nieuw topic zoals alle andere berichten), zodat hier een duidelijk overzicht kan ontstaan van alle prijzen.

Wat
Vermeld in je bericht bijv. om welk produkt/welke dierenarts het gaat, de prijs, waar het gekocht is, de behandeling, etc. en wat de bevindingen zijn. Berichten als: "Ik heb goede kattenbakvulling, maar ik weet niet meer hoe het heet." hoef je hier dus niet te plaatsen :wink:


Groeten,
Roland

*Het idee voor deze 'Consumentenhoek' werd ingestuurd door Kattenbella.
Kijk voor meer katteninfo op http://www.dekattensite.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Roland,

Mooi gedaan! Jij hebt hierin dan ook een stuk meer ervaring dan mij.
Zal ik dan maar beginnen met wat dierenartskosten.
Twee castraties kostten 55 euro.
Twee tandsteenbehandelingen 83 euro.
Onze dierenarts heeft hier een dependance en neemt eventueel te opereren dieren de dag vantevoren mee en je kan ze dan vanuit de dependance weer ophalen. Kost niets meer, maar een hele nacht van huis is niet leuk Wel service !

Mijn voer en kattenbakprijzen zal ik nog opzoeken.

Groeten Kattenbella. :wink:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rolanda »

okee ik zal ook wat toevoegen,

Kattenbak klontvormig Bio Linda 2x balen van 20 kg euro totaal 20,-
Royal Canin Sensible of soms Indoor, 10 liter euro 42,50

Kattenbak vulling 2 balen, doe ik 2 maanden mee, voor 6 katten. Het word gratis thuis bezorgt.
De Royal Canin doe ik ruim 1 maand mee, waarvan mn dochter ook wat af en toe wat van mee gapt.
Kosten Dierenarts voor de katten weet ik niet meer.

Voor mn pup was laatst de inenting 38 euro, maar dat is een andere tuurlijk dan voor katten.
Zo dat was het dan...
groetjes Rolanda
Gebruikersavatar
Annemieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jan 1970 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Dier en Zorg verzekering

Bericht door Annemieke »

Hoi,

Ik heb voor mijn 2 katten een ziektekostenverzekering afgesloten bij dier en zorg.
Ik heb een ziektekosten pakket extra dit houdt in dat de castratie/sterrilisatie ook voor de helft vergoed wordt.

Per kat betaal ik 8.75 per maand.
Dit ligt ook een beetje aan welk pakket je neemt.

Je krijgt dan de meeste kosten bij de DA vergoedt. Je hebt wel een eigen bijdrage van 19% en bij castratie/sterrilisatie een eigen bijdrage van 50%.

Bij mijn DA kost een consult 24.50.
En een chip kost 28.67

groetjes deborah

[bericht verplaatst door webmaster]
Kijk voor meer katteninfo op http://www.dekattensite.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik heb geen speciaal voer of kattenbakgritt van Iams of iets dergelijks.

Ik heb brokken van de Aldi, Alexis heet dat geloof ik, en dat kost zon E1,50 en dan verbruik ik 2 pakken per week, ze krijgen elke dag 50 tot 75 gram brokken.

Vleeskuipjes eigen merk van de poeisz, E 0,45, deze kuipjes vinden ze erg lekker, en krijgen sweekends of samen een of elk een, neem elke maand 4 tot 8 mee.

Kattenbakgritt: Van de edah, weet naam niet meer, E 2.99 dacht ik, vormt klonten zodat de bak makkelijk schoonblijft, maar is roze steen dus rarara wat er met Caddys pootjes gebeurd, dus ik ben weer overgestapt op de kleine zakken gritt van de Poeisz van E0.99 cent, en daar neem ik altijd 2 tot 3 zakken van mee voor anderhalve week.

Ik denk dat ik over een lange periode alsnog goedkoop ben, ook al koop ik 3 zakken gritt en 2 pak brokken en 4 tot 8 kuipjes.
Omdat de prijzen niet zeer hoog zijn.

Ben benieuwd wat de anderen gebruiken.
Malou
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

o ja de DA.

Castratie: 2 katten voor E47,50, toevallig een aanbieding voor castraties.
Inentingen: vogens mij was het voor beide heren E26,40
Gewoon onderzoek, toen vanwege Gizmos ribben en Caddys oren E 16.00

Dus dat valt nog mee.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Ik heb net Linus laten inenten, 1 spuitje voor de kattenziekte en niesziekte ineen. Verder heb ik hem laten nakijken; vlooien, oren goed? en wegen. Dit kostte me 38 euro (geen idee of dit veel is).

De DA zei: het spuitje moet ik jaarlijks herhalen. Omdat ik Linus binnenhoud hoef ik hem niet te ontwormen, alleen als hij bij een pesion is geweest.
Vlooienspul moest ik volgens de DA geven als Linus zich gaat krabben en kalend wordt op zijn achterwerk. (vond ik zelf wat vreemd, want dan ben je niet preventief bezig en zit je huis dan niet algauw ook onder de vlooien?)

groetjes van Babiche
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

uhm, tot nu toe Royal Canin kitten, 16 E per 4 kg. heb denk ik 2 zakken per maand. laatst DA voor enting, was 28 E voor Diesel, rest was gelukkig al gebeurt. En strax castratie (geloof dat ik het sterilisatie moet noemen?) wordt vergoed door het asiel...

kattenbak ben ik nog mee aan het proberen. Ik heb nu eigenmerk klonterend spul, dat kost 8 euro, kan ik zo'n 3 of 4 weken mee. volgende keer wil ik Bio Cats' proberen...

en af en toe een zakje whiskas, speelgoed (heerlijk om in zio'n winkel te snuffelen naar nieuw speelgoed ;-)) enz...
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Nou ff mijn lijssie dan!
Royal Canin kittenvoer: 2KG 16 euro doe ik een maand mee
vind ze trouwens heerlijk!

2 keer inenten: 70 euro gewoon bij een dierenarts hier in Nijmegen

Kattenbakvulling "schep en schoon" van de AH; 4 euro
doe ik 3 weken mee. Heel fijn, ik kan alles eruit scheppen en hoef niet vaak de hele bak leeg te gooien. Ook ruik ik het niet.

Duss....

Groetjes Muis
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Wauw, denk dat ik een errug dure DA heb :oops:
Maar wel een goeie gelukkig :wink:

Castreren kan tijdens spreekuur en kost 42 euro

Steriliseren kost 100 euro ( ..slik..) moet op afspraak, nuchter, geen kap (alleen bij uitzondering) prijs inclusief controle, exclusief bijbehorende pillen.

Chippen 32.50

Groetjes,
Cis

Ben ik ff blij dat we op rekening kunnen bij de DA :wink:
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

kben bij de jumper geweest, ik heb nu royal canin-indoor voor 6 E per kilo,
(Ik zie dat ik eerder vermeldde dat ik 4 KG voor 16 E had, ik denk dat dat 2 KG moet zijn, anders wordt het wel erg goedkoop... :oops: )
en ik heb de Biocat's Fresh gehaald, eens proberen, 8,75 E voor 20 KG (of liter??).
ik hou jullie op de hoogte over de frisse geurtjes in de kattenbak :-)


Plus update nu: was dus 20 kg, en ruikt echt fris. alleen verschonen is niet zo fijn, dan ruik je een combi van poep en appeltjes :nrofl:
maar klont hartstikke goed en blijft echt schoon. alles is makkelijk uit te scheppen. dus voorlopig blijven mijn katten in de appeltjes geur... (ze gaan er zelf ook een beetje naar ruiken ;-))
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo allemaal,

Hier nog een paar: Royal Canine Sensible 10 kg 52,95
10 zakjes Waltham nierdieet 6,99
Hills Orale care 37,05
Royal canine nierdieet 2 kg 16 euro
Feliway starterspakket 20 euro en vulling 17 euro
Feiway sproeiflakon ook 17 euro.

Groeten kattenbella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Oh ja,

Nog vergeten!
Sterilisatie kost 64 euro. Het was 63 euro nog wat, maar ik rond het naar boven af.
Opname Coco, testen op leukemie, kattenaids, nier en leverwaarden plus pakket verschillende soorten nierdieet: 94 euro.

Groeten Kattenbella.
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 03 jun 2008 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

ben ik weer: ik vond bij de dierenzaak een goedkope soort RC, de indoor kosste me 2,74 euro voor 400 gr. en deze is 5 euro nogwat voor 2 kg. scheelt he!! is een simpele blauwe zak... en tuurlijk zeiden ze in de zaak dat het 'kwalitatief natuurlijk iets minder was dan de dure RC' maar ik betaal me helemaal scheel aan voer...en het blijft RC, dus lijkt me dat het ook goed spul is! maar eens kijken of de verwende sikken het eten :wink:
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Dierenarts kosten.
1e kittenbezoek om te kijken of Boris gezond was: gratis
Kitteninjectie: 33 euro
Castratie in 2003: 30 euro. Vervolgconsult wegens complicaties in het weekend + injecties en medicijnen: 18 euro! (Gematst dus).
2e vervolgconsult wegens complicaties gratis.
Consult wegens dikke voorpoot + injectie en medicijnen: 25 euro.

C1000 is met kattenvoer goedkoper dan AH. Zo betaal ik b.v. voor een pak Felixbrokjes 84 eurocent bij C1000 en bij AH 1 euro 09.
RC is bij de ene dierenzaak 1 a 2 euro goekoper dan bij de andere. Een echte 'stunter' ben ik nog niet tegengekomen.
Plaats reactie