Aan halsbandje laten wennen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gast

Aan halsbandje laten wennen

Bericht door Gast »

hoi ik wil noah graag leren een halsbandje om te laten hebben, vooral voor de zomer als ze voor het eerst op het balkon komt en er vandoor gaat of afvalt.

Maar met oefenen is het een drama. Met wat afleiding blijft het even zitten en daarna gaat ze als een gek tekeer, tot blasend aan toe als ik het weer af wil doen, omdat ik het zo zieleig vind.

tips zijn welkom en anders maar geen bandje!!
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Hoi Simone

Wij wonen 4 hoog met onze katten. Van de zomer is Nina bij ons gekomen en dus ook voor het eerst op het balkon. Ik ben gewoon op de "grond" gaan zitten en heb haar binnen hand bereik gehouden. Wanneer ze over het randje tuurde hield ik haar staart beet. Zo heeft ze zelf kunnen uitvinden dat ze niet het balkon af kan lopen.

Een halsbandje vind ik zelf erg eng. Maar dat komt omdat ik zelf een keer een kat heb gezien die zich had verhangen. het arme dier zat aan een halsbandje en koord in een tuin. Toen hij een boom in was geklomen is hij gevallen en achter een tak blijven hangen. BRRRRR
Wanneer je je kat vast wilt leggen kies dan voor een tuigje!!
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Marieke (gestorven) hadden we vroeger ook een vlooienbandje omgedaan.
Ze ging naar buiten en kwam terug zonder.
Wij hebben dat verder nooit meer gedaan.
Maar als je nu ergens woont waar de katten veel ruimte hebben (weiden bv) dan kan het wel handig zijn om zo'n bandje om zen hals te doen met zen naam in.
Maar als je niet zeker bent kies dan liever inderdaad voor een tuigje. Dan heb je zelf alles onder controle. Valt natuurlijk te zien of je in een appartement woont of ergens anders.
Gr Nathalie
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dokus was in het begin ook helemaal gek als ik een bandje om deed. Dan ging hij bijna koprollen om dat gekke ding af te krijgen. Ik deed het gewoon niet af, want anders wist ik niet waar hij was en maakte ik zorgen om hem. Op een gegeven moment hield hij ermee op.

Misschien kun je de halsband een paar dagen op de plek leggen waar Noah slaapt en na een paar dagen opnieuw proberen. Ga dan op de grond zitten met de kat tussen je benen, zodat het moeilijker is voor Noah om eruit te springen. Daarna doe je het halsbandje om met nog genoeg ruimte om twee vingers door heen te steken. Als het dan echt niet lukt dan zou ik een tuigje proberen, al denk ik dat de kat daar zelfs meer problemen mee heeft dan het halsbandje. Dat was bij mij wel het geval. Dokus gingen helemaal krom of ontzettend laag over de grond lopen alsof hij rugpijn heeft en deed nog gekkere dingen dan dat toen ik het halsbandje bij hem omdeed.

Ach het gaat wel over na een paar uur.
Gast

Bericht door Gast »

Spykie en Benyi hebben ook allebei een bandje om maar wat heb ik in het begin met die twee afgezien ze werden er in het begin hellemaal gek van ik heb de bandje gewoon laten zitten en het ging vanzelf over nou vinden ze het niet meer erg.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

als je bang bent dat ze er vandoor gaat kan je ze ook laten chippen?bandjes zijn zo af of zoals lida zei,ze kunnen zich ook ophangen als ze ergens achter blijven hangen.vind het zelf geen prettig idee,daarom krijgen die van mij er ook geen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bedoel je een halsbandje of een tuigje? Over een halsbandje bestaat al een topic, daar staat al veel over beschreven.
Gesloten