Hoe krijg ik urinegeur weg?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gast

Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door Gast »

Hallo allemaal, mijn kat heeft per ongeluk (daar hoop ik dan maar op ;-)) een klein plasje op de (stoffen) bank gedaan... Weten jullie hoe ik de lucht eruit kan krijgen? Ik heb Febreze geprobeerd, maar dat helpt niet helemaal. Bij de dierenwinkel hebben ze alleen spul dat katten meteen ook afschrikt, en dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

aangezien het een stoffen bank is zal er ook wel urine naar onderen de bank in gelopen zijn,vandaar dat je die lucht niet kwijtraakt.heb ik ook gehad en hier hebben ze het 2 of 3 keer geflikt op dezelfde plaats.schoongemaakt met azijn en ook er wat overheen gegoten zodat het ereen beetje inliep(verdund)hielp niet echt dus ik had nog een paar ouwe flesjes parfum staan en die heb ik in een week of 2 1 voor 1 leeggegoten over die plek en gecontroleerd of de lucht een beetje wegging.moet zeggen dat dat best goed geholpen heeft,ik ruik in ieder geval nix meer.daarna nog wel ff schoongemaakt vanwege eventuele vlekken van die zooi.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gast

Stomen

Bericht door Gast »

Het enige wat echt afdoende helpt is stomen. Je hebt al heel voordelige stomertjes. Zowel de stank als neten en vlooien worden echt helemaal kapot gemaakt. Zeker als je meer katten hebt een echte aanrader. Wij hoeven nooit meer te ontvlooien sinds we dat dingetje hebben. Zelfs de berber die we hadden en volledig was kapotgepist door beppie, was weer vlek en stankvrij dankzij dit stomertje.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Middel tegen kattenluchtjes

Bericht door Admin »

Van onze buren kregen we toevallig de tip dat de roze spuitfles Vanish Oxi Action prima schijnt te helpen tegen o.a. de geur van kattenurine in bijv. je bankstel of tapijt.

Zij hadden bijna elk (duur) middel gebruikt en niets hielp. Vanish spuit je royaal op de plek en je laat het schuim intrekken. Later deppen met keukenpapier en de geur is zo goed als verdwenen.

Onze 4 katten hebben zelf nog geen 'ongelukje' gehad, dus hebben we het zelf nog niet uit hoeven proberen. Van degenen die het spul wel gebruiken op zulke stinkplekken, hoor ik graag of het inderdaad werkt.

Ik hoef er natuurlijk niet bij te vertellen dat je het noooooit op de kat zelf moet gebruiken, hè? (of op plekken waar ze de hele dag door liggen). Nee, zie je wel, dat dacht ik ook al :wink:
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

He Roland,
maar ik vond dat de gewone action vanish naar chloor rook. Dan moet je het dus niet gebruiken. Misschien is het voor die spuitbus anders? Wie heeft het spul in huis en wil even ruiken?
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wij hebben Vanish Oxi Action!

Lady heeft dus een aantal keren overgegeven, en natuurlijk midden
op het vloerbedekking!

Het werkt prima! Vlekken weg, en geen nare luchtjes.

Een echte aanrader :wink:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Lestyn wil nog wel eens in de kattenmand plassen, ik had hem laatst net gewassen en ja hoor, ging hij weer. Toen heb ik het plekje ook met Vanish gedaan, puur uit luiheid omdat ik geen zin had om hem weer helemaal te wassen.
Werkte wel ok geloof ik, ik ruik niets :wink:
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Ik heb, toen Puk zo vrij was om, toen hij hier nog net woonde, beide kussens op de bank onder te piesen, water met een scheutje Dettol gebruikt. Dettol zorg ervoor dat de bacteriën doodgaan en daardoor ook de geur van de urine wegtrekt. Het stinkt eerst een beetje maar na een tijdje gaat ook die geur weg. Puk ligt inmiddels gewoon te pitten op die zelfde kussens! En hij heeft er nooit meer gepiest.....
Dettol is gewoon te krijgen bij kruidvat.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi!

Ik ben helaas een expert op het gebied van urineluchtjes overal in huis. En ik moet toegeven dat het werkt. Het is wel zaak dat je eerst zo veel mogelijk urine verwijdert alvorens je het schuim aanbrengt. Mocht het de eerste keer niet voldoende zijn, dan spuit je daarna gewoon nog een keer. Het spul heeft van zichzelf geen onprettige geur (vind ik) en dat maskeert natuurlijk gelijk al. Wat ook scheelt is het schuim eens lekker goed inborstelen.

Succes ermee! :pdtdsv:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Dat stomertje is een goed advies en anders biotex. Dit schijnt de eiwitten van urine weg te halen.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Ik heb ergens gelezen dat je die geurtjes kunt kwijtraken door inderdaad met azijn schoon te maken. Het kan echter zijn dat er nog restgeurtjes achterblijven, die soms alleen de kat kan ruiken, waardoor ze op diezelfde plaats opnieuw kan gaan urineren. Die restgeurtjes kun je naar het schijnt dan wegkrijgen door ze te laten intrekken in soda, of in roggebloem dacht ik (echt waar, heb ik gelezen), en dat daarna wegstofzuigen (wel een rommeltje om dit in een zetel te moeten doen natuurlijk)

EDIT:

Ik heb het nog eens opgezocht en er staat het volgende:" ... eerst moet u de 'onheilsplekjes' ontdoen van geur die de kat kan aantrekken om er zich steeds weer te ontlasten. Gebruik geen schoonmaakmiddel met chloor of ammoniak, want daaruit is de urine van de kat samengesteld en de geur ervan lokt hem aan. Schrob de plek met witte azijn. Bestrooi de plek vervolgens met roggebloem of soda, dat kan worden verwijderd met de stofzuiger als het droog is. Dat moet de geuren die alleen de kat ruikt buiten werking stellen." Zo, misschien eens het proberen waard, succes ermee !
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Wij hebben ook een bank die helemaal ondergeplast is door onze katten. Het is een leren bank, maar de plas is waarschijnlijk doorgelopen naar de binnenkant van de bank en wat ik er ook ingiet, de lucht gaat nooit helemaal weg.

Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom er iedere keer weer op geplast word.

Nu hebben we dan maar een nieuwe bank besteld, maar weet er iemand hoe je kan voorkomen dat erop geplast wordt?

gr Blackpanther
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

hoi al die middeltjes helpen allemaal wel maar inderdaad duurt het met somigen erg lang voordat de geaur eruittrekt.
wat ik heb gedaan is mn bank behandeld er toen aluminiium op gelegt en hun een dekentje
door de aluminium folie komt er geen geur vrij en kunnen de schoonmaak middeltjes hun werk doen
als ze dan naar de plek lopen om weer wat te willen doen schrikken ze van het geluid dat het folie maakt. als je onder het folie niks meer ruikt kan je het weg halen en dan zullen ze er alleen nog komen om te slapen bij mijn katten in ieder geval wel. tip van mn DA
echt voorkomen weet ik niet hoe het het beste kan
omdat een ongelukje ook bij hun in een klein hoekje zit vaak letterlijk
groetjes patricia
Gebruikersavatar
Gusta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jan 2005 12:46
Locatie: Rijen

Bericht door Gusta »

Toen Miep bij ons op de bank had geplast heb ik het eerst goed schoongemaakt met veel water en schoonmaakmiddel. Daarna goed drogen en Febreze erop gespoten. Een aantal keer herhaald en daarna nooit meer geroken.
Groetjes Gusta
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ook wij hebben in huis nogal wat problemen met een her en der plassende poes, helaas.

Guus gaat plassen wanneer er iets in haar omgeving verandert. Echt drastisch hoeft dit niet te zijn trouwens. Ze plast al wanneer ik de stoelen in de huiskamer verzet om te stofzuigen :roll:

Vroeger maakte ik het schoon met water en azijn. Azijn haalt de geur weg en de azijngeur verdwijnt als het goed is opgedroogd.

Waar ik echt dolenthousiast over ben (maar is niet echt een tip voor nu...) is het laten behandelen van je meubelen. Toen we nieuwe meubels hebben gekocht hebben we ze een protexx behandeling laten geven. Dit maakt dat vloeistof op de stof blijft liggen en er niet intrekt. Was er eerst wat huiverig voor en moest het eerst nog maar eens zien...
Maar het werkt geweldig!! Urine blijft er gewoon opliggen en neem ik af met alleen maar water. Niets te zien en niets te ruiken...IDEAAL!

Dus wanneer jullie nieuwe meubels zouden aanschaffen...

Groetjes Renate
Plaats reactie