Heimwee

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Heimwee

Bericht door 6-2love »

Wij hebben 6 katten waarvan er 5 pre-Lida zijn, alleen Nina hebben Nathan en ik samen geadopteerd. Alle katten zijn dol op ons beide. Alleen Biggles hangt heel erg naar mij en Solo hangt heel erg naar Nathan.

Nu heeft Nathan net een baan als internationaal chaufeur. Deze week is de eerste week dat hij de gehele week er niet is. Solo is helemaal uit zijn hum. Hij gromt en bromt naar alle poezen (alleen zijn broer Willie verdraagt hij) Dat is helemaal niets voor de altijd zachtaardige knuffelbeer Solo. Hele dagen zit hij op de kledingkast en 's avonds gaat hij voor de voordeur zitten wachten. Hij heeft echt heimwee naar Nathan.

Ik probeer hem zoveel mogelijk aandacht te geven (tegen mij is hij wel heel lief) en ga dan samen met hem voor de deur zitten. Vanacht is hij weer voor het eerst op bed komen liggen. Maar hij wilde niet komen voor de ochtendkroelpartij.

Ik durf Nathan dit niet te vertellen. Hij zelf heeft ook een beetje last van heimwee, hij mist mij, het thuiszijn en de katten vooral Solo. Het zou niet goed zijn wanneer hij weet dat Solo zo van slag is.

Herkennen jullie dit?? Het zal vast wel gewenning zijn maar hoe kan ik Solo helpen?? Het doet mij pijn om hem zo te zien.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Lida,

Dat is inderdaad een lastig probleem. Misschien kun je op een favoriet plekje van Solo een gedragen kledingstuk van Nathan neerleggen. Hier zit zijn geur nog lekker aan. Ik heb namelijk gemerkt dat een aantal van mijn katten graag op mijn gedragen kleding gaat liggen als ik van huis ben. Het zal niet alle pijn weghalen, maar het zal Solo misschien een klein beetje helpen.

Succes ermee!

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja ik herken het wel. Ik ben de eerste maanden toen Xandor hier net was fulltime thuis geweest. Maar na 4 maanden kon ik weer fulltime aan het werk. Pepijn was in die tijd wel veel thuis maar die vertelde mij inderdaad ook dat Xandor de hele dag aan het zoeken was en aan het mauwen, ook vaak voor de deur zitten en van Pepijn wilde hij niks weten.
Na een aantal weken kreeg hij het ritme door en werd het steeds minder en was Pepijn "ook goed genoeg".
Ik denk dus dat het wel zal wennen op den duur, dat zal bij jullie natuurlijk iets langer duren omdat het ritme voor Solo minder duidelijk is.
Ook de tip van een kledingstuk vind ik heel goed omdat dit Xandor ook geruststelde, als hij ging liggen slapen deed hij dat vaak op mijn pyama.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dit is inderdaat een lastig probleem, ik herken dit zelf niet maar misschien is het handig om een kledingstuk wat Nathan aangehad heeft ( zodat zijn luchtje er aan zit) neer te leggen voor hem.
Ik wens je heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik weet niet of je t nathan moet vertellen,...

T is inderdaad wel lastig..

Ik ben toen ik Xonya kreeg ook altijd thuis geweest, en was alleen smiddags aan t werk,..

toen ik meer uren kreeg, merkte ik dat de katten steeds gekker deden als ik thuis kwam..

nu ben ik een week ziek geweest, en ze doen niets anders dan in de gaten houden wat ik doe...

als ik straks weer ga werken zal ik ze wel weer missen..

konden ze er maar een goed betaalde baan van maken, dan ging ik nooit meer werken :wink:

dat kledingstuk is een goed idee, hier liggen ze ook op kleding die op of over de bank hangt...

Solo zal wel wennen hoor, t heeft voor iedereen tijd nodig...

sterkte, want mekaar ineens zo moeten missen met zn allen zal wel moeilijk zijn..

ik moest er niet aan denken dat kees internationaal zou gaan rijden :? hoe lekker t ook verdient..
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Dank je wel voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat ik van het weekend een t-shirt uit de wasmand ga redden. Solo is wel heel lief naar mij hoor. Maar ja....ik ben geen Nathan. De band tussen die twee is echt heel bijzonder.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

We gaan weer een stapje vooruit....Solo komt net luid mauwend op mij afgerend. Hij wilde even kroelen. Solo is echt een knuffie :catlove:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Nathan is thuis. Solo is helemaal happy. Hij blijft maar kroelen met Nathan. Gisterenavond was hij zelfs zo opgewonden dat hij opeens meer met ons wilde delen :???: :wink: :grin:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dat is mooi om te horen Lida! Ik ben benieuwd hoe Solo gaat reageren als Nathan zondag weer weggaat.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Ik heb al een t-shirt uit de was achter gehouden. En de trui die Nathan nu aan heeft gaat voorlopig ook niet in de was. Ik hoop dat het Solo iets meer rust kan geven de komende anderhalve week.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Even een update.....

Gisteren zakte de moed weer in mijn schoenen. Solo zat op de kast. Maar 's avonds kwam hij even bij mij kroelen, daarna zocht hij de voordeur weer op :roll:

Maar vandaag zat hij op de bank toen ik thuis kwam. Op 1 van de t-shirts!! Hij wilde met mij kroelen en sindsdien zit hij gewoon in de kamer. Kleine stapjes. Maar we komen er wel :wink:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Heel bekend!! John gaat weleens in de kost en is dan meestal een week weg. In die week zit Ugly constant te zoeken waar hij is gebleven en gaat dan ook telkens op zijn kleren liggen.
Het is wel sneu, maar meestal is ze het zo weer vergeten als hij eenmaal weer thuis is.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ja Lida het zal een beetje tijd kosten, maar eens hij door heeft dat jij ook evengoed bent als Nathan dan zal hij wel meer naar jou toekomen ;-).
Maar misschien dat hij niet goed kan volgen omdat het geen regelmatige dagen zijn ofzo (kan dat?) Dat het geen vaste dagen zijn dat hij weg is ?? En is het wennen daarom wat langer?
Ik hoop dat hij snel het snel doorheeft dat hij wat meer bij jou mag kroelen ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Ik denk niet dat het komt door de onregelmatigeheid waar in Nathan weg is. Nathan is immers nog maar 2 weken bij deze baas aan het werk :wink: Maar je heb gelijk. Solo heeft even tijd nodig. Het gaat al iets beter. En Solo zoekt mij ook steeds meer op. Toen ik een relatie kreeg met Nathan heeft het een half jaar geduurd voordat Solo mij accepteerde. Hij heeft mij in het begin echt dood genegeert. Nu vind hij mij wel lief.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gesloten