Gisterochtend hebben ze weer bloedgeprikt. Haar crea was gezakt van 572 naar 339 (ref 212) en haar ureum van 24.3 naar 17.8 (ref 12.9). Haar calcium was gezakt naar een normaalwaarde. Helaas had Koetje t wel voor elkaar gekregen die nacht dat t infuus niet meer liep (naald zat scheef). Ze hebben toen niet meer in haar bekje kunnen kijken gezien zij iedereen bijt. Ze was in ieder geval niet meer benauwd. Gistermiddag leek t oogje weer wat dikker te worden. Dit terwijl de rest goed aan t slinken was. Gezien ik er toch meerdere malen per dag ben om te dwangvoeren (assistentes krijgen t niet voor elkaar zonder open te liggen) kon ik t zelf ook goed in de gaten houden. Mijn eigen DA heb ik gisterenavond nog gesproken en hij zou haar deze ochtend onderzoeken gezien hij ook een beetje met t oogje zat. Vanmorgen
heeft mijn DA mij gebeld. Hierbij waren zijn bevindingen dat haar keeltje wel wat geslonken was en hij een bijtwond rijker. Ook was haar oogje verder niet meer verbeterd. Na enig overleg toch besloten om een CT te maken omdat t ook weleens gebeurt dat er een tumor achter t oogje zit welke t oogje naar buiten kan drukken. En na de CT dan meteen ook de blaas alsnog aanprikken om te kijken of hij er wat bezinksel uit kon krijgen (al die dagen ervoor zat bij t opvangen van de urine steeds geen gruis).
Ik stond vanmorgen dus weer vroeg op de stoep. Op de CT waren gelukkig geen tumoren in haar kopje gezien. Daar was ik eerlijk gezegd heel erg blij om. Het is toch altijd maar afwachten waar ze mee gaan komen. Wel was er vocht achter t oog zichtbaar wat te wijten valt aan t abces. Het aanprikken van de blaas is ook gelukt, ze moesten haar alleen een paar keer kantelen. Het gruis is van het oxalaat type en dus de nierstenen ook. Volgens de DA kan dit dus ook de verklaring zijn van t calcium wat verhoogd was. Voorlopig blijft zij nog een tijdje aan t infuus vanwege de sedatie en de contrastvloeistof welke zij voor de CT gebruikt hebben. En vanavond spreek ik de DA nog even vwb het gruis, stenen en calcium. Daar schijnt, voor zover ik nu begrepen heb, ook een oplossing voor te zijn.
Het is me inmiddels t weekje wel en eerlijk gezegd ben ik nog steeds niet tot rust gekomen. Maar alles voor mijn meisje....ze kwekt gelukkig weer wanneer ze mij ziet.
Ze zegt jullie allemaal wel even "hallo" en bedankt jullie voor t duimen :
//uploads.tapatalk-cdn.com/2016112 ... 873cc5.jpg[/img]
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk