Even een niet zo positief berichtje van mijn kant.....
Kreukeltje ging weer minder eten en we zijn gisteravond bij de dierenarts beland. Haar bloeddruk was goed en er is meteen een thoraxfoto gemaakt. Op de thoraxfoto was eigenlijk helemaal niets te zien en zag er netjes uit. De dierenarts snapte er niets van en kon na al die onderzoeken het slechte eten niet verklaren (echo, urineonderzoek, etc). De laatste bloeduitslagen dateren van 22 februari en het leek hem sterk dat daar iets in veranderd zou zijn, gezien dat nog maar kort geleden was. Hij
heeft toen toch maar voor de zekerheid bloed geprikt. En daar ging het fout

. Creatinine was 201 (ref. 141) en nu 435 (ref. 212) en haar ureum is nu 22. De dierenarts gaf zelf ook toe dat hij dit absoluut niet verwacht had binnen zo'n korte tijd. Buiten dit is Kreukeltje haar Kalium ook te laag. We hadden 2 opties: aan euthanasie gaan denken of opnemen en kalium omhoog proberen te krijgen en infuus geven en wanneer het kalium weer normaal zou zijn een voedingssonde aanbrengen en na 3 dagen kijken of haar waarden naar beneden gaan. De dierenarts wist alleen niet of t in haar situatie (SG van 1017 en beiden niertjes die wat te klein zijn) zou gaan helpen. Hij
heeft nog een second opinion aan een collega gevraagd, maar het komt neer op "het kan vriezen of het kan dooien".
Wij hebben met de dierenarts afgesproken dat wij er even over zouden nadenken. Onderweg terug naar huis waren wij er eigenlijk al over uit dat wij het toch wilde proberen. Ik wil mijzelf achteraf geen verwijd maken dat we misschien niet alles geprobeerd hebben. Of mezelf de vraag gaan stellen "wat als...". Dus weer de dierenarts gebeld en we konden meteen terug komen. Zij is daar aan het infuus gelegd met extra kalium. Zij
heeft wat astronautenvoer via een spuitje in haar bekje gekregen en zij was eigenlijk erg relaxed en nieuwsgierig. Dit vond de dierenarts best fijn om te zien, gezien een gestresst katje ook niet helpt in deze situatie.
Vanmorgen
heeft het dierenhospitaal mij nog gebeld. Kreukeltje is goed de nacht doorgekomen, zij is iets aangekomen en is nog steeds alert.
Het is dus nu 3 dagen lang wachten of het aan gaat slaan

. Dat worden 3 hele lange dagen.....zit er op dit moment behoorlijk doorheen

.