Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
MarjanR
Tijger
Tijger

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door MarjanR »

Als je kat echt niet van het nierdieet wilt eten zoek dan een natvoer wat Noa lekker vindt met een laag eiwit gehalte (8%) en daar ipakitine overheen.
Hij moet eten! Dat is echt een voorwaarde.

Sterkte
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Nemo
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nemo »

Hij krijgt natvoer van de dierenarts (nierdieet) met Beef die heeft hij gisteravond weer zonder moeite opgesmikkeld, maar denk dat het hem dwars heeft gezeten (of die kip?) Ipakitine krijgt ie er altijd bij.

Hiervoor hebben we nog niet hoeven dwangvoeren en vind t echt zo zielig! Hij ligt ook iedere keer weer als een hoopje erbij als vorig jaar had ie een crea van 567 dat is toch wel erg hoog. Hoogste was 608!

Adriana: licht gestold eigeel? Hoe maak je dat klaar:$

Voeren jullie trouwens kleine beetjes?

Ik ga Nemo zo die beef proberen te geven, ookal heeft ie net ook weer proberen over te geven, maar er kwam niets uit.
Trotse eigenaren van: Nemo(6), Lucky(5) en Sam(2)
Adriana

Bericht door Adriana »

ja en heel terecht dat je dat vraagt. ;-) kleine beetjes geeft een gelijkmatiger belasting voor de geteisterde nieren. een piek geeft ellende, maar niet iedereen kan tig keer per dag voer geven, maar voor een nierkatzel zou dat het allerbeste zijn ..

en ipakitine werkt bij een heleboel katten niet..
onze Mies doet het er goed op maar bij MoMo werkte het (aantoonbaar via bloedonderzoek) helemaal niet...

overigens wel geweldig dat (ook..) Nemo met zulke hoge crea-waardes nog steeds in leven is.
Cerna

Bericht door Cerna »

Hiervoor hebben we nog niet hoeven dwangvoeren en vind t echt zo zielig! Hij ligt ook iedere keer weer als een hoopje erbij als vorig jaar had ie een crea van 567 dat is toch wel erg hoog. Hoogste was 608!
Dwangvoeren is niet zielig, zielig is wanneer ze misselijk zijn en zich hondsberoerd voelen. Het is jouw gevoel en ik denk dat je dat even opzij moet zetten. Onze Noa wordt nu al drie maanden gedwangvoerd (dwanggevoerd??) en ze weet inmiddels niet meer beter. Je merkt aan haar dat ze zich na het voeren lekker voelt en dus heeft ze de associatie: dwangvoeren=je lekker voelen en dus is het geen probleem (meer). Vooral 's morgens kan ik dit heel goed merken. Dan heeft ze toch 8 uur niet gegeten en is een beetje sloompjes (en natuurlijk ook slaperig, wie niet :wink: ), maar na het eten is het weer een en al levendigheid.
Dus: doen!
Adriana: licht gestold eigeel? Hoe maak je dat klaar
Eitje 2 minuten koken en daarna wat eigeel in een bakje, iets laten afkoelen en dan stolt het vanzelf. Noa vindt het trouwens het lekkerst wanneer het nog lekker warm is.
Voeren jullie trouwens kleine beetjes?
Ik ben begonnen met vijf maal daags 3 spuitjes (zonder punt) van 5 ml (kan 6 ml in). DAt is dus 18 ml. per keer maar omdat ik het voer verdun met 5 ml Reactiv tonicum (is ècht fantastisch spul!!) en iets water, zal het aan vast voer ongeveer 10 gram zijn geweest.
Nu krijgt Noa vier maal daags 7 of 8 spuitjes en dat is aan vast voer ongeveer 35 gram per keer. Er gaat nog steeds 5 ml. Reactiv doorheen en ongeveer 8 ml. warm water. Ik spuit zo'n 2 ml. per keer en dat kan ze heel goed aan. Binnen 5 minuten heeft ze de 7 spuitjes op.

Ik vind het fantastisch dat je Nemo zo lang nog een fijn leven hebt kunnen geven :eclap: en ik hoop voor je dat hij nog heel lang bij je mag blijven. Ik zou echt eens informeren naar Reactiv daar knappen ze zo van op. De dierenarts had het een week niet en toen heb ik Viyo gebruikt, maar ik merkte het verschil onmiddellijk.
Nemo
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nemo »

Hij wil echt niet eten.. Zette net die beef voor zn neus en begon gelijk te kokhalzen.. Daarna proberen te dwangvoeren en er zit nu 7ml in (beef/water/ipakitine) :s hij is ook uitgedroogd. Zit te tubben of ik met hem naar de dierenarts zal gaan. Waarschijnlijk moet ie dan weer opgenomen worden en mijn man wil dat absoluut niet (en ik ergens ook niet) hij zit dan weg te kwijnen in dat hokje.. De vorige keer had dat spoelen ook niet veel uitgemaakt :(
Weet even niet meer wat goed of slecht is en probeer mn best te doen, maar als ik hem zo zie liggen in vergelijking met voroige week is dat echt een drastische verandering!

Kleine beetjes gaat nu wel. Ik werk op sommige dagen alleen in de middag en als ik hele dagen werk, dan kan ik in de pauze naar huis. Dan komt t neer op 4x per dag voeren

Bedankt voor jullie steun en hulp!
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik zou wel even naar de dierenarts gaan, al was het maar voor een vochtinjectie.

En proberen om ieder uur een beetje eten te geven zodat hij wat in de maag heeft en daardoor ook minder misselijk is. En misschien aan de da een pilletje vragen tegen de misselijkheid. Ipakintine hoeft niet over nierdieet; dat is dubbelop.

Reactiv wordt ook gebruikt tegen misselijkheid (zie: http://www.margali.com)

Citaat van de site:
Ben knabbelt als een gek aan de groene kunststofbladeren van de klimboom: teken van misselijkheid.
De ervaring heeft geleerd dat dit snel over is als hij iets in z'n maag heeft. Maar hij wil niks eten. Dit gebeurt wel eens 's nachts als hij me wakker schreeuwt, en ik slaapdronken in aktie moet komen.
Oplossing: ik steek een spuit van 10 ml in een flesje Reaktiv, volzuigen, en Ben in z'n bekkie spuiten. Ben is stil, en z'n misselijkheid is over. En meestal gaat hij zo'n 2 uur daarna gewoon eten.

Succes en heel veel sterkte. Nog niet de moed verliezen hoor!
Nemo
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nemo »

Van het eigeel moet ie nu niets weten, heb ik net geprobeert. Voor de misselijkheid krijgt ie al 2x per dag een antimisselijkheidspil. Hij heeft nu 17ml op!

Reactiv.. Zal ik eens vragen aan de dierenarts!

Ik verlies de moed nog niet :)
Adriana

Bericht door Adriana »

goed zo! ;-)
dit is het topic van elkaar vasthouden, meeleven, giga meedenken, tips en trucs en opbeurende woorden.
reactiv is toch ook via medpets te bestellen?
k kom alleen deze tegen..http://www.medpets.nl/viyo+veterinary/

zoek-zoek-zoek ..........
https://dierapotheker.nl/index3.php?did=10&cid=84
Nemo
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nemo »

Vanavond 19.30u met Nemo naar de dierenarts. Hij heeft net t eten ook weer uit gespuugt. De assisitente had het over een opname.

Heb ook naar Reactiv gevraagd, maar ze kende het niet. Ze vroeg of ik t wilde uitprinten en mee kon nemen, want dan konden ze kijken of ze t kunnen bestellen!

Ga nu even voor mezelf zorgen.. Heb nog niet eens gegeten.
Ik houd jullie op de hoogte!
Cerna

Bericht door Cerna »

De meeste dierenartsen kennen het helaas niet. :cry: Even een telefoontje naar de leverancier Huvemed (077-3525215) en zij kunnen je vertellen bij welke dierenarts bij jou in de buurt het te koop is.
Het is inderdaad ook te bestellen bij de dierapotheker (zoeken op Aniwell Reaktiv). Die hebben ook Specific - heel goed voer en lage verzendkosten!

Wanneer je eigen dierenarts het zou bestellen, komen er 7 euro aan verzendkosten bij. Dan wordt het een wel erg dure grap.
Nemo
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nemo »

Dankjewel voor t uitzoeken.

Ik kon eerder weg bij mn werk en toen ik thuis kwam lagen er weer 3 plasjes spuug op de grond :(
Cerna

Bericht door Cerna »

Sterkte, voor dadelijk bij de dierenarts!
Nemo
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nemo »

Dankje! Zijn zo bang dat we vanavond een beslissing moeten maken :(
maij
Lynx
Lynx

Bericht door maij »

Succes Nemo.

Wij geven Kaya tegenwoordig ook kleine beetjes. Werkt prima ook al is het niet steeds met even veel tijd er tussen. Smorgens een lange tijd en smiddag's vaker ivm werk.
Als ze smorgens te veel eet dan komt het er uit.
Het in de nacht overgeven is op dit moment ook over. We gaven eerder altijd bij de laatste maaltijd de hom. middelen en daarna voer. Nu geven we rond 20uur voer en daarna de middelen en dan om een uur of 10 geven we haar weer wat te eten. Evt later ook nog eens als ze zeurt maar dat is aan mijn vriend omdat ik dan vaak al op bed lig ;-)
Nemo
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nemo »

Net terug van de dierenarts. We hebben weer bloed laten prikken en daarna heeft hij een infuus gehad en heeft nu ong 490ml water in zijn buik.

Zijn nierwaardes waren gestegen :( Hij heeft nu een crea van 760:'( en fosfor was ook verhoogd 5,8 ik ben vergeten een uitdraai te vragen dus de rest weet ik niet meer.

Het kan zijn dat hij een virus heeft opgelopen, want de dierenarts zei dat het heerst. Als dat zo is moet het infuus helpen en zo niet, dan merken we dat met 3 dagen en komt de keus voor in laten slapen erg dichtbij en misschien wel aan de orde....
Gelijk na het infuus is hij levendiger en hopen dat hij vanavond weer iets wilt eten. Het is nu afwachten tot vrijdag en hopen dat ie weer opknapt!
Plaats reactie