hier is de combinatie kattovit en happy cat niere niet populair en ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat je het bij één soort brokjes moet houden.
want het kan zijn dat er een ingrediënt van de verschillende brokjes negatief op een ander ingrediënt reageert..
en het is ook zo dat ik k/d van Hills en renal van Royal Canin zeker weten niet moet mengen!
hier is op dit moment happy cat niere favoriet, bij alle katten en omdat het een goeie samenstelling heeft, reukloze ontlasting geeft (dus goed - ook de eiwitten - verteerd wordt) krijgen ze het alledrie en Enzo krijgt daarnaast happy cat > 10 jaar.
wel grappig dat al deze nierbroks in 1 kg zakken zijn verpakt, waarsch om ze goed vers en lekker te houden..
k denk niet dat het overgeven komt door te veel water drinken.
wat ik bij Mies, die voor een deel gedwangvoerd wordt, wel zie is dat als het te veel is (?qua voedingsstoffen) dat ze dan overgeeft.
ze geeft zelf aan hoe veel ze wil eten en niervoer is heel hoog energetisch, ze hebben daar maar heel weinig van nodig.. mijn vriend vond dat ze te weinig at, houdt dat dagelijks bij en vond dat ze mager werd.
maar het bleek dat ze aankwam van heel erg weinig k/d van Hills... hihi.. en met hoe minder voer ze toekunnen, hoe beter dat voor de nieren is, die dat dus niet hoeven te verwerken en filteren..
-------------
k begrijp al tijden niks van Royal Canin, ze houden er twee soorten nierbroks op na, die qua samenstelling vrijwel niet verschillen.maij schreef: Daarnaast kunnen wij u de belangrijkste verschillen toelichten tussen de Renal Diet en de Renal Special Diet:
-gebruik van varkenseiwit, voordeel daarvan is een laag mineralengehalte, dus laag fosfor gehalte
-fosforgehalte ligt iets hoger dan dat van de Renal Diet, maar in dit product wordt de fosfaatbinder calciumcarbonaat gebruikt. Let op: dit is géén medicijn!
-meer vleessmaak, door gebruik van dierlijk eiwit
Over het algemeen wordt de Renal Special voeding als smakelijker ervaren door de meeste katten dan de Renal.
en van dat toegevoegde calciumcarbonaat ben ik niet zo onder de indruk, daar is een geweldig middel voor: renalzin van bayer, dat werkt als fosfaatbinder veel beter dan het toegevoegde calciumcarbonaat...
als je de analyses naast elkaar legt dan zie je dat de special een hoger eiwitgehalte en een hoger natriumgehalte heeft.
totdusver hebben ze bij het koninklijke konijn mij niet kunnen uitleggen wat daar het voordeel van is voor een nierkat....!