Pluisje bloedarmoede

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door castratenkoor »

Vervelend al die onzekerheid. En de twijfel wat moet ik wel en wat niet nog met haar doen. Hoever moet je gaan. Blijft altijd moeilijk. Hangt ook/vooral van het karakter en het zelfvertrouwen van de kat af.

Sterkte - ik denk aan jullie en duim voor goede afloop.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

he jakkes wat een onzekerheid en zorgen. sterkte ilone en pluis
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Dank jullie wel.

Net geweest bij de DA voor de kuur. Hij verwacht dat ik die kuur er zelf wel inkrijg, dus ik hoef niet elke dag terug. Mocht het me niet lukken, dan uiteraard wel.
Omdat Pluis koorts blijft houden (gisteren om 23.00 39,2 en vanmorgen om 6.00 39,4) wordt er nu gedacht aan tóch een infectie. Maar, omdat er nu zoveel dingen meespelen zou die infectie dan ook veroorzaakt kunnen worden door een tumor...
Nu weer bloed getapt voor onderzoek bij het lab, waaronder om de jonge rode bloedcellen te bekijken.
Vervolg onderzoek zou dan de beenmergpunctie zijn.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Nou, hopen dat je de kuur er inderdaad zelf in krijgt ;-)

Blijft dus nog altijd erg spannend wat nou de oorzaak is van alle kwalen :-( Duimen draaien stug door!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Pfoeh... Wat stressvol. Succes! Sterkte voor jou en knuffel voor Pluis.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Dank jullie wel.
Ikhoop ook dat het lukt!
Ga het zowiezo met zn 2en doen.
Dwangvoeren ga ik straks ook even anders uitproberen, nu is het een marteling aan het worden...
EN dan zie je filmpjes op internet voorbij komen waarbij de kat gewoon rustig op het aanrecht blijft zitten. Yeah right...

Purrz:
*Pluis '03-'14
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Ben ff aan het zoeken naar een goede manier voor spuitvoeren, maar als iemand alvast tips heeft...
Kom elke keer op het filmpje van Margali uit, en daar lijkt het allemaal zo makkelijk....behalve als ik het bij Pluis uitprobeer ;)

Ik heb trouwens besloten om morgen toch een kwart tabletje Periactin te geven, ondanks het afraden van mijn DA. Ik zou zo graag zien dat ze weer zelf gaat eten, dat dwangvoeren levert te veel stress op...
Ik ga nog proberen voor die tijd steeds het eten eerst "gewoon" aan te bieden, kijken wat ze doet.

Purrz:
*Pluis '03-'14
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Kleine troost, al gaat het lang niet in alle gevallen op (denk dan vooral aan Noa).
Meen dat Adriana een keer gezegd heeft dat hoe zieker ze zijn, hoe gemakkelijker het spuitjesvoeren gaat. Kan me daar wel iets bij voorstellen...
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Cerna

Bericht door Cerna »

Fijn dat er weer verder gezocht wordt naar de oorzaak. Zo akelig wanneer je niet weet wat er aan de hand is. Je voelt je dan zo machteloos.
En ik zou gewoon zo'n Periactin proberen. Wanneer ze niet spuugt en je niet de indruk hebt dat er ergens een obstructie is (ze poept en plast wel?) dan kun je dat rustig doen. Het geeft jou ook weer wat rust.

En ja, Noa is ook zo'n poes die rustig op het aanrecht zit (en op dit moment 13! spuitjes per keer krijgt), maar dat ging niet vanzelf. Het eerste jaar hebben mijn man en ik het samen moeten doen. Hij hield haar van achteren vast en ik gaf haar eten. Nu doet mijn man het alleen en Noa zit het geduldig uit. Wil soms wel weg, maar dan praat je even tegen haar en daarna kun je weer verder.
Dierenartsen zeggen altijd zo gemakkelijk dat je dan maar moet gaan dwangvoeren, maar de meeste katten vinden het niet leuk en weigeren mee te werken.

Ik weet niet of Pluis een poetskat is, maar Cerná weigert ook wel eens en dan smeer ik iedere keer een lik op haar voorpoten. Wanneer ze de ene poot aflikt, heb ik de tijd om weer wat voer op de andere poot te smeren (het eten moet dan op sausdikte zijn anders lukt het niet; ook niet te dun want dan loopt alles van de poot af). De achterpoot is nog beter want dan heb je nog meer smeermogelijkheid.
Bij Amber hoef ik dit niet te proberen want die schudt een keer met de poot en het voer vliegt dan in het rond (eerste keer dus het beste buiten uitproberen).
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Ja ze plast zowiezo, poepen niet zo veel, maar ja, er gaat ook niet veel in en dat is licht verteerbaar.
Ik zal het eens met zn tweeen proberen...Zowiezo met de pillen.
Pluis is geen poetskat, ik denk dat ze net zo reageert als Amber hihi.

Purrz:
*Pluis '03-'14
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zette Bram* ook op het aanrecht, dan met linkerarm zijn rug tegen me aandrukken en linkerhand om zijn keel en kop hoog houden. Met rechts met spuitje bek open krikken klein stukje is voldoende en tussen de kiezen door naar binnen spuiten.

Zijn voorpoten hield ik dus in bedwang met linker elleboog.

Klysma deed ik ook zelf, op knieën op de grond, kat omgekeerd tussen knieën klemmen, met linkerhand staart omhoog en met rechts de klysma erin.

Sterkte met de dagelijkse zorg, hopelijk keert het tij ten goede voor jou en Pluis. Ik hoop het zo. Ik weet hoe het voelt die dagelijkse strijd/zorg.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Nou ik hoop het ook...
Zo komt een vriendin me helpen met de pillen. De kuur en de periactin.
Hopelijk slaat de periactin aan.

Jouw techniek ga ik ook eens proberen Dinie. Bedankt!

Purrz:
*Pluis '03-'14
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Sorry Dinie, Pluis werkt té veel tegen en ik hou haar voorpoten niet tegen met alleen mijn elleboog.
Met 2 personen werkt hier beter. Eentje houd haar vast, en de ander spuit de voeding.

Ruim 2 en een half uur geleden de periactin gegeven. Nog geen verandering in gedrag en/of eetlust....Ze draait nog steeds haar koppie weg voor eten en doet alleen liggen liggen liggen...paar meter lopen, en liggen... *zucht*

Purrz:
*Pluis '03-'14
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Ilone wat een zorgen.de machteloosheid lijkt me het ergste.en niet weten wat er met haar is.duimen blijven hier draaien voor pluis
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Bijna 5 uur verder en nog geen reactie. Jammer...
Twijfel even of ik goed heb gehandeld...Ben beetje "bang" dat ik m'n DA hiermee voorbij loop, maar het gaat gewoon te lang duren zo...
Ik heb het dierenziekenhuis gebeld waar die beenmergpunctie gedaan zal worden, mocht dit nodig zijn.
Even kort mijn verhaal gedaan, en degene aan de telefoon vroeg eigenlijk direct waarom er niet eerst gekozen wordt voor een echo. Verteld dat ik dat heb gevraagd maar dat de DA dacht dat hier niks uit zou komen. Ik begon over doorverwijzen naar de internist, en dat vond zij een goed plan. Toen ik aangaf dat ik dan naar Utrecht moest, zei zij dat er bij hun ook een internist is. Dat is mooi, want dat is hier in Dordt! Nog een beetje doorgepraat, en heb nu een afspraak staan voor maandagmiddag.
Maar ben ik hier nu niet te snel mee??
Krijg morgen (hopelijk) de uitslag van het bloedonderzoek, had ik dat niet eerst af moeten wachten?
Ze is gisteren begonnen met een kuur, had ik die dan misschien af moeten wachten..?
Ik kan de afspraak nog afzeggen, ze heeft hem er onder voorbehoud opgezet, maar toch.
Ben ik weer zo'n twijfelkont he....

Purrz:
*Pluis '03-'14
Plaats reactie