Deze vinding is zijn geld dubbel en dwars waard!!
Ik heb de
litter robot II aangeschaft en zowel ik als de katten hebben er veel plezier van.
Wat een verademing voor mij. Niet meer vergast worden door urine en poep luchten die de hele bovenverdieping regelmatig vulden. En zo makkelijk om de paar dagen de lade legen. Ook het reinigen van de bol gaat relatief makkelijk. Gewoon mee onder de douche.
Voor de katten een groot plezier dat ze altijd een schoon kattentoilet hebben. En daar houden onze huisvrienden zo van!!
Ja de ouderen moesten wennen, maar de jonge maine coons vechten erom wie als eerste er in mag. Op een gegeven moment hield de een het niet meer en sprong gewoon bij zijn broer in de bol. Dat gaat alleen nu ze nog zo klein zijn. Nu zij er aan gewend zijn alle vertrouwen dat zij er op blijven gaan, ook al zijn ze ouder en heeeel veel groter. Door de onbevangen benadering van de kittens gaan de anderen nu ook. Met 5 katten is 1
litter robot een beetje weinig. Er staat nog een gewone kleine bak naast. Maar de
litter robot is veruit het meest gewild.
De gebruiksaanwijzing is heel duidelijk. Om de bak te legen aan rechterkant van de opening handel naar links halen, hiermee gaat de klep aan rechterzijde van de bol gaat open. Aan de achterzijde van de bol zie je een kleine sleuf. Uitsulpsel vastdrukken in vering. Bol op legen zetten en voila. De bol roteert de andere kant op dan wanneer hij de uitwerpselen filtert. Al het grit gaat in de lade onder de bol.
Heb veel soorten grit uitgeprobeerd. Het best voldoet Biokat's fresh compact. De katten reageren hier heel positief op. Zachte geur en fijn onder de voeten. De grovere varianten die in de bak in de schuur zit mijden ze nu.
EDIT:
Foutje. Ik heb niet de
Litter Robot II, maar de
Litter Robot Bubble.
Deze heeft meer diepte dan de LR II door de erker aan de achterzijde. Deze extra ruimte is wel nodig als de Maine Coon katten zijn volgroeid. Wat mij betreft maken ze extra grote versies, waarbij de doorsnee van de bol groter wordt. Er is door de importeur nog niet gereageerd op mijn suggestie.
http://www.litter-robot.eu/index.php?ca ... 298d5dd129