Kattenbrokjes voor blaasgruis en zonder jodium

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbrokjes voor blaasgruis en zonder jodium

Bericht door Anne »

Wat goed dat je dat zegt Annet, dat wist ik niet
Ik zal ze eens mailen en ondertussen kijken hoe Happy het doet met 1 x daags een pil inplaats van 2 maal
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattenbrokjes voor blaasgruis en zonder jodium

Bericht door Synemios »

Ik zou het ook niet weten als Luna of Lizzy ooit blaasgruis/ontstekingen krijgen.
Dan zou ik dit uiteraard ook proberen of de urologist, maar bij de rest het liefst icm het speciale voer.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Kattenbrokjes voor blaasgruis en zonder jodium

Bericht door BaasjevanPippa »

Anne schreef: 28 apr 2023 21:50 De eurologist werkt ook bij struviet

Ja je moet dan 2 maal daags een pilletje geven
Zelf gebruik ik de pillenschieter daarvoor, misschien is dat iets voor Pippa?
Ik ga daar al mee oefenen als ze nog kitten zijn zodat het later geen strijd levert

Succes verder, ik hoop dat je iets vindt wat voor jullie beiden werkt
Dankjewel! Pippa deed het niet goed op de brokjes van Hills, dus we zijn weer terug op blaasgruisvoer met medicatie. Dus voor nu is de Eurologist niet nodig. Pippa laat zich niet eens vangen door een vreemde, dus dan gaat een pillenschieter ook niet werken. Zou echt verstopt moeten in een snackje ofzo. En slim om ermee te beginnen als ze jong zijn. Echt zo veel dingen die ik anders ga doen als ik weer een kitten heb 😆
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Kattenbrokjes voor blaasgruis en zonder jodium

Bericht door BaasjevanPippa »

Cerna schreef: 28 apr 2023 22:36 Ja, dat klopt.
Milka had in 2015 blaasstenen en moest na de operatie dieetvoer. Maar Milka is een zeer lastige eter en weigerde om zelfs maar aan het voer te snuffelen.
Ik had al goede ervaringen met de Huisdierendokter en ben Milka Eurologist gaan geven. 2x daags een half pilletje van 1200 mg en dat 2 weken lang, daarna heb ik haar een half jaar 2x daags een kwart pilletje gegeven en toen nog een half jaar 1x daags een kwart. Daarna gestopt.
De blaasstenen zijn nooit meer teruggekomen. :edance:
Dat klinkt wel goed zeg... Dan zou ik Pippa misschien ook wel op ander, kwalitatief voer kunnen zetten en dan Eurologist geven tegen de blaasgruis 🤔
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattenbrokjes voor blaasgruis en zonder jodium

Bericht door Synemios »

Ik zou ook even heel goed de reacties lezen van mensen met katten waar dit niet goed bij werkt.
Als ze last heeft van blaasgruis en ze doet het goed op het voer dan zou ik haar daar op laten en dat risico niet nemen.

Als er echt geen andere opties zijn vind ik het een ander verhaal, of als ondersteuning.

Sowieso zou ik het dan wel overleggen met een dierenarts.

De huisdierendokter zei tegen mij dat het afbouwen ligt aan het middel dat je geeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kattenbrokjes voor blaasgruis en zonder jodium

Bericht door Asse-Poes »

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou pas gaan nadenken over chinese kruiden als er echt geen andere opties meer zijn.
Chinese kruiden zijn geen geneesmiddelen. Dat staat ook duidelijk op de site van Huisdierendokter.
Bovendien is er ook geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor de werking van deze kruiden.

Het bovenstaande is puur mijn mening en het is niet bedoeld om hier een discussie over te voeren. 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kattenbrokjes voor blaasgruis en zonder jodium

Bericht door Admin »

De laatste reacties zijn verwijderd, omdat het bij geen enkel topic de bedoeling is om persoonlijk te worden. Heb je niks constructiefs te vertellen dat bijdraagt aan het topic in kwestie, en je je ergert aan mede-forummers om wat voor reden dan ook, los het dan op via een privėbericht.
Als persoonlijke conflicten op een openbaar forum over katten als deze vaker voorkomen, kunnen leden al dan niet tijdelijk geschorst worden van dit forum. Hou het gezellig en informatief voor de TS-er en andere geinteresseerden.

Alvast bedankt.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Kattenbrokjes voor blaasgruis en zonder jodium

Bericht door BaasjevanPippa »

Synemios schreef: 05 mei 2023 18:38 Ik zou ook even heel goed de reacties lezen van mensen met katten waar dit niet goed bij werkt.
Als ze last heeft van blaasgruis en ze doet het goed op het voer dan zou ik haar daar op laten en dat risico niet nemen.

Als er echt geen andere opties zijn vind ik het een ander verhaal, of als ondersteuning.

Sowieso zou ik het dan wel overleggen met een dierenarts.

De huisdierendokter zei tegen mij dat het afbouwen ligt aan het middel dat je geeft.
Fair point.

Ik heb haar nu weer op Royal Canin Urinary natvoer en brokjes en af en toe krijgt ze een zakje Cosma soup.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Plaats reactie