Wachten op behandeling Gent

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wachten op behandeling Gent

Bericht door Rik »

Wat ik me van de Fortekor pilletjes kan herinneren is dat Bowy ze gewoon als snoepjes at.
Dus het kan reuze meevallen.

Jammer dat er geen urineonderzoek gedaan is.
Het probleem nu is namelijk dat je straks niet weet of er geen eiwit in de urine zit door de Fortekor of door de nog goede werking van de nieren. Of je moet haar weer even een tijdje van de Fortekor afhalen. Vandaar dat Fortekor en Semintra pas voorgeschreven moeten worden NADAT er eiwit in de urine is vastgesteld. Achteraf kijken of het geholpen heeft werkt dan natuurlijk niet.

Dus dat zou je met de DA moeten bespreken of ze daarvoor dan een tijdje van de Fortekor af moet zijn om een accurate meting te krijgen daarvan.

Heb ik ook door schade en schande moeten leren hoor, want Bowy kreeg op 18 jarige leeftijd bij haar attack en nierfalen ook gelijk Fortekor voorgeschreven. Daarna zat er dus geen eiwit in de urine maar we hebben nooit meer gecontroleerd of dit nou door de Fortekor (en later Semintra) kwam of gewoon door de (nog enigszins werkende) nierfunctie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5151
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wachten op behandeling Gent

Bericht door Synemios »

Wat een goed nieuws, en fijn dat Suus het zo goed doet.

en verder eens met Rik wat de fortekor betreft.
Mickey had eiwit in de urine en kreeg fortekor
Oscar en Lizzy had/heeft geen eiwit in de urine en veel hogere waarden en kregen/ krijgt geen fortekor.

https://mcvoordieren.nl/kennisbank/fortekor/
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie