Te traag werkende schildklier

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Synemios »

Nou dat vind ik toch ook wel behoorlijk wat, er zijn ook dingen die ik hier langs zie komen die ik gelukkig nooit mee gemaakt heb.

Ik vind dat je al goed constructief mee denkt hoor, ik denk dat iedereen hier zijn steentje bij draagt en soms komen mensen hier alleen voor vragen en ook dat is ok.

Fijn dat je even hebt kunnen ontspannen, en ook dat Bellow toch zijn M&B opgegeten heeft.

Ik kan intens genieten van de katten, ook als ze fratsen uithalen of als Indy weer eens vind dat Luna of Lizzy haar moet wassen.
De interactie vind ik ook interessant, Indy is echt gek op Luna dat is echt haar vriendin, af en toe is het net een stalker :lol:

Nee mijn dierenarts moet eerst kijken want ze konden niet in zijn bekje kijken.
Timmy heeft de neiging om tegen je op te klimmen ipv achteruit te lopen, en daar konden ze niet mee omgaan.

Mijn dierenarts kan dat gelukkig wel, maar Edwin zegt dat hij iets zag aan een kies, maar ik weet het niet zo goed want als je aan zijn kaak komt dan gaat hij trillen met zijn bek.

En ik zie wel dat zijn tandvlees rood is maar of dat de reden is?
Hij stinkt niet uit zijn bek en dat was bij Indy wel zo, maar ja misschien is dit weer wat anders.
Want bij Indy ging het ineens heel snel mis in haar bekje en met dat gebit, ze was nog niet zo lang geleden nog helemaal na gekeken.

Ik geef alleen onsior indien nodig en vandaag ging het weer goed, het is erg wisselend.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Synemios »

Dit zijn de plekjes, ze heeft dit aan beiden kanten.
Nu zag ik dat dat bij honden veel voorkomend is en symetrisch zoals bij Lizzy ook het geval is
Morgen even navragen, misschien moet ze toch weer iets meer forthyron krijgen.





Afbeelding
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Asse-Poes »

Ach gossie, Lizzy toch.
Ik heb echt geen flauw idee, maar een goed gesprek met Lizzy is de oplossing (zie 'home' van onderstaande site)
https://www.tussendierenmens.nl/blog/je ... -en-honden

Ik weet niet hoe jij daar tegenover staat.
Ik weet eigenlijk ook niet hoe ik daar zelf tegenover sta ... :???:
Maar er is meer tussen hemel en aarde, dus wie weet.

Ik zit die foto nog eens te bekijken en zie wat zwarte puntjes tussen die donshaartjes. Ergens heb ik dat eerder geien, maar ik weet niet meer waar.

Morgen gaat Timmy naar ome dierenarts. Ik ben benieuwd wat hij van zijn bekje vindt.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Synemios »

Het is een soort uitslag wat je ziet ( die puntjes)
Ik kan op heel veel dingen uit die lijst ja antwoorden en de dierenarts weet dat ook.
Alleen dat onder die oksels is nieuw, maar zij heeft natuurlijk last van meerdere allergieën.
Gedragsdeskundige zegt dat het lastig is met Lizzy omdat er gewoon echt lichamelijk gezien ook veel aan de hand is, dat Lizzy ook een stress kip is weten we, ze is ook heel eenkennig.

Mijn eerste ingeving is toch iets hormonaals.
glucose heb ik al gecheckt die was netjes.
Maar ik wil niet weer bloed laten prikken dat geeft ook weer stress en verder doet ze het eigenlijk best goed nu.

Heel veel homeopatische dingen reageerde ze op dus daar zijn wij ook voorzichtig mee, wel krijgt zij nog steeds pea en sinds die tijd doet ze het erg goed.

Toevallig zat ik vandaag te denken om eens te zoeken naar een tolk, maar je moet heel erg uitkijken.
IK geloof daar dus wel in.

Ik zag vandaag een topic van iemand waarvan de kat ook trilt zodra je aan die bek zit, dus ik ben erg benieuwd.
Tommy gaat ook mee voor vaccinatie en check.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Cerna »

Die kale plek kan ook stress zijn.
Ik heb een kat gehad die spontaan een blote buik kreeg (was geen allergie want ze krabde zich niet en likte zich ook niet bovenmatig op de buik). Zij was als kitten samen met haar broertje in een container gevonden. Het broertje hadden ze blind gemaakt en bleef in de opvang, maar wie weet wat zij allemaal had meegemaakt? Ze hield er in ieder geval een groot wantrouwen naar mensen aan over.

Een goede dierentolk is Amber Jongman.
Ik heb haar zes jaar geleden geraadpleegd toen Milka onverklaarbare klachten had en een jaar later toen het met Černá slecht ging en ik me afvroeg of ik wel door moest blijven gaan met behandelen (ze vertelde toen dat er een tabby-kat om Černá heen zweefde, terwijl ze niets wist over tabby-kat Noa die een jaar eerder gestorven was en de vriendin van Černá was).
https://www.tussendierenmens.nl/
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Asse-Poes »

Goh dit is vast geen toeval. Die link had ik vannacht ook naar Denise gestuurd. 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Synemios »

Haar buik is ook kaal, dat is sowieso stress.
Dat is begonnen na de 1e echo, toen hebben ze het daar kaal geschoren en sinds dien blijft ze daar likken.
IK heb al eens zo'n rompertje aan gedaan, in de hoop het te onderbreken zodra er meer haren gingen groeien, maar dan durft ze niet meer te bewegen, en ligt ze je met hele grote angstige ogen aan te kijken.

Lizzy heeft altijd al wantrouwen naar mensen gehad.
Alleen heeft Lizzy natuurlijk wel duidelijk ook last van allergie, en tig andere dingen.
zelfs voor Zylkene is ze allergisch.

Maar ik ga jullie advies opvolgen want ondanks dat ze ziek is is er toch meer aan de hand denk ik, en misschien kan zij vertellen waar zij nu het meeste last van heeft omdat het natuurlijk ook best veel is.

Wat wel typisch is, is dat ik al op zoek was naar iemand die dieper kan kijken en jullie beiden nu met dit komen.
Fijn dat er mensen zijn hier op het forum die hier ook voor open staan.

En uiteraard laat ik het straks nog even aan mijn dierenarts zien.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Cerna »

Synemios schreef: 08 nov 2022 14:05 Wat wel typisch is, is dat ik al op zoek was naar iemand die dieper kan kijken en jullie beiden nu met dit komen. Fijn dat er mensen zijn hier op het forum die hier ook voor open staan.
Telepathie (alweer :lol: ) https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... start=2190
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Synemios »

Nou inderdaad Annet :lol:

Ik ga voor Timmy even een ander topic openen.
Maar mijn dierenarts vond het wel typisch dat het en aan beiden kanten zit wat ze dus bij honden ook zien.
Maar nu afgesproken om Lizzy een maand te blijven observeren en anders moeten we toch verder kijken (bloedprikken) en overleggen met Utrecht over die dosering.

Blijft lastig want ze is verder juist stabiel dus dat wordt vervolgd maar sowieso wil ik wel weten wat er in Lizzy omgaat dus ook daar ga ik nog mee verder.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Synemios »

IK heb inmiddels maar weer een mail naar Hans Kooista gestuurd met de foto's van die plekken en ook omdat Lizzy weer aan komt.
Hij vroeg hoe het verder met haar ging en daar mag ik niet over klagen.
Want Lizzy speelt, eet goed, ( niet meer zo kieskeurig) is vrolijk, geeft flink commentaar als Edwin aan het hoesten is :lol:
Hij denkt dat ze toch nog iets meer nodig heeft, maar dat we wel kunnen wachten tot februari want dan moet er weer bloed geprikt worden.
Wel heeft hij gezegd de hartslag goed in de gaten te houden, als die trager wordt of als ze sloom wordt we eerder moeten prikken.
Daarna kijken we weer naar de t4 en tsh waardes om te kijken of de dosering iets verhoogd moet worden.

Amber is op vakantie maar ik twijfel welk consult ik wil.
Dus ik heb nog even tijd erover na te denken.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Asse-Poes »

Synemios schreef: 28 dec 2022 23:58 I
Want Lizzy ......., geeft flink commentaar als Edwin aan het hoesten is :lol:
Hahaha mevrouw Lizzy houdt niet van harde geluiden?

Fijn dat je altijd bij Hans terecht kan! Ik hoop dat Lizzy haar hartslag mooi op hoogte houdt.
Ik vraag me nu wel af wie Amber is, je bedoelt vast niet de kat van Annet, want die krijgt geen snipperdagen meer. 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Synemios »

Als Lizzy nou wat gewicht van haar aan Bellow kon geven....
Nee niet Amber van Annet :lol: , Amber van tussen dier en mens.

Als ik hoest doet ze het niet :lol:
Als Edwin hoest miauwt ze tegen hem en komt ze vervolgens heel boos naar mij toe rennen zo van doe er eens iets aan!
En dan komt ze meteen knuffelen dus veel knuffelen hier als hij verkouden is ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Asse-Poes »

Bellow neemt graag een kilo van Lizzy over!

Ohh, díé Amber. Wat goed dat je dat toch gaat proberen. Ik hoop echt dat je er wijzer van wordt.
Annet heeft er in ieder geval wat aan gehad.

Lizzy is echt een geweldige kat met karakter en helemaal jouw vriendin. Wat een lol, bij jou komen klagen over Edwin :lol:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Synemios »

Ja dat karakter is duidelijk :lol:
Eergisteren zei ik omdat ze zo rustig was met vuurwerk zou ze doof zijn?
Toen zei Edwin nee want toen je net tegen Luna zei kom maar op schoot sprong ze meteen op je af dus dat verstaat ze wel :lol:
Dus ik zei, heet jij Luna? Keek ze me echt met een schuin kopje aan en uiteraard had ik ze toen beiden op schoot :verliefd:

Edwin gaat haar vanavond nog even wegen dan weten we wat meer.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te traag werkende schildklier

Bericht door Synemios »

Helaas was ze nu nog zwaarder,
Ik weet het even niet, ze doet het op zich goed maar we hebben dus toch niet de juiste dosering te pakken.
IK ben weer hele dagen aan het zoeken naar mensen met dezelfde ervaringen, maar die zijn gewoon niet te vinden.

Ze eet al minder dan ze zou mogen dus dat is het niet..
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie