Probleem Elvis

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Elvis007
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2021 08:55

Probleem Elvis

Bericht door Elvis007 »

Elvis bijna 16 heeft sinds enkele maanden een schildklier probleem, viel nogal veel af en zijn naar dierenarts gestapt, heeft als medicatie Felimazole gekregen en dit helpt ..... Elvis is terug bijgekomen, maar heeft nu nog een probleem waar we geen raad mee weten, sinds langere tijd worden we s'nachts wakker gehouden door zijn geklaag, miauwen enz., nu hebben we al van alles geprobeerd samen met de dierenarts, pilletjes om de bloeddoorstroming in de hersenen te stiluleren, pilletjes om rustig te worden (mee gestopt want hij liep verdwaast rond, en zag er echt niet goed uit), dan andere pilletjes maar hier kon hij dan weer niet goed meer van plassen, nu hebben we ook ondervonden dat hij blijkbaar niet goed meer hoort (kan dit eventueel aanleiding zijn voor het miauwen .....), nu wordt het geklaag echter heel luid huilen. Volgens ons heeft hij geen pijn want als je hem terechtwijst op op zijn nestje plaats, gaat hij terug slapen. Met de dierenarts zoeken we naar oplossingen maar natuurlijk kan je niet in zijn hoofdje kijken, is hij misschien wat dement aan het worden, hebben we ook al aan gedacht...... heeft iemand hier ook mee te maken....... en een oplossing voor het heel luid miauwen.... dat zou top zijn en kan Elvis nog enkele jaartjes gelukkig zijn en wij ook. Alvast erg bedankt voor eventuele reacties. Heb nu ook van Beaphar No stress gekocht dat je in zijn hals moet aanbrengen, heeft soms iemand hier ervaring mee (heb het nog niet gebruikt).
Christa
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5086
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Probleem Elvis

Bericht door Synemios »

Een kat die doof is die hoort zichzelf ook niet goed dus die gaat harder miauwen.
Maar dit gedrag zie je ook bij dementie.
Ik weet dat Nero zo erg miauwde dag en nacht en hard ook en die had ook felimazole en helaas bleek bij haar dat het ineens toch niet goed meer werkte.
Maar zij was ook dement en was gewoon doodsbang in haar eentje.
Als zij wakker werd of ons kwijt was ging ze ook heel hard miauwen.
Ze ging daarom met ons mee als wij gingen slapen.
Wat wij verder gedaan hebben is haar vooral proberen gerust te stellen, juist niet terecht wijzen of weg sturen want waarom?
Er was een hele goede reden dat ze zo miauwde

Wij hebben bij haar ook allerlei middeltjes gekregen van de da en vervolgens deed ze helemaal niets meer, behalve triest in een hoekje staren en dat ging mij echt te ver.

Belangrijkste is geduld en gerust stellen en heel veel liefde geven.
Zorg dat alles hetzelfde blijft, dus op tijd eten etc niet teveel veranderingen in huis.
En geloof me ik begrijp dat je er soms gek van wordt maar hij kan er echt niets aan doen.

Wat je wel nog zou kunnen proberen is cholodin bij sommige katten helpt dat, ik had bij Nero het idee dat het wel hielp.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Elvis007
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2021 08:55

Re: Probleem Elvis

Bericht door Elvis007 »

Bedankt al voor deze reactie, we volgen het verder op ☺️
Elvis007
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2021 08:55

Re: Probleem Elvis

Bericht door Elvis007 »

Nog steeds dat ellendige klachende miauwen, vooral 's nachts, maar hij doet het ook terwijl ons ziet..... Dus van verlatingsangst kan er dan toch geen sprake zijn, hebben wel ondervonden dat ze blijkbaar toch doof is, stofzuigen waar ze vroeger bang van was, stoort haar nu niet meer, heb wel iets gelezen van kalmerende druppels om tussen de oortjes wekelijks aan te brengen, iemand hier ervaring mee
Plaats reactie