Wanneer schildklier stabiel dmv felimazole?

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pelusa
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2021 21:31

Wanneer schildklier stabiel dmv felimazole?

Bericht door Pelusa »

Hallo allemaal ik ben nieuw hier en ik had een vraag.

Onze kater (bijna 15) slikt al twee jaar felimazole. In het begin zijn we begonnen met 1,25 en inmiddels zit meneer al op 12,5 totaal. Het gaat steeds een half jaar goed en daarna moet de medicatie verhoogd worden. Blijft dit altijd zo of is het op een gegeven moment stabiel? Ik weet namelijk dat de maximale dosis 20 is en die is in dit tempo zo bereikt. Maar als het op de 20 zit en het is nog steeds niet genoeg wat dan? Is het dan einde oefening of bestaat er danig iets anders. Weet iemand dat? Met zijn bloeddruk en niertjes is het allemaal goed. Wel heeft hij lichte artrose is zijn achterpoten. Daar krijgt hij ook iets voor.
P † 17 jaarF † 6 jaar J ♥ 2023 N ♥ 2023
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wanneer schildklier stabiel dmv felimazole?

Bericht door Synemios »

Als hij verder gezond is zou ik nadenken over een behandeling met radioactief jodium.
België is de helft goedkoper dan Nederland en de begeleiding is momenteel ook beter vanuit België.
Er is trouwens ook nog carbimazol maar veel dierenartsen doen daar moeilijk over, toch zou ik er eens naar vragen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie