Te snel werkende schildklier en afvallen

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
JetW
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2020 22:34

Te snel werkende schildklier en afvallen

Bericht door JetW »

Hoi allemaal,

Onze poes is nu ruim 14 jaar oud en heeft een te snel werkende schildklier. Bijna 3 jaar geleden is dit geconstateerd. Eerst kreeg ze hiervoor speciaal voer wat ze na veel moeite toch begon te eten en wat ook positieve invloed had op haar schildklierwaarde. Helaas werkt dit niet meer voldoende en nu krijgt ze sinds half jaartje medicatie, 2 keer per dag een pilletje THIAFELINE® 2,5 mg. Met hulp van een beetje ongezouten roomboter om het pilletje heen, krijgt ze de medicatie naar binnen. Ze was erg blij dat ze weer 'normaal' voer mocht eten. Wel is ze ongelofelijk kieskeurig dus heb al veel verschillende droog en natvoer voor haar gekocht.
Maar... ook al eet ze veel, ze valt toch af. Ze is nooit een stevige kat geweest, maar nu is het toch echt wel een mager scharminkel. Ook miauwt ze veel (om eten) en krabt en likt ze veel aan haar huid.

Haar schildklierwaarde is goed en ook haar andere bloedwaardes zijn goed.

Wat voor voer kan ik haar het beste geven? Graag jullie advies.

Groet,
Jet
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te snel werkende schildklier en afvallen

Bericht door Synemios »

Hoe is het nu?

Ik weet dat het een late reactie is en eigenlijk hoop ik dat het probleem al opgelost is.

Krabben en likken kan ook een bijwerking zijn van de thiafeline.
Ik zou voer geven met een hoog eiwitgehalte.
Wat geef je normaal voor voer?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie