Jodiumbehandeling bij verhoogde schildklier

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Guusje123
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:25

Jodiumbehandeling bij verhoogde schildklier

Bericht door Guusje123 »

Hallo,

Mijn Guus van 12 heeft een te snel werkende schildklier. Ik wil de jodiumbehandeling gaan doen met hem, omdat grote kans is dat probleem daarna verholpen is.
Heeft een van jullie ervaring met deze behandeling? Ik ben heel nieuwsgierig!

Ik hoorde dat de kosten rond de 1100 euro zijn. Werd dat bij jullie wel of niet vergoed?
(Ik ben zelf aanvullend verzekerd voor Guus) Ik word morgen pas teruggebeld hierover vandaar mijn vraag :-) Beetje ongeduldig :-)

Zijn er ook mensen bekend met een kliniek in Gent? Daar doen ze deze behandeling ook, alleen honderden euro's goedkoper, hoorde ik.

Ik hoor heel graag!

Groetjes Ingrid
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Jodiumbehandeling bij verhoogde schildklier

Bericht door Dinky »

Ik verwijs je graag door naar dit topic: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 27&t=16781
Daar staan meerdere ervaringen, zowel met Lienden als met Gent ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Guusje123
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:25

Re: Jodiumbehandeling bij verhoogde schildklier

Bericht door Guusje123 »

Oh super! Dankjewel!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jodiumbehandeling bij verhoogde schildklier

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
missch kun je in dat topic ook verder schrijven want verschillende topics voor één kwaal zijn, vind ik altijd lastig en dan worden de berichten ook snel gemist (dus krijg je geen reactie..)

we hebben op het forum ruime ervaring met een aantal katzels (Pappie, Kasper, Enzo bv) met ra jodiumbehandeling, zowel in Gent als Lienden/Betuwe.
heb je een t-4 waarde en zijn de nierwaardes in orde?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Jodiumbehandeling bij verhoogde schildklier

Bericht door artemis »

Hier baasje van Pappie en dit was mijn topic
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 27&t=25209

Op 30 Juli 2012 (vandaag precies 2 jaar geleden!) werd Pappie in Gent behandeld en hij is weer helemaal gezond.
Ik ben zo blij dat ik het heb laten doen. Kijk in het topic naar (en net voor) die datum om berichten over de behandeling te vinden.

Hier meer info over de behandeling
http://www.orsami.com/details.asp?langu ... tID=611046
Lees zeker ook de FAQ scintigrafie (onderaan doorklikken)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Jodiumbehandeling bij verhoogde schildklier

Bericht door Kattebeest »

Kasper kom je tegen in de link die Mirjam/Dinky in haar bericht gezet heeft.
Hij is een jaar geleden in Lienden (Lingehoeve) behandeld en ook nog steeds erg blij dat ik het heb laten doen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Guusje123
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:25

Re: Jodiumbehandeling bij verhoogde schildklier

Bericht door Guusje123 »

Bedankt voor jullie berichten! Ja T-waarde is 75 ongeveer en nierfuncties zijn goed!
Ik wil wel graag in België gaan kijken. Scheelt toch veel met nl hoorde ik. Weet nog niet of het (gedeeltelijk) vergoed wordt. Ben wel aanvullend verzekerd.
Ben benieuwd.
Guusje123
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:25

Re: Jodiumbehandeling bij verhoogde schildklier

Bericht door Guusje123 »

Ik heb het verhaal gelezen! Fijn dat het weer goed gaat met papie!
Ik heb zelf geen medicatie voor Guus. Ik ben stewardess en ik zal daardoor dagen overslaan (medicatie) dus ik ga meteen voor die jodium behandeling.
Mijn Guus spuugt ook veel en werd agressief naar vrienden en mij toe. Tot aanvallen aan toe.
Gelukkig is ie verder gezond!! Dus ik hoop dat ie zich na zo'n behandeling weer beter voelt.

Weet iemand wat de behandeling in Gent kost?
En ik las ook over gruisvoer... Guus eet al jaren urinairy S/O. Zal dat dan op verband hebben met deze afwijking?
Guus is dus echt een kat die onder narcose moet als ie geprikt moet worden. Zal ie daar in Gent dan niet te vaak onder narcose/roesje moeten/krijgen? Hou m'n hart vast voor m'n kleine monster :-()
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Jodiumbehandeling bij verhoogde schildklier

Bericht door artemis »

Ik betaalde 2 jaar geleden 638€ in Gent en dat was een all in prijs (scintigrafie, ra-joodbehandeling en opname), exclusief een eventuele echo van het hart indien ze dat aangewezen vinden. Er was pas iemand op het forum die sprak van nu 650€
Er is in principe geen invloed op gruisproblemen/dieet. Pappie zat ook al jaren op gruisdieet.
De wachttijd 2 jaar geleden was zo'n 3 weken maar nu in de vakantieperiode kan dat oplopen.

Best lees je de link van Gent hierboven eerst grondig, zo ben je voorbereid en hoef je geen vragen te stellen die al uitgelegd zijn.
Normaal wordt er toch eerst medicatie ingezet omdat te hoge schildklierwaarden (T4) de nierwaarden maskeren. De gemeten nierwaarden kunnen er dan beter uitzien dan wat ze in werkelijkheid zijn, en de nieren moeten goed genoeg zijn om in aanmerking te komen voor de behandeling. Zonder medicatie worden intussen hart en nieren verder aangetast.
Maar elk geval is anders en dat kan je via mail (of ook via telefoon) met hen bespreken. Stuur bij eerste contact alle laboresultaten mee door, dat hebben ze nodig om de toestand van Guus te beoordelen. Je kan alles uitvoerig met hen bespreken, geen vraag was hen teveel.

Het algemeen emailadres van deze afdeling is katomic@UGent.be maar ik zal je via PB 2 namen en rechtstreekse emailadressen doorgeven.

Heb nu niet veel tijd, heb dit snel snel geschreven;
Plaats reactie