Hulp gevraagd!! Kat met te snel werkende schildklier!

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Hulp gevraagd!! Kat met te snel werkende schildklier!

Bericht door catsini »

Iemand hier toevallig ervaring daarmee??
met Winny...
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 57&t=27679
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hulp gevraagd!! Kat met te snel werkende schildklier!

Bericht door Adriana »

Zarah schreef:Iemand hier toevallig ervaring daarmee??
@catsini: het gaat over ervaring met mirtazapine.. . en wij hebben dat wel..
voor nog meer ervaringen/berichten 'mirtazapine' in het zoekprogramma intikken en je krijgt 38 berichten. en lees de bijsluiter!

het werkt een aantal dagen en de voorgeschreven dosis is voor de meeste katzels te hoog.
ik ben destijds al met de helft begonnen en daarna een kwart.
het werkt vrij lang (2 tot 3 dagen) en je moet het heel erg voorzichtig opbouwen, dus met nog minder beginnen.

de blijkbaar te hoge aanvangsdosis veroorzaakt de klachten die je beschrijft..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
thian

Re: Hulp gevraagd!! Kat met te snel werkende schildklier!

Bericht door thian »

ik heb het zelf gehad en raakte er erg verward van
kan me voorstellen dat dat voor een kat heel raar moet zijn

inderdaad heel langzaam opbouwen dat soort middelen
en eerder onder aan de dosis gaan zitten als aan de bovenkant
pas als het gewend is langzaam op de zelfde manier ophogen
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hulp gevraagd!! Kat met te snel werkende schildklier!

Bericht door nellebel »

ken mirtazepine ook vanuit mijn werk. grootste bijwerking bij mensen is ook dat je er suf van wordt en ik hoor vaak suizende oren wat zeer irritant moet zijn. het is een anti depressiva wat vaak wordt voorgeschreven als je ook slaapproblemen ervaart.
onze nellie heeft ooit aan de anti depressiva gezeten (een lichtere variant als mirtazepine). die raakte helemaal geobstipeert, toen begon het drama pas echt.
haldol wordt bij mensen ook verstrekt als eetlust opwekker, maar is ook al zo'n heftig middel. voordeel is wel dat je daar geen spiegels van opbouwd in je bloed en dat is bij die andere middelen wel. vaak moet je die ook langer gebruiken willen die gaan werken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Zarah
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013 22:15

Re: Hulp gevraagd!! Kat met te snel werkende schildklier!

Bericht door Zarah »

Vandaag de uitslag van de bloedtest gehad en er is nix met zn alvleesklier aan de hand :s Aan de ene kant is dat natuurlijk goed nieuws maar ook weer niet want nu weet ik nog niet wat er nu precies met hem aan de hand is.. Ik heb wel een goed gesprek met de dierenarts uit Gouda gehad en zij denkt dat er toch iets met zn lever of galblaas aan de hand is. Het mooiste zou zijn om nog een keer een echo en biopten van de lever en galblaas te doen maar daar heb ik op dit moment de financiën niet voor. Er wordt gedacht aan chronische galblaasontsteking of iets met zn lever waar ik de naam niet van kon verstaan omdat ie ook geelzucht? heeft/had en zij stelde voor om gelijk te gaan behandelen met antibiotica (clavubactin) en prednison, voor 2 weken om te kijken hoe het dan met hem gaat, deze medicijnen kunnen hem in ieder geval geen kwaad doen. Dit duurt al zo lang dat het nu belangrijk is dat hij zich weer wat beter gaat voelen en dat hij weer gewoon gaat eten. Ik moet doordat ik hem weer prednison ga geven wel weer in de gaten gaan houden qua bloedsuiker maar gezien de vorige keer dat ie pred kreeg verwacht ik daar niet veel schokkends. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik nu eindelijk iets kan gaan proberen en hoop zo dat het aanslaat.. Ik ga zo op google zoeken wat alles inhoudt, heb ik nog geen tijd voor gehad, mocht iemand hier er iets van weten dan hoor ik dat ook heel graag :)
Plaats reactie