kat 14 jaar met waarschijnlijk schildklier aandoening

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat 14 jaar met waarschijnlijk schildklier aandoening

Bericht door castratenkoor »

Vetj is na 2 maart niet meer op het forum geweest.
Ben het wel met de voorgangers eens, hoe verdrietig persoonlijke omstandigheden ook zijn, het mag in mijn ogen niet meespelen in de zorg voor huisdieren.
Als iemand zelf niet naar de dierenarts kan met een ziek dier, laat dan even iemand anders gaan zou ik zeggen.

Sorry als ik iemand kwets, is niet de bedoeling.
Bij mij gaat de zorg voor de katten voor wat dan ook, al moet ik mijn laatste cent ervoor uitgeven
en al moet ik bij wijze van spreken kruipend naar de dierenarts......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat 14 jaar met waarschijnlijk schildklier aandoening

Bericht door nellebel »

klopt wat jullie schrijven, maar onderschat ook een postnatale depressie niet. dan is het echt geen keuze om niet voor je kinderen of katten te kunnen zorgen. ws voelt vetje zich hier al schuldig genoeg over.
Vroeger toen we hier niks van wisten, ja toen werden moeders opgesloten omdat je toch knettergek moet zijn om niet van je kind te houden of er voor te zorgen. tegenwoordig weten we toch dat het een ernstige ziekte is, waar je zelf totaal geen grip op hebt op dat moment. hoe moeilijk moet het zijn om geen gevoel voor je kind of wie dan ook meer tehebben, terwijl je met je verstand weet dat dat niet goed is.
een depressie is echt meer als een baaldag of geen zin hebben om iets te doen. en dan is het verschrikkelijk als hier onschuldige wezentjes onder moeten lijden, (kinderen, katten), maar daar kun je de depressieve persoon geen verwijt aan geven. dat doet die rotziekte.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
mac man
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 apr 2012 01:02

Re: kat 14 jaar met waarschijnlijk schildklier aandoening

Bericht door mac man »

een kat laten inslapen van wegen de financiën vind ik eigenlijk misdadig
als men niet meer voor een kat kan zorgen kan je hem altijd nog naar het asiel brengen
en een DA die zijn medewerking verleent aan het laten inslapen van een kat om financiële redenen
dat zou mijn dierenarts niet zijn
vraag mij trouwens af of dierenartsen ook de zelfde eed afleggen als huisartsen
kalmte om te aanvaarden wat we niet kunnen veranderen
moed om te veranderen wat we kunnen veranderen
wijsheid onderscheid te maken
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kat 14 jaar met waarschijnlijk schildklier aandoening

Bericht door Sifra »

Naar een asiel brengen is ook niet gratis. Ik heb even op de sites van een paar asielen gekeken naar de afstandskosten. Bij het ene asiel is het 45 euro + inentingskosten als de inentingen verlopen zijn. Bij het andere asiel zijn de afstandskosten 80 euro voor een kat van binnen de regio en 105 euro voor een kat van buiten de regio. Ook geen kattenpis.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat 14 jaar met waarschijnlijk schildklier aandoening

Bericht door Adriana »

wij weten niet welke kwalen de betreffende kat uiteindelijk had en hoe de situatie (ook financieel) in een gezin met een katonvriendelijke vriend, pasgeboren baby+moeilijke bevalling en peuter van 3 was.
ze schrijft dat ze in overleg met de dierenarts voor inslapen heeft gekozen. de dierenarts heeft denk ik ook verantwoordelijkheden en zal haar hebben gewezen op de mogelijkheden. 'misdadig' vind ik beetje zwaar woord, een doodzieke kat zonder behandeling aan zijn einde laten komen is ook niet zo jofel.

en ze heeft hem niet de straat opgeschopt, dat komt ook voor. en als je dan dat einde op een zachte manier bespoedigt dan heb je moeten kiezen tussen twee kwaaien...
afstand doen kost een lieve duit, dat klopt en is volgens mij net zo duur als inslapen...
ik mag hopen dat haar vriend wat positievere gevoelens ten opzichte van de kleintjes koestert.. en dat voor de kleintjes wat meer 'ruimte' is...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
mac man
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 apr 2012 01:02

Re: kat 14 jaar met waarschijnlijk schildklier aandoening

Bericht door mac man »

mijn typering misdadig komt voort uit de gedachten dat er voor het beestje nog mogelijkheden waren en dat er uit een soort gemakzucht is gehandeld
en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat mijn frustratie omdat ik mijn lieve poekie niet heb kunnen redden
ook heeft mee gespeeld in mijn reactie
kalmte om te aanvaarden wat we niet kunnen veranderen
moed om te veranderen wat we kunnen veranderen
wijsheid onderscheid te maken
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat 14 jaar met waarschijnlijk schildklier aandoening

Bericht door Adriana »

mac man: ik herken die gevoelens van onmacht en frustratie als je zelf een geliefd met alle mogelijke middelen niet hebt kunnen redden en dan leest en denkt, verdomme.. daar zou bij mij nog van alles en nog wat aan behandeld en verzorgd zijn...
maar ik kom dit soort opmerkingen in veel meer topics tegen... en slik mijn verbazing en ergernis dan maar weer in...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
mac man
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 apr 2012 01:02

Re: kat 14 jaar met waarschijnlijk schildklier aandoening

Bericht door mac man »

Adriana bedankt voor je reactie
ik mis lieve Poekie gewoon
fijn weekend
kalmte om te aanvaarden wat we niet kunnen veranderen
moed om te veranderen wat we kunnen veranderen
wijsheid onderscheid te maken
Plaats reactie