Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Goedemorgen!

Volgens mij heeft Eusie vannacht wat aan de vis gelikt! De stukjes lagen anders op het schoteltje en volgens mij waren er ook twee stukjes weg. Hij heeft ook geplast op de bak, alleen nog niet gepoept.

Wat ik me nog even afvraag, soms zit ie bij het spuitjevoeren te knarsen met zijn kiezen, wat kan dat zijn? Gewoon onvrede? Vanmiddag doe ik in plaats van A/D wat Gourmet in het spuitje, even kijken of ie dat lekkerder vindt. Want volgens mij vindt ie die A/D niks...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

k denk dat het stress is, dat geknars. spierspanning in zijn kaken, kiezen op elkaar, Enzo doet dat soms, ook op momenten dat ik het niet verwacht, k geef hem dan dent-a-bitje om af te leiden, dan kan ie kauwen/knarsen
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Ja, ik dacht ook al dat het stress zou zijn. Als die krotenkoker nou 'es zelf ging eten, dat zou ons allebei een hoop stress besparen! :-P

Vanmiddag heb ik het spuitje gevuld met Gourmet zalm i.p.v. A/D maar dat maakt dus niks uit... Dus dan geef ik maar gewoon A/D, daar zitten meer voedingsstoffen in en sterkt hij beter van aan.

Ik heb de brokjes binnen, heel erg bedankt Annet! Vanmiddag gelijk geprobeerd natuurlijk, afleiden met de borstel en een brokje op mijn hand. Hij likte het zowaar naar binnen! Kreeg alleen het idee dat kauwen niet lukte, dus even later lag het weer op de grond. Volgens mij is het echt een kwestie van niet durven van hem hoor. Maar goed, heb het idee dat we elke dag een heel klein stapje verder komen, dus ik moet nog even geduld hebben.

Het valt ons allebei wel steeds zwaarder, dat dwangvoeren. Ik vind het echt heel vervelend voor hem, en ook een beetje voor mezelf. Maar ja, ik ben ook echt heel erg moe vandaag. Al die stress van de afgelopen weken... Maar we zetten door *zucht*... :roll:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

t is logisch dat je een keer een terugslag krijgt en dat is dus nu..
maar als je je eerste berichten terugleest, dan zie je dat je al een heel eind bent opgeschoten met Eusebeus. hij verstopt zich niet meer, loopt niet meer weg, wil geborsteld en geknuffeld en wil spelen. er moet alleen tussen de bontoortjes nog een knopje om en dat blijkt lastig.
zo langzamerhand moet hij toch iets van trek beginnen te krijgen.. en zo vreemd dat hij niks meer lekker vindt en van zijn oude favo voer dus ook niet.
gelukkig blijf je volhouden en k denk dat jij spuitjevoeren vervelender vindt dan Eusie..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Cerna »

Fijn dat de brokjes gearriveerd zijn en nou eten Eusie!!

Ik kan je alleen maar zeggen dat dwangvoeren gaat wennen. Noa en ik, we weten niet meer beter en Noa sputtert soms ook of begint er een kliederzootje van te maken met heel veel speeksel. Dan weet ik dat ze eigenlijk geen eetlust heeft en zou ze een kwartje Diazepam moeten. Maar ik durf het niet meer zo goed omdat ik denk dat de medicijnen de oorzaak zijn van haar verhoogd ureum (oh jee, ander topic :oops: ), maar voor Eusie zou dat misschien toch de oplossing zijn.
Wanneer hij meer eetlust heeft, gaat het voeren ook gemakkelijker en wanneer het niet uit hemzelf komt dan moet de farmaceutische industrie maar een handje helpen. :smile:
Noa eet ook alleen brokjes 3 uur nadat ze Periactin of Diazepam heeft gehad. Anders helemaal niets (behalve kipfilet, tartaar of tonijn, maar dat mag ze niet).
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Tja, ik weet het ook niet... Heb het idee dat ie wel trek heeft, maar niet durft ofzo. Hij snuffelt wel aan het eten, maar happen ho maar. En dat happen doet ie wel in kattengras, zonder over te geven vandaag. Ik heb echt ff geen idee...

Mijn collega heeft een vriendin die telepathisch contact kan maken met dieren. Ik ga maar even kijken of ik contact met haar kan opnemen, wie weet kan ze wat doen. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Tegenwoordig doe ik Eusie op de logeerkamer 's nachts met de deur dicht en wat eten op diverse schoteltjes. Ging ie daar vannacht om half twee uit zijn panty zeg! Tegen de deur springen en krabben, dat heeft ie niet eerder gedaan van de week. Dus heb de deur maar open gezet, anders doe ik zelf geen oog dicht. De brokjes die ik midden op een schoteltje had gelegd, lagen nu op het randje en er lagen er twee minder! Ik hoop maar dat ie ze opgegeten heeft!

Heb net die vriendin van mijn collega een mailtje gestuurd, dus ik hoop dat zij wat kan doen. Alleen zit ze nu op Bali, dus het kan even duren.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

dat-ie zich zo goed voelt komt door jouw spuitjevoeren..
zou hij voer dat ie lekker vindt van je vinger likken?
gimpet anti haarbal of die andere vinden ze doorgaans ook wel lekker, misschien zijn aandacht van spuit naar je vinger proberen te brengen.
en dan kleine wedstrijd en ik vind Eusie, knoop dat maar in je bontoortjes, dat het lang genoeg heeft geduurd en dat je best wel weer normaal kunt gaan eten hoor! punt gemaakt, je krijgt nooooit meer felimatroep en nu... over!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Nee, helaas... Gisteren slagroom gekocht, op mijn vinger gedaan... Hij snuffelde, maar nee... Terwijl Gizmo half gek werd, dus heb ik hem maar van mijn vinger laten likken.

Als ik wat voer in mijn handen heb, is hij hartstikke nieuwsgierig, komt naar me toe, snuffelt eraan. Maar het lijkt wel zodra hij door heeft dat het eten is, haakt hij af. Ook als ik hem afleid met de borstel.

Misschien dat het met de Destress beter gaat? Of anders toch maar vanavond wat diazepam aan de dierenarts vragen. Nu staat ie aan de achterdeur te krabben, dus we gaan even een frisse neus halen.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Een uurtje geleden het Destress tabletje van Adriana ontvangen en heb meteen een kwart tabletje door het voer gedaan. Het ging wel wat moeizamer, hij wil het echt niet. Maar even streng geweest en doorgezet en toen zat het er eigenlijk zo in. Ik geef 'em nu 25 gram per keer en wil dit vier keer per dag doen. Is dat genoeg Annet?

Nu laat ik 'em even rusten en ga boodschappen doen, over anderhalf uur krijgt hij weer een spuit voer maar zal dan eerst proberen (met afleiden van de borstel) of hij wat van mijn vinger wil likken of misschien wil hij wel een brokje eten.

Ben ik misschien te ongeduldig? Verwacht ik teveel? Ik weet dat Eusie heel erg is opgeknapt nadat ik begonnen ben met dwangvoeren, maar ik wil zo graag dat ie zelf weer gaat eten! Het is echt een kwelling voor ons allebei. Pfff, ik begin een beetje moedeloos te worden geloof ik... Wie heeft er wat bemoedigende woorden voor me?
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

vergeleken bij hoe het was is Eus nu veel levendiger en alerter.
het enige wat ik weet van herstel rond schildklieren dat is dat het heel erg traag gaat. k weet niet waardoor die eetprikkel wordt gestuurd, wat ik wel weet dat is dat de stofwisseling heel erg complex in elkaar zit en soms ook wel op een kaartenhuis lijkt. en er kan links een stofje ontbreken en dat stort rechts een functie in.
je zou univ Utrecht of Gent kunnen vragen en je probleem voorleggen, missch dat zij weten welk stofje missch zou kunnen helpen.. wil je de webadressen? ze reageren doorgaans erg snel!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Het kan geen kwaad om hier en daar eens navraag te doen, dus ik zou graag de webadressen ontvangen Adriana.

Heb toch wel het idee dat het iedere dag een heel klein beetje beter gaat hoor... Net kwam ik thuis van het boodschappen doen en Eusie was beneden. Zat zichzelf een wasbeurt te geven, heb ik nog niet eerder gezien. Ook zag ik 'em twee keer bij het bakje met brokjes zitten, zonder er van te eten helaas maar hij zat er in ieder geval even bij! Klein beetje Sheba kip met saus op mijn vinger gedaan, en hij had zeker interesse. Zeker toen hij zag hoe Gizmo dat lekkers oplikte. Na enige tijd liep hij helaas toch weer weg en ging naar boven. Hij is wat vaker en wat langer beneden en zit ook vaak aan de achterdeur te krabben, alsof hij doodgemoedereerd zijn dagelijkse wandelingetje wil maken! Dat kan, maar eerst zelf eten! Streng, doch rechtvaardig... :enaughty:

EDIT:
Eusie heeft buiten net drie brokjes gegeten! Nu hoeft ie niet meer, maar dat is goed nieuws hè?! Ga 'em nu toch maar een spuitje voer geven...
Laatst gewijzigd door DaVinci op 18 feb 2011 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Cerna

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Cerna »

Ik vind 25 gram ietsje weinig, maar aan de andere kant (en dat heb ik hier bij Noa), wanneer je hem te veel geeft, dan ontneem je hem ieder initiatief tot zelf eten want dan heeft hij geen honger meer. Maar ik ben het met Adriana eens: ik denk dat je iets te snel te veel van hem verwacht.
Het is nog geen week geleden dat we in de zenuwen zaten of hij wel zou blijven leven, je bent pas een paar dagen aan het dwangvoeren.

Hij spuugt het voer niet uit, is dus niet misselijk meer, het ontbreekt hem alleen aan eetlust en dat lukt met diazepam (stom, stom, ik heb nog zoveel Periactintabletjes, had ik zo een paar bij het pakje van de brokjes in kunnen doen. Helemaal niet aan gedacht :edoh: ) heel goed.
Misschien heeft de DA ze zelf en anders even snel een receptje vragen aan de DA en naar de apotheek voordat ze dicht gaan. Écht het is een wondermiddel. Je hoeft hem niet te drogeren, een kwartje is genoeg en het kan net het zetje zijn om hem weer aan te sporen tot zelf eten en gebeurt het niet onmiddellijk, het zal in ieder geval eenvoudiger zijn bij het voeren en dan morgen gewoon nog een kwartje (of misschien een halve maar dit met de DA overleggen).
Toen Milka twee maanden geleden zo verkouden was, wilde ze ook niets meer eten. Diazepammetje en twee uur later at ze de bak er bijna bij op!

Milka had net een bakje Applaws kip en wie zat er bij te eten toen ik even 5 minuten niet oplette (moet toch kunnen :smile: ), zonder eetluststimulans en net met 35 gram Trovet achter de kiezen: Noa. Die kat blijft me verbazen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door pearlsofpassion »

Noa is echt vastbesloten alles te stelen wat echt slecht voor haar is he?
Dan nog Applaws! Domme kat! :-P

(is goed bedoelt he! is niet dat ik haar uitscheld ... :eshifty: )
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Cerna »

Maar het is zoooo lekker!
En hiermee bewijs ik dat ik wel degelijk (kieskeurige) eetlust heb.
Plaats reactie