Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Applaus voor Noa! :eclap: :eclap:

Je hebt ook helemaal gelijk Annet! Ik wil veel te veel en veel te snel! Stapje voor stapje, en dat gaat tot nu toe goed inderdaad! Niet meer overgeven, niet meer misselijk, en steeds wat levenslustiger! Hij heeft net buiten drie brokjes van Noa's nierdieet gegeten! En een uur geleden heb ik 'em weer gevoerd en dat ging een stuk beter! Ik moet ook gewoon vastbesloten zijn en het niet te zielig vinden... :edoh: Hij krijgt nu 4x per dag 25 gram A/D, is dat te weinig?

En, Eusie heeft net een keutel gepoept! Ik dacht eerst dat ie na het spuitjevoeren aan het overgeven was, maar hij stond in zijn kattenbak te graven! De keutel lag naast de bak, maar goed. Ben nog nooit zo blij geweest met een kattenkeutel! :edance:

Eusie heeft vanmiddag (rond 13 uur) een kwart tabletje Destress gekregen, zou ik dan vanavond weer een kwartje Destress geven of toch maar diazepam vragen aan de dierenarts? Adriana, weet jij hier antwoord op? Wat is trouwens de sterkte van het tabletje, 300 of 1200 mg?
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

het is 1200 mg, vandaar in vieren knippen en rustig aan, max een halfje vandaag en dan morgen kijken of je verandering in gedrag ziet en ook morgen 2 x kwart.
gefeliciteerd met de keutel, hihi!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Heb ook diazepam gekregen van de dierenarts. Zal ik dat wel of niet geven? En dan wel of geen Destress?
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

k denk eerst met destress proberen en kijken of er beweging in komt, denk zeker niet èn èn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Cerna »

Wekt destress ook de eetlust op? Adriana, ik heb van jou toen begrepen dat het even duurt voordat destress een rustgevend effect heeft, terwijl Diazepam onmiddellijk werkt voor de eetlust en dat wil Jeannette toch bereiken?? Dus ik zou voor Diazepam kiezen en destress nog even laten liggen totdat Eusie weer zelf eet.

Hier vinden ze Royal Canin Special ook erg lekker.
Applaus voor Noa?? Ja, dat ze zelf eet maar ze mag het niet (zit veel te veel eiwit in voor een kat met nierfalen). Ik hoop niet dat ze morgen gaat spugen.......... :eeh:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

destress werkt heel anders dan diazepam.
ik denk dat er een mentale blokkade bij Eusie zit (angsten?) en als het lukt om daar met wat destress doorheen te komen, dan zou destress bij mij de voorkeur hebben boven diazepam. er is door het felimazole-avontuur nogal wat ontregeld in de hormonenhuishouding en destress is door zijn samenstelling een wat milder middel dan diazepam. en destress zou het probleem structureel aan kunnen pakken ipv symptoombestrijding met diazepam. er is nu geen noodsituatie door het spuitjevoeren en er is diazepam achter de hand als tweede middel. ik zou darom kiezen voor de volgorde destress --> diazepam..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Oh gossie Annet, ik dacht dat het goed nieuws was dat Noa zelf iets had gegeten... Ik had niet in de gaten dat het het verkeerde voer voor haar was, sorry! :oops: Hopelijk heeft ze niet gespuugd?

Ik heb besloten om het tabletje Destress op te maken, omdat Eusie anders teveel verschillende dingen binnen krijgt en ik niet goed kan beoordelen wat werkt en wat niet. Dus vandaag krijgt hij nog twee keer een kwart Destress en morgen even kijken hoe het gaat. Misschien kan ik dan een kwart diazepammetje proberen.

Het lastige is dat hij niet meer accepteert dat ik hem "opsluit" in de logeerkamer 's nachts. Na een uur gaat hij als een gek tegen de deur krabben, en daar stopt ie ook niet meer mee. Op zich niet zo erg, maar nu kan ik niet zien of hij iets gegeten heeft... De andere katten opsluiten is al helemaal geen optie, die gaan dan ook uit hun stekker. Ze zijn het geen van allen gewend.

Heb inmiddels bericht gehad van die vriendin van mijn collega, en ze heeft contact gehad met Eusie. Hij gaf aan dat hij nog steeds misselijk is en last heeft van het maagzuur. Ook heeft hij keelpijn, wat op zich niet verwonderlijk is als je een week lang elke dag flink overgeeft. Dat is ook de reden dat hij niet wil eten, het doet pijn. Gisteravond heb ik aan de DA gevraagd of ik maagzuurremmers kon geven en heb nu Zitec waar hij 3x per dag een kwart tabletje van krijgt. Verder had Eusie aangegeven graag duif te willen eten... Hoe hij daar nou bij komt, dat heeft hij volgens mij nog nooit gegeten. Of hij moet het gegeten hebben toen hij 4 weken weg was... Iemand enig idee waar ik duivenvlees kan kopen?

Gisteren heeft hij 's middags drie brokjes gegeten en gisteravond twee! Dus hij probeert het wel! :edance: Het gaat echt stapje voor stapje hè...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

joepie en t is goed om je op de vooruitgang te concentreren, al gaat het traag.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,14.0.html
even hier rondkijken of vragen,
er staan lijsten met adressen die rauw vlees in allerlei soorten aanbieden, staat waarsch ook duif bij....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Dank je Adriana. Heb net nog even zitten neuzen op huisdierendokter.nl en daar kwam ik Gastro tabletten tegen. Heb jij, of iemand anders, misschien ervaring met deze tabletten? Zou het wat voor Eusie zijn?

Hij ligt nu heerlijk bij mij op schoot te spinnen!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

heb de beoordelingen van Gastro door zitten lezen en kweenie..
en ook die mogelijke keelpijn, dat is bovendien vrij goed te zien door een da..

ik heb al eentijdje een beetje het gevoel dat het een mentale blokkade is, dat komt vaker voor, ook bijvoorbeeld bij katten, die hun maatje hebben verloren als rouw ( en de stress daardoor).
als je beweging in zijn gedrag ziet, dan kan ik vandaag nog wel wat in een vlop doen, heb je morgen in huis en dan kun je het nog iets langer proberen... want dat zou erop kunnen duiden dat Eusie gevoelig is voor destress en dan kun je met een korte periode trainen die eetblokkade missch met behulp van destress geleidelijk wegtrainen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Ik zie zeker beweging in zijn gedrag. Hij is vrolijker en levenslustiger. Langzaamaan is hij weer zichzelf aan het worden. Hij heeft ook weer een paar keer gemiauwd, dat heb ik twee weken niet gehoord!

Vanmorgen kwam hij meteen mee naar beneden toen ik opstond. Wilde naar buiten. Zat ook gebiologeerd toe te kijken hoe Gizmo en Sara lekker zaten te eten. Is er een paar keer naar toe gelopen, maar niet gegeten. Net ging ik naar boven om z'n spuitjes eten te geven en had meteen wat brokjes meegenomen. Toen ik ze in zijn bakje deed, sprong hij meteen met een 'prrrt' van het bed af en ging wat brokjes eten. Een paar maar hoor, een stuk of 6, 7, maar hij at ze op! :edance: :edance: :edance: :edance: :edance:

Heb de spuitjes even achterwege gelaten en probeer of hij over een uur nog wat brokjes wil eten.

Dus ja, ik zie absoluut beweging in zijn gedrag Adriana, goed nieuws hè...?!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

ja, daar wordt een mens vrolijk ;-) van. wil je er nog een paar, of ff wachten en duimen..? t gaat de goeie kant op want ik denk niet dat hij nog terug zal vallen naar niet-eten, dus kleine stapjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Het gaat inderdaad met heel kleine stapjes. Tja, ik weet het niet zo goed. Heb wel het idee dat de Destress wat voor hem doet. Dus als je nog wat naar me op zou kunnen sturen? Dat zou ik heel fijn vinden. Dan laat ik de diazepam nog eventjes liggen. Of zou ik daar vanavond of morgen een kwartje van proberen? Hij heeft gisteravond zijn laatste kwartje Destress gehad. Misschien is dat wel net wat hij nodig heeft als laatste zetje. Diazepam werkt natuurlijk ook rustgevend.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Cerna

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Cerna »

Sorry, was een paar daagjes niet op de site (trek me al die narigheid veel te veel aan). :-(

Ik was benieuwd hoe het nu gaat en of Eusie inmiddels al wat meer initiatief getoond heeft (evt. met wat hulp van de farmaceutische industrie)? Maar met 7 brokjes achter de kiezen mag je toch ook al een heel klein beetje blij zijn. :edance:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

ja, daar heb/had ik ook vrij veel last van maar mijn ervaring is nu dat het me helpt om de situatie hier/thuis wat rustiger onder ogen te zien en te begeleiden.
verwerken en acceptatie heet zoiets geloof ik..
k lees zeker weten geen verdrietige verhalen en in memoriams en concentreer me zo veel mogelijk op lichtpuntjes en vooruitgang, ook al is-ie traag
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie