Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Hallo lieve mensen,

Wat ik me nooit gerealiseerd heb, is dat er natuurlijk meerdere mensen zijn zoals ik. Dat klinkt misschien arrogant, maar dat bedoel ik zeker niet zo. Ik trek me zielige en nare verhalen over dieren enorm aan en mijd dat dan ook zoveel mogelijk. Natuurlijk zijn er dan ook mensen die zich het verhaal van Eusie erg aantrekken, dat realiseer ik me nu heel erg na jullie reacties Annet en Adriana.

En daarom waardeer ik het ook zo enorm dat jullie toch alles in het werk stellen om mij gerust te stellen, Eusie en mij te helpen en te ondersteunen. Zo ontzettend super bedankt!

Even een update over Eusie:
Hij blijft, al is het nog steeds stapje voor stapje, vooruit gaan. Gisteren, vannacht en vandaag heeft hij volgens mij wat meer brokjes gegeten. Het blijft lastig beoordelen met twee andere monsters, maar ik ga er maar van uit dat als één van die twee zich te goed doet aan het eten dat het dan helemaal op is. Nu zaten er telkens nog wat brokken in het bakje, maar er was wel duidelijk van gegeten. Elke keer ongeveer één of een half handje. Dus ik ben zo blij en trots op Eusie!

Ik blijf nog wel spuitjevoeren, 2x per dag 30 gram. Als ik merk dat hij minder eet of weer lustelozer wordt dan geef ik er 3 per dag.

Steeds meer krijgt hij interesse in de normale dingen van de dag. Zo krijgen ze altijd een snoepje als ik weg ga of als ik naar bed ga. Gisteren kwam hij ook twee keer heel enthousiast aan gelopen voor een snoepje, hij snuffelt er wat aan, maar laat 'em vervolgens liggen. Jammer, maar dat komt wel weer. Zo ging het ook met de brokjes...

Adriana, ik heb inderdaad de Destress ontvangen vandaag, super! En Annet, je brokjes worden hier heel enthousiast ontvangen! Het was het eerste dat Eusie durfde/wilde eten, heel erg bedankt!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

De Renal Special heeft hij als eerste opgegeten en daarna de Exigent Aromatic Attraction.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Jaja, weer een stap in de goede richting! Gisteravond heeft Eusie zijn snoepje voor het slapen gaan opgegeten! :eclap:

En hij heeft net een paar van zijn "eigen" brokjes gegeten (Orijen)!

En vanmorgen stond ie samen met de andere katten te wachten op zijn ochtendlekkernij, nat voer uit een zakje. Even aan gesnuffeld, maar daarna weer naar boven. Maar dat is ook weer een stap vooruit, want voorheen keek hij er niet eens naar om! Ik heb nu geleerd dat dit de eerste stap van Eusie is om weer iets te gaan eten. Dus misschien morgen of overmorgen eet hij weer een hapje mee 's morgens.

Ik ga vandaag beginnen met de eerste stap voor de alternatieve behandeling van zijn schildklier, een heel mild middel. Het is een soort mineraal dat eigenlijk aanvullend werkt, het heeft niet echt een specifieke werking op de schildklier zelf, maar op zijn totale systeem. Ik verwacht dan ook geen spectaculaire reactie, maar omdat zijn waarde niet bijzonder veel afwijkt, zou het wel voldoende kunnen zijn. Ik houd jullie op de hoogte! Want daar was dit draadje oorspronkelijk voor bedoeld...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

goeiemorgen Eusie en Vinci, ja, daar was het draadje voor bedoeld, haha!
renal special is nierdieetvoer, waar Eusie zo dol op is.. wel extra smakelijk gemaakt en dat heeft hem kennelijk over de brug getrokken.. leve de brokjes van Annet!
nee, zijn schildklier was maar een klein beetje verhoogd en jammer dat er met een kanon op een mug is geschoten.. maar ja, als je alles vantevoren weet..
voorzover ik van jou weet heeft Eusie niet het specifieke schildkliergedrag en beetje verhoogde schildklier is ook nog eens niet eens zo dramatisch maar zou je wel met jaarlijkse T4 in de gaten moeten houden, denk ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Inderdaad, drie hoeraatjes voor de brokjes van Annet! :eclap: :eclap: :eclap:

Nee, typisch schildkliergedrag vertoonde hij niet. Al moet ik wel zeggen dat hij wat nerveuzer/onrustiger leek de laatste weken (voor hij ziek werd dan). Pas toen ik begon met Felimazole (en dus wist van die te snelle schildklier) viel me op dat hij vrij veel miauwde en onrustig was. Maar niet dramatisch.

Het is precies zoals je zegt: er is met een kanon op een mug geschoten... Verdikkeme, als ik dat toch van tevoren geweten had. En mijn gevoel was het al niet eens met de Felimazole, maar ja, de DA (die er tenslotte voor gestudeerd heeft) stelde me gerust. Omdat ik zelf werk in de alternatieve (of eigenlijk liever gezegd complementaire) geneeskunde, ben ik gaan zoeken naar een natuurgeneeskundige behandeling. Daar had ik beter mee kunnen beginnen...

Het is ook inderdaad de bedoeling om regelmatig zijn T4 te laten checken hoor. Want als de natuurgeneeskundige behandeling niet (meer) voldoende werkt, zullen we toch iets anders moeten bedenken. Maar dat is voorlopig van latere zorg.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

je zou eigenlijk moeten weten hoe de ontspoorde schildkliertumor(en) er uitzien, is dat een eitje rond die klier of verspreid weefsel?
je krijgt een goed beeld bij een scintigrafie in Lienden, maar jouw waardes zijn daarvoor aan de lage kant.. je zou het ze altijd kunnen vragen..
Enzo is geopereerd en toen kwam er een kwarteleitje aan tumor uit. hij zat alleen drie maanden later weer rond de 100 T4 en toen is vrij snel besloten (ik had er helemaal geen trek in) voor een aanvullende ra joodbehandeling. k heb nooit, noch van de chirurg noch van da AH van Lienden antwoord op mijn vraag gekregen of als een dier zo'n grote tumor heeft, operatie de voorkeur heeft boven ra/jodium. t is in ieder geval goedkoperder maar wèl goeie chirurg uitzoeken die de bijschildklieren spaart...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

De dierenarts heeft geen hele duidelijke afwijkingen gevoeld aan zijn schildklier, dus ik denk dat mocht er al een tumor aanwezig zijn, deze heel klein is. Ik heb de schildkliertabletten van huisdierendokter.nl besteld, daar heb ik razend goeie ervaringen van gelezen. Over een tijdje laten we nog 'es prikken op T4 om te kijken hoe de zaken ervoor staan. Mocht er geen resultaat zijn, dan heb ik nog een paar andere uitvalswegen voor wat betreft alternatieve geneeskunde. Mochten ook die geen soelaas bieden, dan is een scintigrafie een optie. En van daar bekijk ik het dan weer verder. Opereren kan altijd nog...

Het gaat echt hartstikke goed nu joh! Hij heeft weer wat natvoer gegeten en ook wat brokjes. Bijvoeren is bijna niet meer nodig... Vandaag 1x 30 gram gegeven, en vanavond geef ik minder. Even kijken hoe dat gaat.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

oeps Eusie! goed gedaan jochie! zie je nou wel dat eten leuk en lekker is?
en wat een opluchting zal dat zijn voor je, bijna zorgenkind àf.. nu alleen nog braaf je medicijnen slikken en dan weer gewoon saai/saai/saai!
nee, voorlopig eerst maar eens kijken of het met de huisdierendokter rustig te krijgen is, ben erg benieuwd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Cerna »

Hiep, hiep hoera voor Eusie :edance: :edance:

En hiep, hiep hoera voor mijn brokjes :mmwhistle:

De DA heeft van RC Special ook proefzakjes; kun je uitproberen of Eusie ze lekker blijft vinden.

Cochi heeft nu al sinds eind december gevoelige oogranden. Eerst dacht ik dat het van de MacSamuel kwam (= voor de nieren), maar die heeft hij nu al zeker een maand niet meer. Toen een zalfje van de DA en dat heeft de ergste reactie weggenomen, maar hij houdt korstje onder zijn ogen en in de ooghoeken en wanneer ik het voorzichtig weghaal, begint het te bloeden. De DA weet niet wat het is en Cochi heeft er gelukkig ook geen last van, maar kan het een bijwerking zijn van Felimazole? Adriana, weet jij dat?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

felimazole viel hier heel slecht en ik heb het geloof ik drie keer een korte periode gegeven. vooral misselijk, niet eten en apathisch. maar geen jeuk/niet krabben.
de bijwerking van Hlls k/d en ipakitine in combi met MacSam was dikke ogen en ook wel krabben, maar dat ging heel snel en zonder restverschijnselen over toen ik uitgevonden had welke boosdoeners in het spel waren en gestopt ben met ipa en Hills.
ze krijgen hier altijd wel tarwegras en daar zitten ongelofelijk veel natuurlijke stofjes en vits/mins en enzymen in en ik heb al vrij lang de indruk dat het goed werkt op allerlei fronten en dat ze daar grote behoefte aan hebben.

Urémyl is binnen en dat is een homeopatische verdunning van een aantal kruiden en nog wat stofjes. op het doosje staat homeopatisch geneesmiddel voor diergeneeskundig gebruik zonder specifieke therapeutische indicaties. er zit alcohol in.. (ad hydro-alcoholische oplossing aan 18% V/V)
had ik dat geweten dan had ik het nooit besteld en het lijkt me geen vervanger voor MacSam.
moeilijk toedienen ook want tig druppeltjes over wat? bij paarden op een suikerklontje..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Ik ben ook erg benieuwd Adriana, de reacties op de website zijn erg positief, ook van mensen die al eerder Felimazole hadden geprobeerd.

Eusie heeft weer een paar snoepjes gegeten en eet inmiddels ook zijn zachte voer en wat van zijn eigen brokjes, het is alleen nog niet erg veel (van wat ik zie tenminste). Nou is het nooit een grote eter geweest. Ik vraag me even af hoe ik dat nou moet doen met bijvoeren. Als ik 'em blijf spuitjevoeren neem ik zijn eetprikkel weg, maar hij moet wel voldoende binnen krijgen. Iemand een idee?

Annet, misschien is het voor jouw katten ook interessant om eens op de website van huisdierendokter.nl te kijken. De schildkliertabletten zouden voor Cochi interessant zijn en voor Noa de Rehmannia tabletten. Per product kun je diverse reacties van andere gebruikers lezen en die zijn zo positief dat het mij het proberen waard lijkt. Als je het wilt lezen moet je even in het linkerscherm zoeken naar respectievelijk Blaas & Nieren (klik op nierfalen), en Schildklier (klik op Kat, te snel).

In de bijsluiter van Felimazole dat o.a. excoriaties (van hoofd en nek) kan optreden. Dat betekent letterlijk verlies van de opperhuid. Ook pruritus (jeuk) waar door krabben ook wondjes kunnen ontstaan, maar dat is bij Cochi niet het geval denk ik?

En Adriana, misschien staat daar ook een goed alternatief bij voor de Uremyl, bij Blaas & Nieren. Het zijn over het algemeen allemaal tabletten die zo gegeven mogen worden, maar je mag ze ook fijnmaken en door het voer doen of door iets lekkers of oplossen in water en met een spuitje in de bek geven.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Cerna

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Cerna »

Jeannette, ik ken de site van de huisdierendokter wel maar ik durf niet zo goed te experimenteren. Cochi reageert verder prima op Felimazole en ook op de Fortekor en dat wil ik maar zo laten. Noa krijgt al MacSamuel niertonicum naast de Fortekor. Die pillen die op Huisdierendokter staan lijken veelbelovend, maar voorlopig laat ik het hier bij.

Wat betreft het bijvoeren: misschien kun je gewoon afwachten tot de avond en wanneer Eusie die dag dan te weinig gegeten heeft, dan geef je hem er iets bij. Maar fijn dat het eten in een stijgende lijn gaat!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door Adriana »

DaVinci schreef:En Adriana, misschien staat daar ook een goed alternatief bij voor de Uremyl, bij Blaas & Nieren. Het zijn over het algemeen allemaal tabletten die zo gegeven mogen worden, maar je mag ze ook fijnmaken en door het voer doen of door iets lekkers of oplossen in water en met een spuitje in de bek geven.
je bedoelt rehmannia en ik heb vanmiddag (t sneeuwde in DH) de klantenreacties zitten doorlezen en dat kan nooit allemaal fake zijn en over het geheel waren die positief.
nu nog iemand vinden, die het al geeft.. zodat ik wat kan overnemen....
k zal nog eens goegelen op rehmannia en kijken wat men er zoal nog meer over zegt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Ervaringen gevraagd alternatieve behandeling schildklier

Bericht door DaVinci »

Dat snap ik Annet, dat je niet durft te experimenteren. Ik zou dat ook niet zomaar doen hoor, het is dat Eusie zo slecht op Felimazole reageert anders had hij dat gewoon gekregen. Maar als je de pillen van huisdierendokter geeft aan Cochi en Noa wil dat niet persé zeggen dat je de reguliere medicatie moet staken hoor. Je kunt ze gewoon naast hun reguliere medicatie geven en dan kan het zomaar zo zijn dat ze er erg goed op reageren waardoor je uiteindelijk vanzelf de reguliere medicatie kunt afbouwen. Het is ook niet mijn bedoeling om je iets op te dringen hoor, maar ik wil graag iets terugdoen voor jou en je poezenbeesten. :grin:

Ja, ik heb het ook zien sneeuwen Adriana. Ik was vanmiddag op mijn werk in Den Haag en zat verbaasd aan mijn bureau naar buiten te kijken...

Ik bedoelde inderdaad de Rehmannia ja. Dat was precies ook mijn gedachte bij de klantenreacties, dat kan nooit allemaal fake zijn. Dat is ook de reden dat ik de Schildkliertabletten voor Eusie heb besteld. En als je vragen hebt, dan kun je gewoon bellen of mailen. Je krijgt heel netjes antwoord van iemand die er verstand van heeft.
Heb je nog andere informatie gevonden via google?
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie