Snel werkende schildklier, waarop letten?

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Snel werkende schildklier, waarop letten?

Bericht door DaVinci »

Goedemorgen allemaal!

Mijn kat Eusie (ex-kater van bijna 13 jaar) blijkt een te snel werkende schildklier te hebben. De waarde (ik neem aan van T4) was 55 terwijl deze maximaal 45 mag zijn. Ik heb Felimazole tabletjes van 5 mg gekregen en hiervan moet ik er elke dag één geven. Over 6 weken moet ik terug komen zodat ze weer wat bloed af kan nemen om te controleren of de waarde is verbetert.

Mijn vraag is nu: moet ik ergens in het bijzonder op letten of voorzorgsmaatregelen nemen? Zijn er bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden? Welke andere (bloed)onderzoeken zijn noodzakelijk bij deze aandoening? Alle informatie is welkom!

Eusie (en ook mijn andere katten Gizmo en Sara) krijgen brokjes van Orijen en elke ochtend een derde zakje vleesbrokjes in saus van AH. 's Avonds krijgen ze altijd wat snoepjes van Whiskas of Felix.

Nogmaals, alle (maar dan ook echt alle :grin: ) informatie is welkom!

Alvast bedankt voor jullie input!

Groetjes, Jeannette.

Oh ja, wat zijn de oorzaken van een te snel werkende schildklier? Is daar iets over bekend?
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Snel werkende schildklier, waar op letten?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
rechtsboven zit een zoekfunctie en als je daar schildklier ingeeft, dan krijg je de topics over de schildklierproblemen

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... er#p464811

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... er#p461605

en als je je daar even rustig inleest, dan heb je in een handomdraai alle antwoorden op je vragen.. en als je nog vragen hebt, dan is het altijd handiger (ondermeer omdat daar alle info al bij elkaar staat...) om bij een bestaand topic aan te sluiten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie