Schildklier

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
kuppie55
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2011 17:05

Schildklier

Bericht door kuppie55 »

halo mijn kat puck heeft ook last van schildklier zit nu ook aan felimazole5mgtablet maar ruikt naar aceton uit zijn mond is dit norm aal door dit medicijn gaarne antw als je dit weet bedankt mijn kat is 12jr oud
Cerna

Re: Schildklier

Bericht door Cerna »

Lijkt me niet normaal.
Onze Cochi slikt al een aantal jaren schildkliertabletten waaronder het laatste jaar felimazole, maar hier geen acetonlucht. Meestal heeft dat te maken met een te veel aan ureum in het bloed en dus met de nieren.
Indien dit nog niet nagekeken is, zou ik maar rap een afspraak maken.
Kan ook met iets anders te maken hebben (wil je niet direct ongerust maken), maar dat weet ik niet. Daarvoor moet je bij de dierenarts zijn.

Succes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Schildklier

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum met je zieke katzel
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... er#p461605
er zijn al een paar schildkliertopics, waar veel informatie bij elkaar staat,
missch daar even lezen?
en aceton lucht komt ook voor bij ernstige (onbehandelde of niet goed behandelde) diabeteskatten met veel te hoog bloedsuikerniveau. die kunnen geen energie meer opnemen uit hun voeding en gaan hun vet verbranden en de afvalstoffen van die vetverbranding veroorzaken die acetonlucht.
misschien is dat de oorzaak en je dierenarts moet bloedonderzoek doen en gluco-waarde of fructosaminewaarde meten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie