Overactieve schildklier - Carbimazol

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Gesloten
Nina5

Overactieve schildklier - Carbimazol

Bericht door Nina5 »

Hallo kattenliefhebbers,
Een van mijn poezen (bijna 18) weegt slechts 2 kilo (vroeger 3), afgelopen vrijdag zijn hartritmestoornissen geconstateerd (en hatslag 240 per minuut!! ook van de stress bij de DA natuurlijk) en daar slikt ze nu 1/4 Atenolol voor. Maar vanwege deze stoornissen en het feit dat ze eet als een bootwerker maar geen gram aankomt wordt nu vermoed dat haar schildklier te snel werkt. Het is niet echt te voelen, maar goed: alles is klein aan haar. Bloedafname voor onderzoek is geen optie omdat ze te licht is, DA durft narcose niet aan. Dus gaan we van start met Carbimazol. Ik maak met erge zorgen of ze niet last gaat krijgen van bijwerkingen waaronder afname eetlust, spugen enz. Ze is al zo piepklein en dus maar 2 kg...bovendien heeft ze dik een jaar geleden al op apegapen gelegen omdat ze toen niet meer ophield met spugen, ik heb haar er met ruimtevaartvoedsel weer bovenop gekregen. Graag zou ik wat bemoedigende verhalen willen lezen over mensen (eh katten dus) die ervaring hebben met Carbimazol. Volgens de DA is er geen alternatief.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik weet niet of Felimazole hetzelfde is, maar daar heb ik uitstekende ervaringen mee. Dit is een klein oranje pilletje met weinig serieuze bijwerkingen, waar een kat heel goed op kan leven en waar de eetlust zeker niet door wordt aangetast. Misschien iets voor jouw kat? Verder wens ik je heel veel sterkte met je oudje!

groeten,
Sandra
Gesloten