Epilepsie of niet?

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Plaats reactie
Femke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2020 08:41

Epilepsie of niet?

Bericht door Femke1980 »

Phantom is 3 jaar en heeft Ataxie. Hierdoor heeft hij wat motorische afwijkingen.
Phantom heeft, toen hij oorontsteking had, 1 epileptische aanval gehad (een paar weken terug), met stuiptrekkingen, kwijlen, verward wakker worden/ blazen en daarna miauwend rond me heen blijven lopen. De avond ervoor keek hij af en toe al starend naar 1 punt en kwijlde. Achteraf dus een signaal.
Daarnaast heeft hij ook vaak wat hevige stuiptrekkingen tijdens de slaap. Volgens de dierenarts was dit niet gerelateerd aan de epileptische aanval, maar had hij wat grotere bewegingen tijdens zijn slaap Ivm zijn Ataxie. Dit zou normaal zijn. Wel is mij opgevallen dat deze stuiptrekkingen de laatste tijd wat heftiger zijn dan ze voorheen waren. Ook staart hij af en toe vrij lang naar 1, nu zonder kwijlen of kijkt rond (vaak naar het plafond) alsof hij daar dingen ziet die ik niet kan zien, om het even voor hem in te vullen.
Nu had hij vandaag weer heftige stuiptrekkingen tijdens zijn slaap, toen ik (wat hem normaal kalmeert) een hand op zijn zij wilde leggen. Vervolgens heeft hij me zo hard gebeten dat hij door mijn nagel heen gebeten heeft. Dit doet Phantom normaal nooit. Wel was hij daarna niet verward en dit had ook niet hetzelfde klinische beeld als de grote aanval. Omdat hij nooit agressief is, behalve na die epileptische aanval, vroeg ik me toch af of dit eventueel toch met epilepsie te maken kan hebben? Herkent iemand dit toevallig? Normaal als hij wat stuiptrekkingen heeft tijdens zijn slaap en ik een hand op hem leg wordt hij juist rustig. Hij lag nu ook al tegen mij aan, waarbij ik hem af en toe aaide, dus ook niet dat hij daarvan perse heel erg van zou moeten schrikken (maar kan natuurlijk wel). Wellicht is hij toch geschrokken ondanks dat hij al bij me lag en af en toe geaaid werd, maar ook als hij schrikt, heeft hij echt nog nooit gebeten. Hij was daarna ook weer gelijk helemaal normaal, geen angst, geen schrik, maar ook niet verwart zoals na de hevige eerdere aanval.
Plaats reactie