Epilepsie

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Plaats reactie
MayaA
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2021 00:16

Epilepsie

Bericht door MayaA »

Hallo allemaal,

Op 2 augustus 2021 kreeg mij kat Ace (1.5 jaar oud) opeens hele gekke aanvallen met trillend hoofdje en schuimend bekje en luid miauw en als laatste heeft hij geen controle over zijn blaasje zo een aanval duurt tussen 15 tot 30 seconden, daar is hij heel erg moe en lijkt het net alsof hij mij niet kent, die dag heeft hij 2 aanvallen gehad en s’nachts nog 3, volgende ochtend meteen naar de dierenarts, die vond alles er goed uit zien en er leek niets ernstig te zijn, ik wilde voor de zekerheid dat Ace tot aan de middag onder observatie bleef, bloed onderzoek geen en blaasje onderzocht. Later die middag Ace opgehaald en er was niets aan de hand geen aanvallen gehad. Die middag was ik 15.30 thuis en Ace zijn aanvallen waren om de 20 min, trillende hoofdje, bekje gaat open en dicht met slijm en schuim langs de zijkanten en geen controle over zijn blaas met gevolg hele luide miauw. De aanvallen werden steeds meer en op een gegeven moment was het om de 5 min, ik heb op 8 uur de dierenambulance gebeld en heb ik Ace naar het medisch centrum voor dieren gebracht, de dierenarts had ace gezien en onderzocht en was het eens met mijn plaatselijke dierenarts met er is niets vreemds aan de hand met Ace alles klopt er is niks aan de hand, ik heb hem ook het filmpje laten zien waarop Ace een duidelijke aanval heeft maar hij was er van overtuigd dat het niets was en dat ik moet wachten tot mijn eigen dierenarts de resultaten heeft van het bloedonderzoek. Na 15 min zaten we weer terug in de wacht kamer te wachten voor een taxi wanneer Ace weer een aanval krijgt waarbij iedereen dus ziet wat er gebeurt en ik heb het weer gefilmd, de receptioniste had het meteen doorgestuurd naar de dierenarts en die is meteen naar de wacht kamer gekomen er heeft voorgesteld dat Ace in opname moest.

Ace heeft van 3 augustus tot 12 augustus in op name geweest bij MCD Amsterdam. Wij hebben hem elke dag bezocht en hij was niet aanval vrij tot met 12 augustus. Ace had geen reactie op Phenobarbital, en ook niet op valium hij bleef aanvallen krijgen, tot dat ze phenoral 2 x daags 1 tablet 12.5 mg gingen gebruiken in combinatie met levetiracetam 3 x daags 1.4ml, toen hij op 12 augustus naar huis kwam was het geven van phenoral niet erg moeilijk hij at het, maar die levetiracetam was echt moeilijk toe te dienen op een gegeven moment moest het met een spuitje. Na een week at Ace niet meer zo goed, sliep veel en was erg suf, braakte ook paar keer meestal gelig en soms onverteerd voedsel. In plaats van 1.4ml van levetiracetam te geven heb ik het verlaagd naar 1.1ml. Ace had sinds 12 augustus tot 27 augustus geen aanvallen gehad.

Op 27 augustus bloed onderzoek gedaan om lever en beenmerg te controleren phenoral bloedspiegel: er zijn geen bijwerkingen van de Phenoral zichtbaar in het bloed en de huidige bloedspiegel staat nog verhoging toe. Per direct gestopt met levetiracetam, phenoral verhoogd met 2 x daags 1,5 tablet van 12,5 mg. de internist had vermeld na een paar dagen dat de bijwerkingen van de levetiracetam weg zijn en dat Ace weer normaal zou eten en drinken hij is inmiddels 500gr afgevallen.

Sinds het bloed onderzoek en het stoppen van de levetiracetam zijn we inmiddels op 6 September en we zijn alleen maar achter uit gegaan, Ace eet helemaal niet meer, drink wel nog water, beweegt niet veel ligt heel veel soms ook met ogen open. Hij jeukt heel erg aan zijn oren en boven zijn ogen, hij heeft het helemaal open gehaald en zijn vacht is bijna kaal op die plekken.
Zijn achterpootjes zijn niet stabiel en hij gebruikt ze amper, hij sleurt zichzelf rond omplaats er op te lopen. Hij maakt van die braak geluiden maar er komt niets uit, of hij slikt het door. Hij is altijd suf en speelt niet meer, moe zeker door het niet eten ook geen energie. Ik geef hem 1 tablet 2 x daags in plaats van 1,5 tablet. Besproken met de dierenarts. Hij eet al een paar dagen niet na alles te hebben geprobeerd van brok, pate, Nat voer met gelei, met saus, soeps, niets eet hij. Heb ik hem kitten melk gegeven dat heeft hij gedronken na 2 uurtjes heeft hij alles weer uitgebraakt.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben opgelucht dat hij geen aanvallen meer heeft maar dit is ook geen pretje voor hem, hij kijkt altijd zielig voor zich uit, altijd suf geen energie geen eetlust. Ik weet niet eens of hij mij nog kent door al die medicatie. Hij is echt rusteloos als ik probeer eten naar zijn mond te brengen lijkt het net alsof hij niet meer weet hoe hij moet eten en likt hij alleen maar of hij kokhalst.

Sorry voor zo een lang verhaal, mijn plaatselijke dierenarts lijkt zich geen zorgen te maken, ik weet ook niet waar ik terecht kan voor tips en hulp, ze zijn meer dan welcome voor onze lieve zieke Ace.
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Epilepsie

Bericht door Saatie »

Heel veel sterkte! Ik zie dat er geen update is, hoe gaat het nu?

Het leek inderdaad op epilepsie, hebben ze al een scan gemaakt?

Misschien secundaire epilepsie, dus oorzaak kan elders liggen, dan denk je al gauw aan druk op het hoofdje, of misschien de ruggengraat?
Plaats reactie